حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

ساخت جاخودکاری با قوطی کنسرو و کمی پارچه گونی یا کنفی، کار دشواری نیست و نیاز به توضیح اضافه هم ندارد. با کمی نگاه به تصاویر براحتی می توانید جاقلمی زیبا و کارآمدی برای خود بسازید.

مقداری پارچه گونی تهیه کنید (از گونی خالی برنج هم می توان بدین منظور استفاده کرد):

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

مقداری از گونی یا پارچه کنفی (یا هر پارچه زیبا و بافت دار دیگری) را به دور یک قوطی خالی و شسته شده کنسرو بپیچید. به اندازه لازم برش دهید و پس از چسبکاری پیرامون قوطی، کاری کنید که گونی یا پارچه در جای خود محکم شود:

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

بالا یا پایین آن را با تکه پارچه های اضافه آمده از دوخت پرده یا لباسهای مستعمل تزئین کنید. کار تمام است .

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

 


موضوعات مرتبط: فناوری ، متفرقه، آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:58 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

با وارد کردن کد#06#*  از کشور سازنده گوشی خود با خبر شوید
با وارد کردن این کد یک شماره 15 رقمی مانند زیر بر روی گوشی شما می آید
352753xx2835060
رقم 7و8 را به ترتیب در نظر بگیرید
کشور سازنده                                                                 کیفیت
اگر 00 بودگوشی شما ساخت کارخانه اصلی است                  عالی
اگر 01 بودگوشی شما ساخت فنلاند است                           خیلی خوب       
اگر 02 بودگوشی شما ساخت امارات است                               بد
اگر 03 بودگوشی شما ساخت کره است                               متوسط
اگر 04 بودگوشی شما ساخت هند است                               متوسط
اگر 08 بودگوشی شما ساخت آلمان است                              خوب
اگر 13 بودگوشی شما ساخت آذربایجان است                       خیلی بد
اگر 05 بودگوشی شما ساخت مالزی است                            متوسط


 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:, ] [ 21:12 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

۱۰ استفاده جالب از فلش مموری که فکرش را هم نمی کنید!


فلش مموری ها راهی ارزان و ساده برای پشتیبان گیری از اطلاعات و جابجایی داده ها بین کامپیوترها هستند. اما از آنجایی که روزانه استفاده از پردازش ابری و اینترنت بیسیم گسترش پیدا می کند، فلش مموری ها آن استفاده گذشته خود را از دست می دهند. احتمالا شما هم الان در کشوی میزتان چند فلش مموری دارید که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ اگر می خواهید نفس تازه ای به فلش مموری های خود بدهید در پست امروز چند روش استفاده غیرمعمول اما مفید آموزش خواهیم داد تا نفس تازه ای به روح خسته فلش مموری هایتان بدمید!

۱- نصب توزیعی از لینوکس
اگر از استفاده کنندگان یا دوستداران لینوکس باشید می دانید که اغلب توزیع های لینوکس را می توان از طریق دیسک زنده یا Live CDs بدون نیاز به نصب کامل و تنها از طریق بوت از روی لوح فشرده اجرا کرد. در سال های اخیر این روند به سوی ساخت USB ها به جای CD ها رفته است. شما می توانید برنامه ها و توزیع لینوکس دلخواهتان را انتخاب کرده و آنها را دانلود و برروی فلش مموری خود انتقال دهید، و از طریق آن به تست و یا نصب و ایجاد سیستم عامل لینوکس برروی کامپیوترتان اقدام کنید. این کار سریع تر و لذت بخش تر از نصب از طریق CD هاست. فلش مموری ها حجم بیشتری از اطلاعات را می توانند در خود جای دهند و برای نصب توزیع های حجیم بسیار مناسب می باشند.

