حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

روال پیگیری سیم کارت های دزدیده یا مفقود شده به اندازه ای طولانی و خسته کننده است که شاید راهکارهای همراه اول و ایرانسل برای ردیابی های مستقل و ویژه بیشتر به کار آید.

ردیابی گوشی های مفقودی و دزدیده شده با کم ترین هزینه

ردیابی گوشی های مفقودی و دزدیده شده با کم ترین هزینه

به گزارش شگفت انگیز :مفقود یا دزدیده شدن گوشی های تلفن همراه بیش از خسارت های مالی و معنوی که به دنبال دارد، آزردگی خاطر و نوعی استرس درونی برای مال باختگان به وجود می آورد به نوعی که آثار آن تا حدی بلند است که در برابر کوچکترین کنشی به صورت کاملا ناخودآگاه واکنش نشان می دهند.

یک مؤسسه تحقیقات روانی در اروپا نیز سال گذشته اعلام کرد که استرس ایجاد شده در بانوان بسیار بیشتر از آقایان است و البته در این گزارش بارها تأکید شده بود که آثار این سانحه برای کسانی نمود دارد که گوشی را از کنار گوش آنان قاپ بزنند و الا در شرایط دیگر یا با دیدن صحنه دزدی در پوزیشن های دیگر چندان اثری در روحیه آنان نمود نخواهد داشت.

اما در ایران همواره به کاربران موبایل توصیه شده که برای سیم کارت شان PIN Code در نظر بگیرند تا در صورت ربوده شدن گوشی، سیم کارت مورد مزاحمت و سوء استفاده قرار نگیرد؛ به کاربران گوشی های هوشمند نیز توصیه این بوده که از برنامه های کاربردی ضد سرقت استفاده کنند تا در صورت دزدیده شدن گوشی بتوان آن را قفل کرد یا حتی الامکان در صورت تعویض سیم کارت به شماره جدید آن دسترسی داشت.

رمزگذاری برای فایل ها و خودداری از نگهداری فایل های محرمانه و ضروری در گوشی همراه نیز از جمله دیگر نکاتی بوده که زبان به زبان چرخیده و دست کم کل جامعه را در بر گرفته است.

حال با تمامی این تفاسیر اگر گوشی دزدی  یا مفقود می شد، باید به مرکز خدماتی اپراتور مورد نظر می رفتیم تا با سوزاندن سیم کارت مانع از سوء استفاده از آن می شدیم یا خط را یک طرفه می کردیم تا بتوانیم تماس های ورودی به گوشی را همچنان داشته و پیگیر گوشی مفقودی باشیم.

گوشی های موجود در بازار بر حسب تنوع و قیمتی که دارند، گاهی برای مال باختگان بسیار پر اهمیت است که به دنبال سارق بگردند و از این جهت در گام اول باید به این یقین می رسیدند که گوشی آن ها دزدیده شده یا مفقود گردیدده است زیرا در صورت دزدیده شدن، موضوع کیفری می شود و در صورت مفقود شدن حقوقی؛ هر کدام از این دو موضوع نیز روالی مشخص و جداگانه برای پیگیری دارد.

اگر شخصی معتقد باشد که گوشی او دزدیده شده باید به کلانتری و با نامه ای که از آنجا می گیرد به دادسرا مراجعه کند؛ دادسرا هم مجددا نامه ای به آگاهی می زند و در این مرحله آگاهی درخواستی را برای سه اپراتور ارتباطی (همراه اول-ایرانسل-تالیا) تنظیم می کند تا پیگیر گوشی دزدیده شده از طریق شماره سریال باشند.

حال اگر بعد از گذشت مدت زمانی مشخص که معمولا ۴۵ روز است، بررسی اپراتورها نتیجه دهد روال هایی بیش از مراحل ذکر شده پیش می آید و مجددا باید بین دادسرا، آگاهی و اپراتور مربوطه طی العرض و شکوائیه ای را برای باز ستاندن گوشی دزدیده شده تنظیم کرد.

اما حالت دوم این است که مال باخته اعلام مفقودی کند که در این شرایط با توجه به حقوقی بودن موضوع، پای شورای حل اختلاف به میان می آید و برخی روال های پیگیری گوشی دزدیده شده که مطرح شد، حذف می شود.

روال رسمی تا پیش از این به شکل مطرح شده بود و از این جهت بسیاری از مردم از پیگیری گوشی دزدیده یا مفقود شده خود منصرف می شدند، اما با سیستم هایی که همراه اول و ایرانسل برای مشترکان خود پدید آورده اند، شاید با توسل به راهکارهای ساده تری نیز بشود که گوشی مفقودی یا دزدیده شده را ردیابی کرد.

*همراه اول ردیاب گوشی های مفقودی یا دزدیده شده*

مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود یا دزدیده شده خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

•         ارسال شماره سریال گوشی از طریق شماره گیری کد #۲۱۴۱*۱۱۱*

•         از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

سیستم ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و درپایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند.

پس از گذشت ۱۰ روز در صورت موفقیت در ردیابی گوشی مبلغ ۳۰۰۰ تومان به حساب مشترک منظور شده و کد

رهگیری در اختیار مشترک قرار می گیرد تا مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری نماید.

درصورت عدم موفقیت، هزینه ای از مشترک کسر نشده و مشترک می  تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند.

در هر دوره، تنها می شود درخواست ردیابی یک گوشی را از طریق یک شماره همراه اول اعلام کرد.

در طول دوره ی ۱۰ روزه نیز می توان با یکی از روش های زیر از وضعیت فعال و غیر فعال بودن سرویس ردیابی و نیز

تاریخ اتمام مهلت ردیابی اطلاع پیدا کرد:

•         شماره گیری کد #۲۱۴۰*۱۱۱*

•         ارسال ۲۱۴۰ به سرشماره ۱۱۱

*گوشی ایرانسلی را موقعیت یابی کنید*

اپراتور دوم ارتباطی هم با سرویس موقعیت یابی (LBS)، برخلاف سرویس های رایج که با استفاده از ماهواره موقعیت را تعیین می نماید از دکل های تلفن همراه برای تعیین موقعیت استفاده می کند.

به این ترتیب، امکان ردیابی هر وسیله ای تنها با یک سیم کارت ایرانسل مهیا می  گردد. (این سرویس در مقایسه با GPS از دقت کمتری برخوردار بوده و برای موقعیت یابی بسیار دقیق توصیه نمی گردد.)

برخی ویژگی های این سرویس نیز به شرح ارزان تر بودن نسبت به روش های مشابه، پوشش در اماکن مسقف و مصرف کمتر باطری نسبت به GPS است.

استفاده از این سرویس با توجه به اینکه موقعیت یابی آن بر حسب طول و عرض جغرافیایی سیم کارت صورت می گیرد، امکان این را فراهم می آورد تا حتی در فضاهای سر بسته که امکان استفاده از GPS وجود ندارد، بتوان از موقعیت یابی استفاده کرد.

از آنجایی که این سرویس تنها بر اساس شبکه تلفن همراه ایرانسل فعالیت می کند، امکان استفاده از آن در خارج از پوشش این شبکه وجود ندارد.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ] [ 17:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

بلوتوث  قابلیتی است که به شما امکان ارتباط بین دستگاه ها را بدون وجود سیم می دهد که این قابلیت مطمئنا  در تبلت ها و گوشی های مدرن و لپ تاپ های جدید موجود است.

در ابتدای کار برای اینکه دو دستگاه بلوتو ثی بتوانند با هم کار کنند باید با هم جفت شوند.

۵ کار مفیدی که می توان با استفاده از قابلیت  بلوتوث  انجام داد به شرح زیر معرفی می شوند:

۱-انتقال اطلاعات بین موبایل و کامپیو تر شما می توانید گوشی هوشمند یا تبلت  و یا یک لپ تاپ و کامپیو تر رومیزی که دارای بلوتو ث هستند را با یکدیگر جفت کنید و از بلوتوث  برای ارسال و دریافت فایل ها استفاده کنید.

باید دستگاه موبایل و لپ تاپ را طوری تنظیم کنید که بتوانند همدیگر را پیدا کنند، در این صورت دستگاه ها می  توانند با هم ارتباط برقرار کنند بعد از برقراری اتصال از طریق Bluetooth file transfer یا انتخاب send a file و receive file اقدام به ارسال و دریافت فایل ها کنید.

۲- انتقال فایل ها بین کامپیوتر ها

دو کامپیو تر که دارای بلوتوث  هستند می توانند با هم جفت شوند و به شما امکان ارسال و دریافت اطلاعات را بدون سیم می دهند.

۳- به اشتراک گذاری شبکه اینترنت

Tethering اشتراک گذاری اتصال شبکه یک دستگاه با دستگاه دیگر است که از طریق آن می توانید به اینترنت متصل شوید بعضی از wfi استفاده می کنند ولی این کار از طریق بلوتوث  هم امکان پذیر است.

۴- اتصال لوازم جانبی به صورت بی سیم که اخیرا انواع مختلفی از لوازم جانبی دارای بلو توث هستند.

۵- افزودن قابلیت بلوتوث  به کامپیو تر رومیزیتان می توانید دانگل های بلو توث را تهیه کرده و آن را به پورت usb کامپیوترتان وصل کنید که اتصال بوسیله بلو توث امکان پذیر است.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، موبایل، نرم افزار، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ] [ 10:33 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

اگر صاحب یک دستگاه هوشمند هستید، مطمئناً مشکلاتی گریبان گیر شماست که در این مطلب راه حل هایی برای شما ارائه می شود.

۱- فضای کافی در اختیار ندارید؟ اگر آیفونی هستید که فضایی ۱۶ تا ۳۲ گیگابایتی در انتظار شماست، مگر اینکه از فضاهای ابری استفاده کنید. اما اگر اندرویدی هستید جدا از حافظه ای که شرکت سازنده در اختیارتان گذاشته، می توانید به یک کارت ۳۲ گیگابایتی هم مجهز شوید بعلاوه اینکه فضاهای ابری نیز در اختیار شما قرار گرفته اند.

با تمام نکات مثبت اندرویدی ذکر شده خوب است بدانید که دستگاه هایی که از OTG پشتیبانی کنند قابلیت اضافه شدن فلش مموری های معمول را به صورت حافظه جانبی به شما می افزاید.

۲- دوربینتان عکس های خوبی نمی گیردعموماً  دوربین گوشی های هوشمند، دوربین های خوبی هستند، اما شما قبل از گرفتن عکس یا فیلم از آن را تمیز کنید و تا حد امکان زوم نکنید، از لرزش دست خود بکاهید و دقت بیشتری روی سوژه داشته باشید.

۳- صفحه نمایش شما خیلی ظریف است. نیروی جاذبه زمین تمام مدت منتظر شکستن صفحه گوشی شماست، از یک قاب کیس حرفه ای استفاده کنید، درست است که قاب ها کمی از زیبایی ظاهر گوشی  شما می کاهد اما با کمی خرج کردن و خریدن یک قاب اصیل خواهید توانست هر دو ویژگی  زیبایی و امنیت را با هم داشته باشید.


موضوعات مرتبط: فناوری ، سیستم، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ] [ 7:35 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

با وارد کردن کد#06#*  از کشور سازنده گوشی خود با خبر شوید
با وارد کردن این کد یک شماره 15 رقمی مانند زیر بر روی گوشی شما می آید
352753xx2835060
رقم 7و8 را به ترتیب در نظر بگیرید
کشور سازنده                                                                 کیفیت
اگر 00 بودگوشی شما ساخت کارخانه اصلی است                  عالی
اگر 01 بودگوشی شما ساخت فنلاند است                           خیلی خوب       
اگر 02 بودگوشی شما ساخت امارات است                               بد
اگر 03 بودگوشی شما ساخت کره است                               متوسط
اگر 04 بودگوشی شما ساخت هند است                               متوسط
اگر 08 بودگوشی شما ساخت آلمان است                              خوب
اگر 13 بودگوشی شما ساخت آذربایجان است                       خیلی بد
اگر 05 بودگوشی شما ساخت مالزی است                            متوسط


 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:, ] [ 21:12 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 2133
بازدید کل : 218264
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين