رفع آلودگی میکروبی آب با ازن
حرفه وطن

رفع آلودگی میکروبی آب با ازن
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ضدعفونی و گندزدایی با استفاده از گاز ازن به یکی از متداول ترین روشها در جهان تبدیل شده است.
نقش ازن در تصفیه آب و پساب به عنوان یک عامل اکسیدکننده و یک ترکیب گند زا حائز اهمیت می باشد.ازن عامل ضد میکروبی با طیف گسترده و قوی بوده که می تواند باکتریها ، قارچها ، جلبک ها ، کپک ها و ... را در زمان کوتاهی بطور کامل از بین ببرد .این گاز با تخریب سلول میکرو ارگانیزم ها آنها را از بین می برد.طی این فرآیند ازن دیوار سلولی میکرو ارگانیزم ها را شکسته وسیتوپلاستم باکتری را حل می کند. که این فرآیند به زوال سلولی cell lysing معروف است .
قابلیت ازن در گندزدایی آب ، در حدود 25 برابر بیش از کلر زنی آب بوده و بر خلاف کلر اثرات جانبی ندارد.این سیستم در گندزدایی انواع آبهای مصرفی در داروسازی ها، صنایع غذایی و بهداشتی ، آبهای بسته بندی ،تصفیه پساب های صنعتی و استخرهای شنا کاربرد دارد.

مکانیزم ضدعفونی و از بین بردن میکروب ها توسط دستگاه ازن ژنراتور

اکسیژن فعال میکروارگانیسهای مختلف نظیرانواع باکتریها، ویروسها، پروتوزوئر ها، قارچها، مخمر ها ، اسپورها و هاگهای منتشر شونده از طریق آب و هوا را ازبین می برد. باکتریها، میکروارگانیسم های کوچک تک یاخته ای هستند که دارای ساختمان ساده و ابتدایی می باشند. فشار اسمزی داخلی اکثر باکتریها حدود ۵ تا ۲۰ اتمسفر می باشد . این امر بعلت غلظت زیاد مواد محلول درون سلولی است. اسکلت محکمی دور سلول باکتری بنام دیواره سلولی از انفجار باکتری وپاره شدن غشاء به علت اختلاف فشار اسمزی درون و بیرون باکتری جلوگیری می کند. مولکول اکسیژن فعال با حمله به دیواره سلول باکتری موجب از هم گسیختگی و پارگی آن ودر نتیجه مرگ باکتری می گردد. اثرات باکتریوسیدی اکسیژن فعال بر روی انواع وسیعی از ارگانیسمها گرم مثبت؛ باکتریهای گرم منفی ، اسپورها و سلولهای رویشی مطالعه شده است.

ویروسها نیزجزو میکروارگانیسم ها می باشند لیکن به وضوح از دیگر سلولها متفاوتند. ویروسها ذراتی غیر مستقل هستند که تنها در داخل سلول میزبان تکثیر می یابند. هر ذره ویروس شامل یک مولکول اسید نوکلئیک ( DNAیاRNA ) می باشد.

در اطراف این مولکول پوششی از جنس پروتئین قرار دارد که کاپسیدCapsid نامیده می شود. وظیفه کاپسید محافظت از اسید نوکلئیک ویروس وامکان پذیر نمودن اتصال و دخول ویروس به سلول میزبان می باشد. مولکولهای اکسیژن فعال با نفوذ از میان پوشش پروتئینی، اسید نوکلئیک ویروسی را از تخریب می کنند و درغلظت های بالاتر با تخریب پروتئین کاپسید، سلول ویروسی را منهدم می نمایند.



موارد مهمی که برای خرید یک ازن جنراتور مهم می باشد میتوان به:
داشتن تاییدیه مراکز و سازمانهای بهداشتی معتبر جهان از جمله FDA - EPA - WHO
نوع برق ورودی سیستم که می تواند تک فاز و سه فاز باشد.
اینکه دستگاه نسبت به چه سیستمی خوردگی ایجاد می کند بسته به هر دستگاه متفاوت می باشد ولی پیشنهاد بنده به شما مطالعه کامل کاتالوگ فنی قبل از خرید سیستم می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 7 بهمن 1391ساعت 7:36 توسط عیسی میرداروطن|



      قالب ساز آنلاین