۲- بوت یک سیستم عامل پایدار
اگر چیزی بیش از یک سیستم عامل زنده برروی فلش مموری خودتان نیاز دارید تا تمامی تغییرات را برروی دیسک قابل حمل خود داشته باشید، می توانید چندین توزیع را مستقیما برروی فلش مموری خود نصب کنید. از این طریق می توانید سیستم عامل خودتان را برروی کامپیوتر دیگران بالا آورده و استفاده کنید، همچنین به اطلاعات و فایل هایی که ایجاد کرده اید بعلاوه برنامه هایی که برروی سیستم عاملتان نصب کرده اید دسترسی داشته باشید. Pen Drive Linux یکی از این گزینه هاست که می‌توانید از طریق آن به این کار اقدام کنید. هرچند اکنون بسیاری از توزیع های عمده مانند اوبونتو این امکان را به شما داده اند که سیستم عامل را برروی فلش مموری خود نصب و استفاده کنید.

۳- اجرای نرم افزارهای قابل حمل
درباره نرم افزارهای قابل حمل بارها شنیده اید. برنامه هایی که بدون نیاز به نصب برروی سیستم عامل قابل اجرا می باشند. سایت Portable Apps به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که برنامه های مورد علاقه خودشان را بدون نیاز به نصب و بوت ویندوز خودشان اجرا نمایند. از دیگر سرویس هایی که به ارائه نرم افزارهای قابل حمل می پردازند می توان به Liber Key و Win Pen Pack اشاره کرد.

۴- استفاده به عنوان رم
در مواردی که کامپیوتر شما سرعت چندان مناسبی به دلیل کمبود رم دارد و فلش یا فلش مموری هایی با فضای آزاد بسیاری در اطراف شما هست می توانید از این فلش مموری ها به عنوان رم کامپیوتر استفاده نمایید تا سرعت کامپیوتر شما تا حدودی افزایش یابد و در مدیریت نرم افزارها بهتر عمل کنید. مایکروسافت‌ Ready Boost را برای اینکار فراهم آورده تا بتوانید فلش مموری خودتان را به عنوان رم به کامپیوتر اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

۵- پارتیشن بندی دیسک سخت
نصب نرم افزار Parted Magic برروی فلش مموری به شما این امکان را می دهد که از طریق USB درایو خود بتوانید به پارتیشن بندی و تغییر سایز پارتیشن ها بپردازید. پارتیشن بندی در حال اجرای سیستم عامل کار نسبتا خطرناکی است، و ممکن است باعث ازبین رفتن برخی اطلاعات شما گردد اما پارتیشن بندی از طریق بوت و بدون اجرای سیستم عامل این ریسک را از بین خواهد برد. (البته همیشه باید مراقب اطلاعات در حین پارتیشن بندی بود و نمی توان احتمال از بین رفتن اطلاعات را صفر دانست.)

۶- بازی ها
نصب بازی برروی فلش مموری را نمی توان به عنوان نرم افزارهای قابل حمل یاد کرد، برخی از بازی ها را می توانید برروی فلش مموری نصب کنید، و بدون در نظر گرفتن خرابی سیستم عامل و ترس از دست دادن مراحل ذخیره شده بازی کنید. (به یاد داشته باشید که سیستم عامل ها باید یکی باشند.) همه بازی ها این قابلیت را ندارند، یکی از بازی های موفق که این امکان را ارائه داده است Minecraft است.

۷- فایل ها را امن و خصوصی نگه دارید
شما می توانید کل فلش مموری خودتان را به پارتیشنی رمزگذاری شده تبدیل کنید تا بتوانید فایل ها و اطلاعات مهم خودتان را درون آن بصورت امن نگهداری کنید. همچنین می توانید برروی فایل هایتان رمزعبور گذاشته تا دسترسی به آنها تنها با وارد کردن رمزعبور امکان پذیر باشد.

۸- رمزگذاری برای ورود به سیستم عامل
اگر فکر می کنید که رمز عبور گزینه امنی برای کامپیوترتان نیست و برای امن کردن بیشتر اسکنر بیومتریک نیز ندارید، نگران نباشید، گزینه های جایگزینی نیز وجود دارد. تنها کار مورد نیاز این است که فلش مموری خودتان را به کلید تبدیل کنید! با اینکار بدون اتصال فلش مموری شما به کامپیوتر امکان ورود به سیستم عامل وجود نخواهد داشت. اگر از ویندوز استفاده می کنید می توانید از predator استفاده کنید. البته این نرم افزار تنها راه تبدیل فلش مموری به کلید ویندوز نیست.

۹- نجات کامپیوتر آلوده
این امکان نیز وجود دارد که برروی فلش مموری آنتی ویروس نصب کنید تا از طریق آن ویروس ها، نرم افزارهای مخرب و تروجان ها را شناسایی و از بین ببرید. برای اینکار پیشنهاد ما استفاده از AVG یا Kaspersky است.

۱۰- همگام سازی خودکاری فایل ها
احتمالا شما نیز مانند اغلب کاربران فایل ها را با کپی و پیست به فلش هاستان منتقل می کنید. Sync Toy و Sync Back SE دو نرم افزاری ویندوزی برای این کار هستند. Good Sync 2 Go هم برای سیستم عامل های مک قابل استفاده است.

نتیجه گیری
با اینکه استفاده از فلش مموری ها برای جابجایی اطلاعات به دلیل استفاده از اینترنت و پردازش های ابری کمتر شده است اما این قطعات، ابزاری فوق العاده برای بوت سیستم عامل های دلخواه، نصب آنها و همچنین تعمیر کامپیوتر می باشند. این ابزار هرساله با کاهش قیمت در برابر افزایش حجم ذخیره سازی ابزاری مناسب برای این فعالیت ها هستند.
شما چه استفاده های دیگری از فلش مموری ها می کنید؟

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 7 تير 1392برچسب:, ] [ 6:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

رتقاي فناوري در ارتباطات

طي هفته گذشته نمونه آزمايشي نوعي جوهر مخصوص چاپ توسط شرکت زيراکس ارائه شد که با استفاده از نوعي کاغذ مخصوص متن را به روشي چاپ مي کند که نوشته ها پس از 24 ساعت به صورت خود به خود پاک مي شوند.
فرآيند پاک شدن متن روي صفحه در واقع بلافاصله پس از چاپ آغاز مي شود و در فاصله يک روز تمام متن از روي صفحه محو مي شود. در حقيقت جوهري که محو مي شود از مولکول هاي حساس به اشعه فرابنفش حاضر در طيف نور خورشيد ساخته شده اند و استفاده از آن مي تواند در مصرف حدود هزار ميليارد برگه کاغذ در سال صرفه جويي کند.ايده ايجاد گونه اي از تونل نامرئي کردن اشياء در فضا هم هفته گذشته مطرح شد. در واقع دانشمندان با الهام گرفتن از فناوري ساخت پوشش نامرئي کننده ايده منحصربه فرد ايجاد گونه اي از تونل غيرقابل رويت ، بين دو نقطه در فضا را ممکن مي سازند. اين فناوري قادر است اشيائ نامرئي کننده اي را توليد کند که تنها هنگام قرار گرفتن در برابر پرتوهاي ريز موج اجسام را نامرئي کنند اما تئوري رياضي مطرح شده در اين دستاورد به دانشمندان اين امکان را مي دهد تا در قبال امواج الکترومغناطيسي با هر فرکانسي اشيائ را از درون لوله اي نامرئي منتقل کنند. يکي از کاربردهاي اين تونل ها در پزشکي خواهد بود، چرا که انتقال دادن ابزار جراحي از طريق چنين تونل هايي به گونه اي موثر مي تواند باعث ناپديد شدن آنها از مقابل ميدان مغناطيسي مخرب شود و در نتيجه تنها سر انتهايي آنها براي جراح قابل رويت باشد.اگر بخواهيم سري هم به دنياي فناوري اطلاعات و ارتباطات طي هفته اي که گذشت بزنيم به نرم افزار مبادله مراسلات 2 مي رسيم که به وسيله شرکت نوکيا براي به کارگيري در گوشي هاي سري E و بعضي از گوشي هاي سري N معرفي شده است.
اين نرم افزاز علاوه بر اين که تمام امکانات ايميل از قبيل نامه هاي وارده ، تقويم و ديگر کاربري هاي آن را در اختيار کاربران قرار مي دهد. همانند يک رايانه واقعي مي توان از امکانات ياهو، هات ميل و جي ميل آن استفاده کرد و تمام امکانات جستجوگر شرکت مايکروسافت از قبيل استفاده از فهرست هاي راهنما يا برنامه ريزي قرار ملاقات ها و جلسات را در گوشي ها پياده مي کند. به اين ترتيب حتي گوشي هاي ساده هم در آينده اي نزديک تمام گزينه هاي روي مانيتور رايانه را خواهند داشت.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ] [ 9:37 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

رایانه ای که هیچ گاه خراب نمی شود !

رایانه ای که هیچ گاه خراب نمی شود !  -  www.taknaz.ir
 
محققان دانشگاه کالج لندن دست به ساخت یک رایانه جدید زده‌اند که با تقلید از بی‌نظمی طبیعت می‌تواند با ترمیم داده‌های خراب به سرعت خود را از اشکالات پیش‌آمده بازیابی کند.

به گزارش
تکناز ، رایانه خود ترمیم‌کننده «سیستماتیک» اکنون در دانشگاه کالج لندن مورد استفاده بوده و می‌تواند ماموریت‌های حساس را انجام دهد. برای مثال این رایانه می‌تواند به پهپادها اجازه برنامه‌ریزی مجدد خودشان را برای سازگاری با آسیب‌های جنگی داده یا به ایجاد مدلهای واقعی‌تر از مغز انسان کمک کند.

رایانه‌های روزمره برای مدلسازی فرآیندهای طبیعی مانند چگونگی عملکرد نورون‌ها یا هجوم زنبورها مناسب نیستند. این از آن جهت است که رایانه‌ها بطور متوالی کارهای سخت انجام داده و هر دستور را در یک زمان انجام می‌دهند.

این در حالیست که به گفته محققان، طبیعت به این شکل نبوده و فرآیندهای آن به شکل غیر متمرکز و احتمالاتی توزیع شده است. همچنین احتمال خطا در آن کم بوده و قادر به خودترمیم هستند.

این محققان رایانه‌ای را ساخته‌اند که در آن داده‌ها با دستورالعملهای اجرایی آن سازگار هستند. برای مثال این رایانه، دمای بیرون را با اینکه اگر دما خیلی بالا برود، چه باید کرد؟ مرتبط می‌کند. سپس نتایج به مخازنی از نهادهای دیجیتالی موسوم به سیستم تقسیم می‌شوند.

هر سیستم از یک حافظه شامل داده‌های حساس نسبت به محیط برخوردار بوده که به معنی قابلیت تعامل آن با سیستمهای مشابه دیگر است. این سیستمها بجای استفاده از یک شمارشگر برنامه در زمانهای انتخابی توسط یک مولد عدد شبه تصادفی کار می‌کنند.

این سیستم‌ها دستورالعملهای خود را بطور همزمان انجام می‌دهند، بدون اینکه سیستمی بر دیگری اولویت داشته باشد.

مهمتر اینکه، رایانه سیستماتیک از چندین نسخه از دستورالعملهای توزیع شده در سیستمهای خود برخوردار بوده از این رو اگر یک سیستم خراب شود، رایانه می‌تواند به یک نسخه پاک دیگر برای ترمیم کد خود دست یابد. همچنین برخلاف سیستم عاملهای رایج که در صورت عدم دسترسی به یک بیت حافظه خراب می‌شوند، رایانه سیستماتیک به کار خود ادامه می‌دهد؛ چرا که هر سیستم از حافظه خود برخوردار است.

محققان اکنون در حال آموزش این رایانه برای بازنویسی کد خود در واکنش به تغییرات در محیط از طریق فراگیری دستگاه هستند.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، رایانه ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 7:11 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]



نكته های كليدي در خريد تبلت‌ TABLET-SMARTPHONE

انتخاب رايانه‌هاي لوحه‌اي (TABLET) و تلفن‌هاي همراه هوشمند (SMARTPHONE) براي خريد با اين تنوع بي‌حد و حصر كار چندان ساده‌اي نيست. با توجه به اين همه مدل و سيستم عامل (OS) اندرويد و IOS رايانه لوحه‌اي، ما در اينجا قصد داريم هشت نكته كليدي مهم را جهت راهنمايي شما براي تصميم‌گيري صحيح در انتخاب خريد رايانه‌هاي لوحه‌اي يا تلفن‌هاي همراه هوشمند تبلتي شرح دهيم:


موضوعات مرتبط: فناوری ، سیستم، رایانه ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, ] [ 22:44 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 5:59 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]



کمر بند ایمنی و کیسه هوا

یکی از سیستمهای ایمنی در خودروها استفاده از کمربند ایمنی می باشد که تا حد قابل ملاحظه ای (36%)از پرتاب شدن سرنشین به سمت جلو و برخورد با قسمتهای مختلف خودرو از جمله داشبورد،غربیلک فرمان ، شیشه جلو و ... جلوگیری می نماید که در عین حال به تنهایی نمی تواند در همه ضربات ایمنی لازم را برای سرنشینان ایجاد نماید .برای بهبود عملکرد سیستم کمربند ایمنی سیستم مکمل کیسه هوا طراحی شد که خطرات ناشی از تصادفات خطرناک را تا حدود 18% کاهش می دهد.
این سیستم در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی طراحی شده است که در یک خودرو می توانه از چندین ایربگ استفاده نمود : ایربگ سمت راننده (روی غربیلک فرمان) سرنشین جلو (روی داشبورد)ایربگهای جانبی که داخل صندلی راننده و سرنشین جلو قرار دارد و ایربگ سرنشینان عقب که داخل پشت سری صندلیهای جاو قرار میگیرند.
* قطعات اصلی سیستم ایربگ الکترونیکی:
1-  ( حسگر ضربه تصادف ) : محل قرار گیری این سنسور بر روی واحد کنترل الکترونیکی ایربگ می باشد و چنانچه خودرو با تصادف شدید از سمت جلو مواجه گردد شدت ضربه توسط این سنسور اندازه گیری شده و به واحد کنترل ارسال می شود.
2- (واحد کنترل الکترونیکی ایربگ ) : اطلاعات ارسالی از حسگر پردازش می شود و جریانی جهت عملکرد کیسه هوا به مدول ایربگ ارسال می شود.
3- (فنر ساعتی ) : با توجه به قرار گیری مدول ایربگ بر روی غربیلک فرمان و گردش فرمان به چپ و راست بایستی اتصالی مطمئن بین غربیلک فرمان و دسته راهنما بوجود آید که این عمل با وجود این قطعه میسر می گردد.
4- (مدول ایربگ) : جریان ارسالی از به سمت پرایمر داخل مدول می رود و باعث ایجاد حرارت می شود گرمای حاصل موجب ایجاد جرقه و تولید آتش شده و آتش مزبور به سرعت به درون مواد محترقه تولید کننده گاز انتشار می یابد گاز حاصل از میان صفحات فیلتری که برای کاهش دما و صدا تعبیه شده عبور می کند و کبسه هوا کاور روی فرمان را پاره نموده و به سمت صورت سرنشین باز می شود با تخلیه گاز از سوراخهای ایربگ کیسه خالی می شود تا از مقدار ضربه آن کاسته شده و فضای دید کافی برای راننده تامین گردد
.


موضوعات مرتبط: خودرو، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 17:32 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 ب: در شب

 

1- به وسيله ستاره قطبي :

چرخش زمين موجب مي شود كه ما تصور كنيم ستارگان جاي خود را در آسمان تغيير مي دهند . تنها يك ستاره وجود دارد كه جاي آن در آسمان ثابت مي باشد ،پس چنانچه بتوانيم اين ستاره ثابت را در آسمان پيدا كنيم و رو به آن بايستيم درست به سمت شمال ايستاده ايم .

 در هنگام شب كه هوا صاف است از يك مجموعه 7 ستاره اي به نام دب اكبر ( خرس بزرگ ) استفاده مي كنيم . شكل اين 7 ستاره به صورت يك ملاقه است كه هر گاه فاصله 2 ستاره سر آن را 5 برابر امتداد دهيم به ستاره قطبي مي رسيم كه خود ابتداي 7 ستاره دب اصغر (خرس كوچك) است .

 

 

 

 2- به وسيله هلال ماه :

هميشه هلال ماه در نيمه اول ماه (برجستگي آن ) به سمت غرب و در نيمه دوم ماه به سمت شرق است .

 

 

 

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

*** روشهاي متداول ديگر:

 

 سنجاق مغناطيسي:


 روش ديگري که مي توان براي مشخص کردن راستاي شمال و جنوب استفاده کرد، ساختن يک قطب نماي ساده است. براي اين کار نياز به يک سنجاق آهني و يک ليوان آب است. سنجاق بايد سبک باشد تا روي آب شناور بماند و يا مي تواني از يک کاغذ يا برگ درخت در زير آن استفاده نمود تا سنجاق به زير آب فرو نرود. البته با چرب کردن سنجاق به کمک روغن نيز مي توان از فرو رفتن آن جلوگيري نمود.

   چنانچه سنجاقي که به کار مي بريم مغناطيسي باشد در اين حالت آن را روي آب قرار مي دهيم و سنجاق مي چرخد وبراي ما راستاي شمال – جنوب را نشان مي دهد. اما اگر سنجاق مغناطيسي نباشد بايد به کمک يک پارچه پشمي آن را مغناطيسي کنيم. و سپس اين روش را به کار بگيريم.

 اين روش داراي اشکالي مي باشد، تنها راستاي شمال-جنوب را مشخص مي کند و براي ما محل شمال يا جنوب را مشخص نمي کند و ما بايد به کمک روش هاي ديگر محل قطب ها را مشخص کنيم يا آنها را حدث بزنيم.

 

 

روشهاي طبيعي:

روش ديگر استفاده از آثار طبيعي موجود است. هنگامي که قطب نمايي در اختيار نبود و خورشيد و سايه اي وجود نداشت و ستاره ها در آسمان ديده نمي شدند مي توان از اين آثار در جهت يافتن قطب ها استفاده کرد.
  


   • در جنگل ها و در کنار درخت ها مي توان آثاري را يافت که در يافتن جهت قطبين به ما کمک نمايند. يکي اينکه بيشتر شاخه هاي درختان به جهت جنوب رشد مي کند و شاخه هاي کمتري در جهت شمال مي رويند. اين را مي توان با ايستادن در راستاي تنه درخت به خوبي مشاهده کرد.

 


   • بخش شمالي تنه درخت مرطوب تر از بخش رو به جنوب آن است و اين به دليل تابش کمتر خورشيد به بخش شمالي مي باشد. اين را مي توان از گلسنگ هاي روييده در بخش شمالي تنه درختان متوجه شد.

 

 


   • همچنين برخي جانوران مانند مورچه ها و موريانه ها لانه خود را در سمت روبه جنوب درختان که آفتابگير است حفر مي کنند.

 

 • در بهار برف هاي روي دامنه هاي رو به جنوب زود تر از دامنه هاي شمالي ذوب مي شوند.

 

   • همچنين گياهان و بوته ها در دامنه هايي که رو به جنوب شيب دارند داراي ضخامت بيشتري مي باشند.

 

   • ميوه هاي درختاني که در دامنه هاي جنوبي قرار دارند سريعتر مي رسد.


  
   اين روش هاي طبيعي به صورت کامل قابل اطمينان نيستند و شرايط محيطي و مي تواند توسط عوامل مختلف مانند باد تغيير کند. قبل از استفاده از اين علائم بهتر است از روش هاي مطمئن تري که ذکر شد استفاده نمائيم.

منبع : http://nejatgar.ir


موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 14:28 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

توصیه الکترونیکی مادر بزرگ ! ( مفید )

تمام مادربزرگها همواره روشهای سنتی را برای بهترین روش برای استفاده بهینه از وسایل بی مصرف می دانند. نیویورک تایمز نیز فهرستی از این توصیه های مادربزرگ گونه را برای استفاده بیشتر از دستگاههای الکترونیکی از کار افتاده ارائه کرده است.

مادربزرگها می گویند برای کاهش سوزش چشم در اثر خرد کردن پیاز باید از چوب کبریت استفاده کرد و یا برای پاک کردن اثر چسب برگه و یا عکسی که روی آینه چسبانده شده بود می توان از سس مایونز کمک گرفت. مادربزرگهای تمام دنیا می دانند که چگونه می توان لکه های چربی را از روی لباس پاک کرد.

در دنیای فناوری، عمر تمام دستگاههای الکترونیکی مصرفی روزی به پایان می رسد اما می توان از همین دستگاهها که ظاهرا عمرشان به پایان رسیده و یا موقتاً از کار افتاده اند به مدت بیشتری استفاده کرد. در این راستا روزنامه نیویورک تایمز مادربزرگ گونه روشهایی را ارائه کرده است که می توانند علاجی برای استفاده بهینه از این دستگاهها باشند.

کارتریچ خالی شده است!

شب هنگام است و کارتریج دستگاه چاپگر خالی شده است و شما به شدت نیاز دارید که از چند صفحه ای پرینت بگیرید. برای این کار کافی است کارتریج را از چاپگر خارج کنید و به مدت دو تا سه دقیقه آن را با سشوار گرم کرده و دوباره داخل چاپگر قرار دهید. به این ترتیب جوهر خشکی که به دیواره های کارتریچ چسبیده است گرم می شود. این جوهر می تواند برای چاپ کردن سه چهار صفحه کافی باشد.

افزایش شارژ باتری تلفن همراه با گذاشتن آن در یخچال!

اگر تلفن همراه را در جیب خود قرار دهید گرمای بدن موجب گرم شدن باتری می شود و فرایند شیمیایی را که موجب تخلیه شارژ باتری می شود تسریع می کند. بنابراین باید تلفن همراه را در کیف و یا روی کمربند خود قرار دهید. اگر فراموش کرده بودید شارژر را با خود از خانه به سفر ببرید، می توانید حداقل برای انجام آخرین تلفنهای پیش از بازگشت به خانه از این روش استفاده کنید: تلفن همراه را خاموش کنید و تمام شب آن را در یخچال نگه دارید. این گونه می توانید تا مدت زمان بیشتری شارژ باتری را نگه دارید.

قرار دادن تلفن همراه خیس شده در کیسه برنج برای ممانعت از خراب شدن آن!

تلفن همراه شما در داخل آب افتاده است. تلفن همراه را از آب خارج کنید و برای جلوگیری از ایجاد یک اتصال کوچک مخرب، بلافاصله باتری را از آن جدا کنید. سپس، تلفن را خشک کنید و آن را داخل کیسه برنج خشک قرار دهید. به این ترتیب رطوبت به طور طبیعی از تلفن همراه به برنج منتقل می شود.

استفاده از اتصال بی سیم "وای- فی" در هر گوشه با پاکت چیپس

در سالن خانه خود اینترنت Adsl دارید اما دستگاه "وای- فای" نمی تواند سیگنال پهنای باند را به اتاق خواب نیز برساند، به این ترتیب امکان استفاده از اینترنت در تخت از شما سلب می شود. قبل از رفتن به خریدن چند دستگاه تقویت کننده گران قیمت یعنی پاکت چیپس را امتحان کنید! این کاغذ آلومینیومی، بدون نیاز به سیم، باکتری و هر چیز دیگری می تواند برای ساخت یک تقویت کننده امواج رادیویی به شما کمک کند.

کاغذ آلومینیومی را روی چند تکه چوب قرار دهید و آن را جلوی دستگاه وای- فای بگذارید. به این ترتیب سیگنال "وای- فای" به سوی اتاق خواب تقویت می شود. فراموش نکنید از این روش برای سوء استفاده از دستگاه وای- فای و اینترنت مجانی همسایه استفاده نکنید!

هارد دیسک از کار افتاده را در فریزر بگذارید!

تمام هارد دیسکها می توانند در مدت زمان مشخص و محدودی کار کنند. اگر هارد دیسک رایانه شخصی شما غیرقابل استفاده شد می توانید آن را در فریزر بگذارید. زمانی که آن را بیرون آورید و در دمای محیط قرار دهید، بخشهایی از هارد شما باز می گردد و به این ترتیب پیش از از بین رفتن تمام اطلاعات خود می توانید بخشهایی از آن را احیا کنید.

منبع :  http://www.pix2pix.ir/news_detail_86.html


موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 14:26 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
گروه اینترنتی
پرشین استار |
www.Persian-Star.org

ادامه تصاویر در ادامه مطالب

 


موضوعات مرتبط: فناوری ، صنایع غذایی، نگه داری، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 9:54 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 9:46 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 127
بازدید ماه : 596
بازدید کل : 218852
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين