حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

 

نکات مهم تغذیه ای که ممکن است تا به حال نشنیده باشید!!!

مختـصری از مقـالات دکتـر استـفان مـارک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آنچه مسلم است، عادت های غذایی در سلامتی ما و تداوم این سلامتی بسیار موثر هستند و این خود ما هستیم كه تا حد زیادی با لحاظ كردن عادت های غذایی مناسب و صحیح، می توانیم از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در بدن خود پیشگیری كنیم. دکتر استفان مارک، شخصی است که بیمارهای سرطانی را در مرحله آخر و با استفاده از روش های "نامتعارف" درمان کرده است و بسیاری از بیماران بهبود یافته اند. او به درمان طبیعی در مقابله با بیماریها معتقد است...


همه ما فکر میکنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندنش و....

 


موضوعات مرتبط: کشاورزی ، بهداشت، صنایع غذایی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 10:23 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
خار پاشنه پا عبارت است از به وجود آمدن یك زایده استخوانی در پاشنه پا كه باعث درد و مشكل در راه رفتن میشود .

علايم شايع : درد در كف پاشنه پا به صورت خود به خودی يا در اثر فشار آوردن

علل :

الف) رسوب کلسیم اضافه در بدن که محل رسوب در لگن و پاشنه پا می باشد!! و با عدم مصرف لبنیات و خوردن غذاهای طبع گرم از میزان این برآمدگی کاسته و کم کم حذف می شود.


ب ) تبلور بلغم : در صورتی که غذاهای بلغم زا (سردی بخش) مثل لبنیات - ترشیجات- برنج - خیار - ... زیاد و مستمر استفاده شود، بلغم در قسمتی از بدن که برای انسان بیشتر اهمیت دارد بنا به حساسیت هر انسان بلغم تبلور کرده که یا آب مروارید یا خار پاشنه پا و یا بیماری هائی مثل ام اس  می شود. درمان این بیماری باید غذاهای گرم و خشک زیاد مصرف شود و از خوردن غذاهای سرد و تر (بلغم زا) پرهیز کرد.

درمان: خارپاشنه را غالبا میتوان با جراحی معالجه كرد .

عوارض احتمالی جراحی : به وجود آمدن مشكلاتی در قسمت پايين كمر يا زانو به دليل لنگيدن مداوم

اصول كلی : يك كفی مناسب در كفش خود بگذاريد تا فشار روی پاشنه كم شود.از وسيله مناسب حفظ قوس كف پا يا قالب مناسب كف پايتان استفاده كنيد . ندرتا هم جراحی برای در آوردن خار پاشنه

_در مواردی كه درد حاد وجود دارد ، روی ناحيه دردناك كمپرس سرد يا كيسه يخ 3 يا 4 باردر روز هر بار به مدت 10 تا 15 دقيقه بگذاريد.هر چقدر كه ميتوانيد روی پاشنه پا فشار نياوريد ، خصوصا در اوايل درمان .

درمان غذايی و گياهی برای كنترل رشد و درمان خار پاشنه پا بهتر از جراحی جواب میدهد معمولا جراحی باعث درمان كامل نشده ( بنا به اظهار نظر دیگران) زيرا دوباره رشدمیكند .

درمان قطعی غذايی به تجربه رسيده:

الف : رژيم 15 روزه روزی 3 ليوان عرق شاهتره + کاسنی كه يك قاشق مربا خوری خاكشير به آن اضافه شده باشد ميل شود .(عرقیات حتما خانگی و طبیعی باشد)
يك روز در ميان آش آلو تا درمان كامل برای يك وعده غذا شام يا ناهار و يك وعده مرغ ياماهيچه گوسفند كاملا بدون چربی همراه با مقداری عدس و كمی برنج با گشنيز و اسفناج يابرگ چغندر همراه با چند عددآلو ميل شود .

ب : از روز هفتم تا پانزدهم رژيم غذايی فوق اقدام به انداختن زالو كنيد . باين ترتيب که 6عددزالو در پشت ، روی قسمت مسح وزير قوزكهای پا تقسيم كنيد . و طبق دستور ازخونريزی بعدی ممانعت بعمل نياوريد .

( چنانچه خونگيری از دو پا انجام شود بسيار بهتر است و امكان عودت بيماری را كاملا ازميان ميبرد)

ج : بعد از ضدعفونی جای نيشها و بهبود كامل جای نيش های زالو ، با روغن كرچك و زيتون و تربانتين مخلوط با هم و اگر در دسترس نبود با روغن كرچك هرشب پا را از بالای قوزك پا و پاشنه تا انگشتان به مدت 30 دقیقه كاملا ماساژ دهيد.

این کار بهتر است شب ها قبل از خواب انجام شود وماساژ تا جذب کامل روغن به پوست ادامه پیدا کند.اضافه کردن کمی دارچین یا زنجبیل به روغن و کشیدن یک پلاستیک فریزر روی محل ماساژ،اثر درمانی را بسیار بیشتر میکند.حداقل دو ماه ماساژ را ادامه دهید . نتيجه قطعی دراواخر درمان بدست می آيد.

نکته:دراين مدت از خوردن سرخ كردنی ، غذاهای چرب و سنگين ومشروبات الكلی وافراط دركشيدن سيگار خودداری شود. خوردن اسفند و سیاه دانه و سیر نیز درمان را تسریع می کند.


برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
 
زردک علاوه بر اینکه طعم خوشمزه‌ای دارد و در بیشتر دستورات غذایی از آن استفاده می‌شود دارای خواص سلامتی بسیاری است که سلامت پوست، چشم، دستگاه گوارش و دندان،‌ بخشی از خواص این سبزی پرخاصیت را تشکیل می‌دهند.در ادامه مطلب میتوانید نکات مفیدی را در مورد زردک ببینید.



برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
در گذشته فیلسوفان و حکما پی برده بودند که حالات مختلف روحی و احساسات را می توان از نوع نگاه افراد پی برد . حال آنکه خلقت خداوند به گونه ای انجام گرفته است که چشم هاعلاوه بر آشکارسازی احساسات و عواطف ، همچون اسکنری با دقت وضعیت سلامت و بیماری اندامها را نشان می دهند .

در طب سنتی اعتقاد بر این است که انعکاس هر بخشی از بدن در  چشم است.به این معنی که چشم یک نقشه از کل بدن است. تغییرات در هر قسمتی از بدن می تواند فرآیندهای بیماری را در ناحیه دیگری از بدن مانند صلبیه و عنبیه چشم نشان دهد.در حالی که تجزیه و تحلیل چشم یک هنر پیچیده است و لازمه آن دانش غنی دقیق و تشخیص بالاست،اما با توجه به حساب ظاهر چشم ها، و تغییر و تحول آن میتوان به اختلال در قسمتی از بدن پی برد.

برای مثال فردی که دچار کمردرد مزمن یا دیسک کمر است یا التهاب و ناراحتی دستگاه گوارش ، تنگی یا یبوست مزمن ، افزایش کلسترول ، عدم تعادل سدیم و کلسیم ، عفونتها و ناراحتی های سیستم تناسلی ، ضعف و ناراحتی های کبدی و ده ها مورد دیگر است را می توان از طریق آنالیزچشم ، به بیمار گوشزد نمود تا با اصلاح تغذیه و روش زندگی از بروز بیماری پیشگیری نماید .

عنبیه:ساختمان عنبیه هر فرد هم مانند اثر انگشت او منحصر به فرد بوده و نمی توان دو عنبیه کاملا یکسان پیدا نمود .شاید به این دلیل که طرح عنبیه هر فرد وابسته به نقشه DNA او است .

صلبیه :لایه سفیدرنگ قابل روئیت خارجی چشم است که تمام کره چشم را می پوشاند. صلبیه اولین بخش از پوشش خارجی چشم است که در جنین تشکیل میگردد .صلبیه که از لایه ای فیبری و رشته ای سخت ، فشرده و مات شکل گرفته است مهمترین عامل حفظ کرویت چشم بوده و محل اتصال شش عضله چشمی است . چهار عضله مسئول حرکات افقی و عمودی چشم و دو عضله حرکات دورانی آن را ایجاد میکنند.

در گذشته مطالبی راجع به عنبیه تقدیم کردیم و در این پست به بررسی مختصر واجمالی از نقشه تشخیص ناخوشی ها از صلبیه میپردازیم:



ادامه دارد....




برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

غذا پس از هضم های چهار گانه ، در هر هضم دارای یک سری فضولات است که باید به شکل کامل دفع شوند و شکل و شمایلی خاص دارند و بوسیله شاعده این مواد دفعی به صحت یا مرض بدن میتوان پی برد .

مندفعات بدن شامل:

عرق
نفث
بول
براز




"عرق"

عرق فضله هضم سوم و چهارم است كه از راه سوراخهاي (مسامات) پوست خارج ميشود.اخلا ط وقتي از كبد خارج ميشوند براي عبور از مجاري يا عروق باريك نياز به آب و صفرا دارند تا بتوانند از مجاري عبور كنند و به اندامها برسند. آب اخلاط را رقيق و روان ميكند. اگر اخلاط غليظ باشند نميتوانند از عروق عبور كنند. اين مايع رقيق و روان براي عبور از مجاري تنگ و باريك نياز به مادهاي دارد كه با تندي و تيزي خود سبب عبور آن بشود و آن صفرا است به عبارت ديگر صفرا سبب عبور اخلاط از مجاري ضيقه (باريك) ميشود. در اندامها بيشتر اين آب وارد دستگاهادراري ميشود و به صورت بول(ادرار) دفع ميشود. از آب باقيمانده مقداري بخار ميشود و از منافذ بدن خارج ميشود و مقداري هم با فضولات اندامها مخلوط ميشود و به صورت عرق بيرون ميآيد. اگر فضولات اندامها غليظتر باشند با اين آب تركيب ميشوند و به صورت چرك در سطح پوست ميماند كه بايد با حمام رفتن و کیسه کشیدن آنها را از سطح پوست پاك كرد. با اين وصف، عرق از وضعيت اخلاط بدن خبر ميدهد به عبارت ديگر عرق مخبر اخلاط است. به همين دليل هر كس خلط خاصي در بدنش زياد شود عرقش بو و خصوصيات آن خلط را دارد. لذا اطبا عقيده دارند كه عرق از وضعيت خون و چگونگي هضم و اوضاع فضولات اندامها خبر ميدهد. اگر همراه عرق حدت (تندي) و صفرا باشد، عرق حاد (تند) ميشود و در بعضي اعضاء مثل زير بغل اندكي جوش ايجاد ميشود (در اصطلاح عاميانه عرقسوز ميشود) و اگر اخلاط بدن عفونت داشته باشند عرق متعفن می شود و بوي گند عفونت ميدهد. و اگر حرارت بالا باشد عرق حار (گرم) و اگر در بدن برودت يا سردي باشد عرق سرد (بارد) است. 
اينك به بررسي خصوصيات عرق ميپردازيم:
1- زيادي عرق:
حكما براي زيادي عرق6 علت ذكر كرده اند:
‌أ. زيادي رطوبت بدن
‌ب. رقت رطوبات بدن
‌ج. گشادي مسام (سوراخهاي پوست)
‌د. زيادي قوت دافعه
‌ه. ضعف قوه ماسكه (قوه نگهدارنده)
‌و. گداختن اعضاء 
عرق طبيعي مفيد به حال بدن است و باعث صحت و سلامتي و اعتدال مزاج ميشود. به هر دليلي كه عرق زياد باشد سبب ضعف بدن و كاهش قوت ميشود. ولي زماني كه ماده زايدي (فضلهاي) در بدن باشد كه ايجاد مزاحمت و اختلال در بدن كند قوت دافعه بدن آن را دفع ميكند. كه اين حالت براي بدن سودمند بوده و سبب سلامتي ميشود.
چنانچه زيادي عرق همراه قوت دافعه باشد و بدن دچار امتلاء (زيادي اخلاط) باشد و بعد از تعريق نشاط و شادابي و سبكي ايجاد شود سودمند است. چه در حال مرض و چه در حال سلامت. 
اگر زيادي عرق به علت ضعف قوه ماسكه (نگهدارنده) باشد بسيار بد است. چون وظيفه قوه ماسكه نگهداري و حفظ رطوبات غريزي است كه بدن به آنها نياز دارد.
فرق زيادي عرق به علت قوت قوه دافعه و ضعف قوه ماسكه در اين است كه در حالت اول (قوي بودن قوت دافعه) بدن دچار امتلاء (زيادي فضولات و مواد زايد) است و زيادي تعريق سودمند است چه در حالت بيماري و چه در حال سلامت بخصوص اينگونه تعريق در روزهاي بحران (1)
بيماري كه سبب سبكي و آسودگي بيمار شود، بسيار سودمند است. ولي حالتي كه زيادي عرق به علت ضعف قوه ماسكه باشد بدن دچار امتلاء نيست. 
زماني كه فرد سالم است و زياد عرق ميكند و ظاهراً هيچ علت خاصي نداشته باشد نشانه آن است كه فرد غذا بيشتر از نياز خود و توان بدن خورده است. و اگر غذا زياد نخورده است نشانه آن است كه فضولات و مواد زايد در بدن تجمع پيدا كرده است، و بدن نياز به استفراغ (دفع مواد زايد) دارد.
به هر صورت در همه حالات بيماري، زيادي عرق نشانه زيادي خلط مزاحم است.
زيادي عرق سرد در ناحيه سر و گردن نشانه ضعف قوت حيواني است و علامت آن است كه در حوالي سر ماده خام زيادی وجود دارد و طبيعت بدن از دفع آن عاجز است. و بايد به بدن كمك كرد تا اين مواد زايد پخته و دفع شوند .
علل كمي عرق :
1- كمي رطوبت بدن
2- غلظت يا خامي مواد در بدن
3- بسته بودن مسامات پوست (سوراخهاي پوست)
4- ضعف قوت دافعه
كمي عرق در زماني كه بدن دچار امتلاء باشد علامت خوبي نيست به خصوص اگر همراه با ضعف قوه دافعه و غلظت اخلاط و مواد زايد بدن باشد.
عرق سرد در مواقع تب، علامت زيادي رطوبت خام است. و در بيماريهاي حاد علامت بدي است. چون در بيماريهاي حاد، فرصت كافي براي نضج رطوبات زياد نبوده است. ولي در بيماريهاي مزمن به دليل طول مدت، ماده رطوبي نضجيافته است.
به طور كلي در بيماريها، عرق گرم بهتر از عرق سرد است. و اميد بهبودي در عرق گرم بيشتر است. عرق غليظ نشانه غلظت ماده و طولاني شدن بيماري است. چون مدت زيادي لازم است تا چنين ماده غليظي نضج يابد. و عرق رقيق نشانه رقت ماده است.
علل تعريق طبيعي:
1- قوت دافعه
2- تحرك بدني در ورزش و كار
3- هواي گرم
4- 
علل تعريق غيرطبيعي:
1- تحليل اندامها
2- ضعف قوه ماسكه
3- ورزش قوي
4- زيادي گرما
5- بيماري سخت.در اين بيماريها عرق در روزهاي غيربحراني، زياد است.
لفظ غيرطبيعي بدين سبب است كه، اينگونه تعريق باعث كاهش رطوبت طبيعي بدن ميشود.
و عرقي كه در حالت امتلاء باشد هم غيرطبيعي است. چون اين نوع تعريق بدليل زيادي قوت دافعه نيست بلكه از عجز قوت است كه نميتواند آن مواد زايد را تحليل برده واز بين ببرد.
اندامي كه بيشتر عرق ميكند نشانه آن است كه يا مواد زايد در آن عضو بيشتر است و يا اين كه تحليل ماده بيماري در آن عضو بيشترصورت می گیرد.
وقتي ماده در همه بدن باشد عرق از همه بدن ميآيد و در اين حالت سردي عرق ناحيه سر و گردن و سينه نشانه بدحالي است. و نشانه آن است كه ماده بيماري هم زياد است و هم خام و طبيعت بدن از تحليل آن عاجز مانده است.
تدبير عرق كردن:
عرق يك ماده واجبالدفع است و بايد دفع شود چون فضله هضم سوم و چهارم است. طبيعيت بدن در اخلاط تصرف كرده و آن را رقيق نموده و تغييرداده است.واز سوراخهای پوست (مسام) دفع ميكند. بخار با برخورد با سردي هوا رطوبي ميشود و به ظاهر پوست ميبندد(می چسبد). و لذا بايد زود آن را پاك كرد كه غليظ نشود. زيرا اجتماع و غلظت آن در سوراخ پوست مانع ادرار عرق ميگردد (مانع جريان يافتن عرق ميشود) و در پوست حبس ميشود. و سبب سنگيني و احساس ملالت ميشود.و بايد به حمام رفت و با آب شستشو داد و عرق را به جريان انداخته، حفظ صحت نمود.
بهترين را به جريان انداختن عرق، حركت است. زيرا حركت مسخن (گرمكننده) و ملطف اخلاط و فضولات (رقيقكننده) و مبخر (بخاركننده) و مخرج آنها است (آنها را خارج ميكند). اين در صورتي است كه اخلاط رقيق باشند.
ولي اگر اخلاط غليظ باشند بايد به حمام بروند و در حمام مدتي مكث كنند وبا یک پارچه زبر(کیسه) سطح پوست را پاک کرد تا عرق به جريان افتد (حمام در طب سنتي بايد گرم باشد كه سبب تعريق شود. حمامهاي فعلي كه بيشتر يك دوش است و گرماي آنچناني ندارند كه سبب تعريق شوند زياد خاصيت درماني ندارند و ما باید از نظر معماری ساختمان حمامها را اصلاح کنیم تا خاصیت بهداشتی، در مانی پیدا کنند)..



برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
2 نوع غذا دارو برای دوران نقاهت از بیماری:
1_اسفیدباج

 مزاج غذا: گرم و تر

 مناسب برای : دوران نقاهت افراد سوداوی مزاج و دارای مزاج خشک

 

تاثیر: مولد خون صالح- فربهی بدن- طراوت بخشیدن به بدن

 

روش تهیّه :گوشت مرغ را قطعه­ قطعه کرده ، کف آن را حین پخت جدا نموده،  پیاز خرد شده و نخود نیم­شکسته به آن افزوده. نیم ساعت قبل از پایان پخت گشنیز و مصطکی اضافه نموده و غذا با آب ­لیمو یا سرکه ترش شود.(مرغ حتما باید خانگی باشد)

2_زیرباج

 مزاج غذا: بستگی به مواد اولیه آن دارد.

 

مناسب برای : همۀ مزاجها- جهت افراد گرم­مزاج بدون زعفران تهیه شود- دوران نقاهت

 

نامناسب برای: افرادی که نیاز به کالری فراوان دارند، زیرا غذائیت آن کم است.

 

تأثیر: تسکین صفرا و از بین بردن رطوبت بالای بدن

 روش تهیه: گوشت قیمه ­ای یا گوشت مرغ یا هر دو را با دارچین و روغن کنجد و نخود پوست گرفته مخلوط نموده و آن قدر آب به آن افزوده که روی آن را بگیرد ،جوشانده و کف آنرا گرفته، نیم ساعت قبل از پایان پخت سرکۀ انگور (نصف میزان گوشت) ، شکر (به میزان دلخواه) ، خلال بادام و اندکی گلاب ، زیره و گشنیز اضافه شود. البته می­توان در صورت تمایل زرشک و میوه­ های ترش خشک را به غذا افزود.


برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
1_ثوم مربا (مربای سیر)

 مزاج غذا: گرم

 مناسب برای: سالمندان و سرد مزاجان – بیماریهای سرد- فصول سرد سال

نامناسب برای: گرم مزاجان

 تاثیر: افزایش قوای جنسی

 میزان مصرف: 10 گرم در فصول سرد سال

 فراورده بعد از 6 ماه قابل استفاده است- فراورده از زمان تهیۀ آن تا 3 سال دارای اثر خواهد بود

 روش تهیّه: دانه­های درشت سیر را انتخاب نموده، بعد از پوست گرفتن آنها را در شیر به مدت یک شبانه­روز خیسانده و به شیرۀ شکر افزوده و می­جوشانند تا به قوام آید. هل کوچک و بزرگ، زنجبیل، دارچین، میخک، دارفلفل، جوز بوا و زعفران نیز کوبیده و به شیرۀ شکر تهیه شده افزوده و آن قدر مخلوط می­شود تا حالت یکنواخت پیدا کند.

 ***توجه: به دلیل خاصیت دارویی این فراورده به میزان مصرف آن دقت شود، در غیر این صورت فرد مصرف کننده دچار عوارض نامطلوب ناشی از آن خواهد شد.


2_بصلیّه(پیازبا)

 مزاج غذا: گرم و تر

 مناسب برای: افراد سرد مزاج

 نامناسب برای: افراد گرم مزاج به خصوص کسانی که معدۀ آنها گرم است

 تأثیر : افزایش قوای جنسی

 روش تهیه اول: گوشت قیمه­ای را در روغن بریان نموده، دو برابر وزن گوشت، پیاز پخته و به میزان دلخواه دارچین، زیره، گشنیز، نمک، زردچوبه، زعفران و سیر ( به ویژه برای سرد مزاجان) افزوده بعد از پخت کامل گوشت، غذا آماده خواهد بود.

 

روش تهیه دوم: داخل پیاز را خالی نموده، آن را با گوشت قیمه­ای و برنج که به میزان مساوی مخلوط و پخته شده­اند و ادویه مذکوره پر کرده و به مدت بیست دقیقه در آب و روغن اندک پخته شود. همچنین می­توان گوشت قیمه و برنج را به صورت خام به همراه ادویه وارد پیاز کرد و در آب و روغن فراوان به مدت طولانی­تری نسبت به قبل پخت.


3_حلوای گزانگبین:

 

مناسب برای: سرفه - گرفتگی گلو ( خشونت حلق) - یبوست

 

 روش تهیه: گزانگبین (3 قسمت) با حرارت ملایم ( ترجیحا غیر مستقیم) آب نموده و پس از صاف کردن و جدا نمودن آلودگیهای آن با (یک قسمت) شکر جوشانده و کف آن با سفیدۀ تخم مرغ افزوده شده به آن گرفته میشود. بعد از این که به قوام آمد و سرد شد با اندک حرکتی شکسته خواهد شد. حال میتوان به آن مغز پستۀ بو داده و نارگیل اضافه نمود.


برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

شنگ سرد خشک است


برگهای گیاه شنگ  از خونریزی معده جلوگیری می‏كند. اگر مسموم شدید از ریشه‏ این گیاه  استفاده كنید. برای رماتیسم مفید است  و آب ریشه خام شنگ  زگیل را از بین می‏برد. برای مسلولین نفع بسیار دارد. گل این گیاه  را بر روی محل سوختگی قرار دهید تا از قدرت آن التیام سوختگی پی ببرید!
فارسی این کیاه  شنگ است، در شیراز و اصفهان  آلاله شنگ و در خراسان ریش بز خالدار خطاب می‏كنند. به این  گیاه قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج و اسفلنج هم می‏گویند. عربی نوع چمنی این گیاه  كه برگهای آن باریك‏تر از شنگ  می‏باشد، لحیه التیس و زنب الخیل است، ولی در عراق و شامات به آن اذناب الخیل می‏گویند.

شنگ  در چمنزارهای نمناك شمال ایران، عمارلو، بین كبوتر چای و زرد چین، ایسپیلی ییلاق دامنه البرز، مخصوصا افجه و نارون می‏روید و نوع چمنی این گیاه  در مغرب ایران، تفرش، اراك، كوه شاهو و كردستان زیاد است، و در اروپا به علت زیبایی گل این  گیاه ،شنگ پرورش می‏دهند. گیاه شناسان قدیم نوع حقیقی شنگ را  نر و نوع چمنی را ماده می‏دانستند، و در زبان فرانسه به شنگ یارب دوشوونامیده میشود.، در فاصله اردیبهشت تا تیر ماه ظاهر می‏شود .ریشه گیاه شنگ دارای لعاب بوده و كمی تلخ است و خوردن آن اشتها را فوق العاده زیاد می‏كند. ریشه شنگ خلط آور و نرم كننده سینه و التیام دهنده زخم هاست. از برگهای شنگ در سالاد استفاده می‏كنند و ایرانیان آن را مانند كاهو و كاسنی با سركه و بدون آن می‏خورند، چون بسیار خنك می‏باشم. خوردن برگهای شنگ اسهال و خونریزی معدی را بند می‏آورد و از خونریزی سینه جلوگیری می‏كند و برای مسلولین نافع است.


ریشه شنگ برای جلوگیری از اسهال و خونریزی، از برگش قویتر است و خوردن خیسانده آن در شراب برای جلوگیری از خونریزی رحم تجویز می‏شود. پاشیدن برگ و گل خشك شده این گیاه  در روی زخمهای چركی و متعفن سودمند می‏باشد .ضماد آنرا برای التیام عصب قطع شده مفید دانسته ‏اند ،ضماد گل شنگ  با موم جهت سوختگی آتش مفید است .حكیم محمد بن زكریای رازی خوردن ریشه گیاه شنگ را پادزهر سموم می‏دانست. عصاره گیاه شنگ كه در طب سنتی ایران طرثوث خوانده شده است پادزهر قوی است و در ساختن تریاق فارون به كار می‏رود. برای معالجه نزله ریوی، نقرس، رماتیسم و امراض جلدی جوشانده شصت گرم ریشه شنگ تجویز می  كرده‏ اند. اگر این گیاه را پختید  هرگز آب آن را دوز نریزند بلكه آن را بنوشید، زیرا منافع شنگ  در آب جوشانده جمع می‏شود. عصاره شنگ جهت درمان كچلی و زخمهای جلدی مفید است. آب ریشه خام شنگ  زگیل را از بین می‏برد.بومیان ایران در بسیاری از مناطق آن را با آب غوره میخورند.
قندرون‏
چنانچه گیاه شنك چمنی را قطع كنید، از آن یك ماده كائوچو كی ترشح می‏شود، كه به آن قندرون و قندران می‏گویند. این ماده در برابر هوا سفت می‏شود و ایرانیان آن را مانند سقز می‏جویند و چنانچه كمی حرارت  به آن بدهید، به صورت كش در می‏آید و با آن بهترین لاستیك را می‏توان ساخت، ولی چون مقدار آن كم است و ساختن لاستیك با آن به صرفه نیست. قندرون از دوستان كبد بوده و سریع الهضم است و از احتقان خون جلوگیری كرده، جویدن آن هضم غذا را آسان می‏كند، اشتها را زیاد می‏نماید. برای پاك شدن سینه از اخلاط نافع است. برای شش و قلب نیز مفید می‏باشد. خوردن مقدار كمی از آن، شب مواقع خواب برای تسكین سرفه تجویز شده است، ضماد آن با سندروس یا زرده تخم مرغ نیم برشته بر روی زخم جهت التیام و رویاندن گوشت سودمند می‏باشد. ضماد گداخته آن با پیه بزجهت رفع كجی ناخن و درد عضلات و ترك پوست و شقای مزمن مخصوصا با كمی شنجرف نافع می‏باشد و با روغن زیتون جهت تحلیل ورمها و شكاف كشاله ران و تقویت اعصاب و خارش نافع می‏باشد. مقدار خوراك آن یك مثقال است.


برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

تره کوهی، عملکرد و رشد مغز را تقویت می کند

 

تره کوهی، عملکرد و رشد مغز را تقویت می کند

تره کوهی، گیاهی شبیه به تره فرنگی، دارای طعم تند مانند پیاز و سیر است. این گیاه از ارزش غذایی فراوانی برخوردار است که در این مطلب به نقل از «ehow» به بخشی از خواص آن اشاره شده است.
کولین موجود در این گیاه به عنوان پیام آور شیمیایی در مغز عمل می کند. گنجاندن مقدار کافی کولین دررژیم غذایی قدرت یادگیری را در کودکان و بزرگسالان افزایش می دهد.
تره کوهی حاوی فولات است که نوعی ویتامین B لازم برای حفظ میزان هوموسیستئین در بدن است. هوموسیستئین نوعی پروتئین موجود در خون است که در صورت بالا بودن باعث سکته می شود.
این گیاه منبع غنی پلی فنولز است و از قلب محافظت می کند. حاوی ترکیب سولفوری ازجمله کمپفیرول است. این ماده از جداره رگ های خونی در برابر آسیب دیدگی محافظت و به کبد در دفع کلسترول نیز کمک می کند.
تره کوهی سرشار از آهن است. آهن اکسیژن را به سلول ها منتقل می کند، از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و میزان انرژی را بالا می برد.


فولیک اسید در این گیاه به بدن در تولید سلول های جدید کمک می کند. احتمال بروز بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.
سلنیم نوعی آنتی اکسیدان به طور طبیعی در این گیاه وجود دارد و برای تعمیر سلول های آسیب دیده موثر است. به عملکرد غده تیروئید نیز کمک می کند.
کرومیوم، ماده کانی در این گیاه برای متابولیزم چربی، کربوهیدرات و انسولین مهم است.
۳۰ درصد نیاز ویتامین A بدن را تامین می کند. ویتامین A برای حفظ سلامت پوست ، استخوان و بافت های نرم لازم است.علاوه بر آن با تولید رتینول، به بینایی نیز کمک می کند. ۲۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C بدن را تامین می کند. ویتامین C به بدن در تولید کلاژن کمک می کند. از بروز آب مروارید پیشگیری می کند، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و خطر بروز برخی انواع سرطان را کاهش می دهد.درآذربایجان آشی بسیار خوشمزه به نام آش دوغ با این سبزی پخته میشود که شهرتی جهانی دارد.


برچسب‌ها:
[ 29 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

در این مطلب، به دلایلی که مصرف کامل تخم مرغ (سفیده و زرده) را توجیه می کند،
پرداخته شده است.
 
 


موضوعات مرتبط: بهداشت، صنایع غذایی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, ] [ 23:15 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

همان طور که می دانید به وسیله نرم افزار Microsoft Word امکان ایجاد جداول حرفه ای وجود دارد. اما در صورتی که یک متن در اختیار داشته باشید و قصد تبدیل آن به جدول بدون صرف وقت زیاد را داشته باشید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به نحوه تبدیل مستقیم متن به جدول و همچنین تبدیل جدول به متن خواهیم پرداخت.

در صورتی که چند خط متن در اختیار داشته و قصد تبدیل این خطوط به یک جدول با ستون ها و ردیف های منظم را داشته باشید:

ابتدا متن مورد نظر را به حالت انتخاب دربیاورید.

سپس به تب Insert رفته و بر روی Table کلیک کنید.

اکنون از منوی باز شده گزینه Convert Text to Table را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده امکان تعیین تعداد ستون ها و سطرها را در اختیار دارید. همچنین در قسمت Separate text at نیز می توانید تعیین کنید کاراکترهای موجود در متن بر چه اساسی از یکدیگر جدا شده و تبدیل به جدول شوند.

در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تبدیل انجام شود.

برای تبدیل جدول به متن نیز کافی است:

ابتدا جدول مورد نظر را انتخاب نمایید.

سپس به تب Layout بروید.

اکنون بر روی Convert to Text کلیک نمایید.

در پنجره باز شده نحوه تبدیل جدول به متن را انتخاب نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.


موضوعات مرتبط: رایانه ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, ] [ 22:59 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

به نام خدا 

  

     12 نکته‌ای که هر مسلمانی باید سر سفره آنها را بداند

 


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ] [ 9:10 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

ماهی های گرمابی وسردابی چیست؟

 


موضوعات مرتبط: پرورش آبزیان، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 16 فروردين 1392برچسب:, ] [ 7:35 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

اگه نماز نمیخونی حتما اینو بخون حتما !!


 

 

امروزه علم ثابت كرده است كه نماز و امواج بدن انسان روی هم تأثیرات شگفتی دارند.

به نقل از سایت I.S.I، «هارولد ‌بور» از دانشگاه ییل برای اولین‌بار با انجام یك آزمایش ساده، به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی‌ برد.

او با توجه به یك مولد الكتریكی كه در آهن‌ربا در داخل سیم‌پیچ دوران می‌دهد و جریان تولید می‌كند، او سمندری را در یك ظرف آب‌نمك قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند.

الكترودهایی كه در این ظرف وجود داشتند و به یك گالوانومتر حساس متصل شده‌ بودند، یك جریان متناوب را نشان می‌دادند. زمانی كه بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد، گالوانومتر هیچ جریانی را نشان نداد.

این بدان معنا بود كه در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد كه خاصیت مغناطیسی هم دارد. بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب خود امتحان كرد و مشاهده كرد كه این میدان در بدن انسان هم وجود دارد و كاملا تابع رویدادهای اساسی زیست‌شناختی بدن است. او این میدان را حیاتی نامید چون هرگاه حیات از بین برود، میدان حیاتی هم از بین می‌رود. به گونه‌ای كه یك سمندر مرده كه در دستگاه بود هیچ پتانسیلی به وجود نمی‌آورد.

تشكیل میدان مغناطیسی بدن

همانگونه كه می‌دانید، در بدن ما میلیون‌ها عصب وجود دارد كه كار انتقال پیام در بدن ما به وسیله تحریك الكتریكی این عصب‌ها صورت می‌گیرد.

در اثر بارش بار در اطراف آنها در بدن ما یك میدان تشكیل می‌شود و میدان بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیون‌ها عصب به وجود می‌آید.

امواج مغزی

امواج مغزی: دستگاه موج‌نگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه می‌دهند كه عبارتند از: آْلفا، بتا، دلتا و تتا. ریتم‌های دلتا كندترین امواج مغزی را با تناوب از یك تا سه دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاهر می‌شوند.

ریتم‌های آلفا از هشت تا 12 دور در ثانیه، در اوقات تفكر، تامل آزاد رخ داده و در صورت تمركز حواس و توجه قطع می‌شوند و بالاخره ریتم‌های بتا با تناوب 13 الی 22 دور در ثانیه، ظاهرا منحصر به نواحی جلوئی مغز، یعنی جایی كه فعالیت‌های پیچیده مغزی رخ می‌دهد هستند.

امواج آلفا امواج بسیار مهمی هستند كه به وسیله هانس‌برگر آلمانی كشف شدند و به گفته وی با نوعی هوشیاری و خودآگاهی معطوف به درون ظاهر می‌شوند و تغییرات فیزیولوژی مهمی در بدن ایجاد می‌كنند مثل تمركز و یادگیری.

میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی در معرض خطر

حتما تا به حال ‌درباره خطرات گوشی‌های موبایل یا زندگی در نزدیكی نیروگاه‌های برق چیزهایی شنیده‌اید. بنابر تحقیقات پروفسور لای امواج مغناطیسی كه از نیروگاهای برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریش‌تراش برقی و...ساتع می‌شود به دی ان ای سلول‌های مغزی آسیب می‌رساند و قابلیت ترمیم را در آنها از بین می‌برد.

میدان‌های مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند. این میدان‌ها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می‌شوند. همان‌طور كه می‌دانید نزدیك به 70%از بدن مارا آب فراگرفته و مولكول‌های آب به صورت دو قطبی هستند و زمانی‌كه ما در معرض یك میدان مغناطیسی خارجی قرار می‌گیریم، این مولكول‌ها در جهت آن میدان قرار می‌گیرند و این پدیده باعث می‌شود نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد.

علاوه بر عوامل خارجی یك‌سری عوامل داخلی نیز وجود دارند كه باعث می‌شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مهم‌ترین آنها بارهای الكتریكی هستند كه هنگام بارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می‌آیند و به صورت الكتریسیته ساكن در بافت‌های بدن ذخیره می‌شوند و میدانی كه در اطراف این بارها به وجود می‌آیند در میدان بدن ایجاد خلل می‌كنند.

این‌ بارها به خصوص در نقاطی كه تراكم اعصاب بیشتر است ذخیره می‌شوند و به دلیل این كه هم تراكم زیادی دارند و هم در نزدیكی عصب‌های بیشتر و مهم‌تری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر و دست‌ها و قسمت مچ پا به پایین است و در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه‌ای دارد چون بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل در میدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می‌شوند.

به ظاهر ما روزانه تنها دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی هستیم. مثل موبایل یا سشوار و غیره. اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدانی بسیار قوی هستیم و آن میدان مغناطیسی زمین است.

عوامل داخلی اغتشاش در میدان بدن ما هم فعالیت‌های حیاتی و اجتناب‌ناپذیری هستند كه در تمام طول عمر ما در جریان هستند پس چگونه می‌توان باعث خلل این اثرات سو كه باعث اختلال در بدن ما و بیماری‌هایی مثل سرطان می‌شوند را خنثی كرد؟

در اینجاست كه باید گفت خداوند راه‌حل تمام این سئوالات را در یك عمل ساده كه امكان آن برای همه افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه هم وقت نمی‌برد و هیچ ضرری هم ندارد به انسان هدیه داده و آن نماز است.

نماز و میدان مغناطیسی

آنگونه كه از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت‌انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می‌گردد و در مدتی كه در نماز است میدان بدنش منظم می‌شود.

یكی از نكات بسیار جالبی كه پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود كه دریافته بود كه در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یك‌بار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می‌شود و میدان بدن به منظم‌ترین حالت خود می‌رسد و شاید به همین دلیل است كه زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند.

اخیرا هم كشف شده است كه قلب زنان منظم‌تر و قوی‌تر از مردان می‌زند و دلیل آن همین تغییر ولتاژ است.

نماز و بارهای الكتریكی

همانطور كه قبلا اشاره شد بارهای زائدی كه در اثر تحریكات الكتریكی اعصاب به وجود می‌آیند هم برای میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سوء دارند و این اثرات در نواحی‌ كه اعصاب در آن تحرك بیشتری دارند، خطرات جدی‌تری ایجاد می‌كنند و باید هرچه سریع‌تر از آن نواحی دور شوند.

به طرز حیرت‌آوری می‌بینیم كه این نواحی دقیقا نواحی هستند كه در وضو شسته می‌شوند و بنابر تحقیقات صورت گرفته بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یك ماده رساناست كه سریع‌ترین و ارزان‌ترین و بی‌ضررترین ماده برای این كار آب است و جالب اینجاست كه آب هرچه خالص‌تر باشد سریع‌تر بارهای ساكن را از بدن ما به اطراف گسیل می‌دهد و هیچ مایعی مثل آب خالصی كه در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

نماز و امواج مغزی

با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده‌آل‌ترین حالت قرار می‌گیرند. علاوه بر آن حالت تمركزی

كه در هنگام نماز در انسان به وجود می‌آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهی بالا می‌برد و توانایی مغز را در تولید این امواج زیاد می‌كند.

 


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 16 فروردين 1392برچسب:, ] [ 7:13 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کم خوابی حافظه را پودر می کند!

کم خوابی حافظه را پودر می کند!

خواب کافی، رژیم غذایی سالم و ورزش سه عامل مهم در تندرستی افراد است و با نادیده گرفتن هر کدام فرد در معرض بیماری های مختلف جسمی روحی و روانی قرار می گیرد.


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, ] [ 6:47 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

اشک ها چطور می آیند ؟

اشک ها چطور می آیند ؟ www.taknaz.ir
 
اشک از غده های اشکی که در چشم وجود دارند، ترشح می شود. غده های اشکی در گوشه خارجی پلک فوقانی هر دو چشم قرار دارند. هر وقت شخص پلک می زند، پلک ها لایه نازکی از مخاط و اشک را در سطح چشم پخش می کنند.
 
سپس این مایع به مجرای بسیار کوچکی که داخل پلک است وارد می شود. این مجراها به کیسه اشکی که در گوشه داخلی و پایین کره چشم است منتهی می شوند. مخاط و اشک ها از طریق مجرای دیگری، از کیسه اشکی به بینی تخلیه می شوند. بعد از گریه کردن ممکن است شخص مجبور شود به دلیل تخلیه مقدار زیادی اشک، بینی خود را تمیز کند.

ملتحمه چشم، غشایی و لزج است که سطح داخلی پلک و روی قسمت سفید چشم را می پوشاند و مقداری اشک نیز تولید می نماید که به تمیز نگه داشتن چشم کمک می کند.

منبع
: آپام
 


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:40 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

نکاتی در مورد لاستیک اتومبیل که باید دانست !

نکاتی در مورد لاستیک اتومبیل که باید دانست ! www.taknaz.ir/></a></p>
<p><span style=

بسیاری از دارندگان خودرو به درستی نمی دانند که لاستیک چه نقش مهمی در حرکت خودرو ، در ایمنی حرکت و در فرمان پذیری اتومبیل دارد، لاستیک یکی از بخش های حساس خودرو است که نیاز به مراقبت ویژه برای جلوگیری از حادثه دارد و در حقیقت لاستیک برای خودرو به مثابه پا برای انسان است . 
 
به گزارش تکناز ، همه می دانند اگر لاستیک نباشد خودرو نمی تواند حرکت کند، پس باید حواس رانندگان حسابی به لاستیک خودرو باشد، چون لاستیک سالم و مناسب ایمنی اتومبیل و سرنشینان را افزایش می دهد. رعایت نکات زیر سلامتی لاستیک خودرو را تضمین خواهد کرد 
 
 
1. فشار باد لاستیک چرخ ها مهمترین عاملی است که در عمر لاستیک اثر می گذارد ، فشار باد لاستیک را باید زمانی که لاستیک ها سرد است تنظیم کرد. اگر جلوبندی خودرو سالم و میزان باشد و چرخ ها هم بالانس باشند با نگهداشتن باد لاستیک ها در فشار درست ، عمر لاستیک ها تقریبا دو برابر می شود 
 
 
2. همیشه باید سالمترین لاستیک ها را در چرخ جلو استفاده کرد تا امکان ترکیدن کاهش یابد چون ترکیدن لاستیک های جلو خطرناک تر از ترکیدن لاستیک های عقب است و در سرعت های بالا احتمال چپ شدن خودرو چند برابر می شود 
 
 
3. لاستیک های جلو ، قسمت جلویی خودرو را هدایت می کنند و بالطبع بخش اعظم نیروی خودرو در سر پیچ ها را تحمل می کنند در حالی که لاستیک های عقب نیروهای رانش را تحمل می کنند و به همین دلیل است که لاستیک های چرخ جلو بیشتر در قسمت بیرونی آج خورده میشوند و لاستیک های چرخ های عقب از قسمت وسط آج آسیب می بینند . 
 
 
4. فشار باد زیاد و فشار باد کم هر دو باعث آسیب رساندن به لاستیک ها می شوند. پایین بودن فشار باد در هنگام رانندگی باعث اصطکاک بیشتر و در نتیجه تولید حرارت بیش از حد در لاستیک میشود و عمر لاستیک را به شدت کاهش می دهد. اگر لاستیک از دو طرف خورده شود ولی در بخش میانی سالم بماند نشانه کم بودن فشار باد لاستیک در طول رانندگی است و اگر فقط در وسط سائیده شود نشانه زیاد بودن فشار باد لاستیک است. 
 
 
5. معمولا بعد از رانندگی طولانی و به خاطر گرم شدن لاستیک، فشار باد زیاد میشود، اگر در این حالت فشار باد لاستیک از حد توصیه شده بیشتر شد نیابد آن را کم کرد، باید پس از خنک شدن لاستیک ، دوباره فشار باد را کنترل کرد . 
 
 
6. در هنگام خرید لاستیک باید به نوع خودرو و همچنین نوع رینگ توجه کرد. رینگ حتما باید استاندارد خودرو باشد و از نظر پهنا و قطر رینگ مشابه لاستیک استاندارد باشد. 
 
 
7. باید هنگام استفاده از لاستیک های بدون تیوب حتما توجه کرد که این نوع لاستیک ها را فقط میتوان روی رینگ مناسب آن استفاده کرد و رینگ نباید تعمیر و یا جوشکاری شده باشد 
 
 
8. استفاده از لاستیک ها با اندازه های مختلف و مارک های متفاوت ( به عنوان مثال رادیال یا معمولی ) در یک محور اشتباه است. این کار امنیت خودرو در سرعت های بالا را به خطر می اندازد چون لاستیک های با ساختار متفاوت و حتی ساخت شرکت های مختلف از نظر ارتفاع و پهنای لاستیک با یکدیگر فرق دارند. 
 
 
9. بار سنگین ، عمر لاستیک را کم میکند چون به نسوج لاستیک بیش از اندازه فشار وارد میشود. 
 
 
10. فشار باد لاستیک خودرو باید به اندازه ای باشد که از طرف کارخانه سازنده اتومبیل توصیه شده است. باد لاستیک ها را باید به طور منظم بررسی کرد که کمتر از حد تعیین شده نباشد زیرا در این صورت حرارت زیادتری تولید می شود و این حرارت بزرگترین دشمن لاستیک است و علاوه بر آن فرسایش لاستیک را از دو طرف افزایش می دهد و مصرف سوخت را بالا می برد. 
 
 
البته این به آن معنی نیست که باید باد لاستیک ها بالا نگه داشته شوند زیرا رانندگی دیگر مطلوب نخواهد بود. بنابراین در شرایط معمولی فشار باد لاستیک وقتی که سرد است باید درست به همان اندازه توصیه شده باشد. 
 
 
11. از رینگ های زنگ زده ، پوسیده ، تاب دار و جوشکاری شده نباید به هیچ وجه استفاده شود 
 
 
12. قبل از مسافرت های طولانی باید از سالم بودن لاستیک ها ، چرخ و زاپاس اطمینان حاصل شود. هرگاه عمق آج لاستیک کمتر از یک و نیم میلیمتر شد لاستیک باید تعویض شود. 
 
 
13. حرکات غیر عادی خودرو از قبیل کشیده شدن به یک طرف و یا لرزش را باید جدی گرفت و در صدد رفع نقص فنی خودرو برآمد. 
 
 
14. عمق آج لاستیک های خودرو را باید مرتبا بررسی و کنترل کرد ، بهتر است قبل از اینکه کاملا لاستیک صاف شود از زیر خودرو خارج شود تا از به مخاطره افتادن سلامتی سرنشینان جلوگیری شود. 
 
 
15. اگر خودرو برای مدت طولانی متوقف می شود و مورد استفاده قرار نمی گیرد بهتر است لاستیک ها از زیر خودرو خارج شوند و با جک زدن از قرار گرفتن سنگینی خودرو روی لاستیک ها جلوگیری شود 
 
 
16. لاستیک ها باید به صورت تیغه ای انبار و نگهداری شوند. 
 
 
17. از قرار دادن لاستیک در محیط باز و در معرض تابش مستقیم نور خورشید به شدت جلوگیری شود. 
18. لاستیک ها را نباید در نزدیک منبع گرمایی و مواد شیمیایی قرار داد. 
 
  
 
خطرات ناشی از عدم تنظیم باد لاستیک 
 
 
لاستیک‌های خودرو باید به میزان توصیه شده توسط سازنده خودرو باد شود. مهم‌ترین عامل سلامتی لاستیک خودرو هوا است که آن هم (تقریبا) رایگان است.فشار باد مناسب، قدرت لاستیک را در برابر نیروی وزن و شرایط مختلف رانندگی، مانند ترمز کردن، شتاب گرفتن و... بیشتر می‌کند. بهترین وضعیت لاستیک، با فشار باد مناسب مهیا می‌شود 
 
 
اگر فشار باد خیلی زیاد باشد، معایب زیر ظاهر می‌شود: 
 
 
1 . باریک شدن سطح تماس لاستیک و جاده، کاهش قابلیت‌های لاستیک و پایداری آن 
 
 
2. سلب آرامش و راحتی در رانندگی 
 
 
3. ساییده شدن بیش از حد قسمت میانی 
 
 
4. از بین رفتن قابلیت جذب نیرو‌های وارده از جاده به لایه‌های میانی لاستیک و افزایش آسیب‌پذیری آنها 
 
 
5. تمایل زیاد به جدا شدن لایه‌های لاستیکی در زمان گرم شدن لاستیک، به دلیل تجمع نیروها در مرکز آج‌ها 
 
    
اگر فشار باد کم باشد، معایب زیر ظاهر می‌شود: 
 
 
1. زیاد شدن مصرف سوخت به دلیل افزایش سطح تماس لاستیک با جاده 
 
 
2. سفت شدن یا انحراف فرمان به یک سمت در هنگام کم ‌باد بودن چرخ‌های جلو 
 
 
3. ساییده شدن سریع‌تر و بیشتر قسمت بیرونی آج‌ها 
 
 
4. بروز خطر جدی با بالا رفتن بیش از اندازه دمای لاستیک در زمان حرکت به دلیل تغییر شکل زیاد در ناحیه تماس لاستیک با جاده و افزایش احتمال جداشدن لایه‌ها .


موضوعات مرتبط: خودرو، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 13:15 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

آیا میدانید ...!! ( سال 91) www.taknaz.ir
 

آیا میدانید: ماشین ظرفشویی در سال ۱۸۸۹ اختراع شد

آیا میدانید: مرکز خورشید حدود ۱۵ میلیون درجه سانتی گراد حرارت دارد

آیا میدانید: بعد از موز ، غذای مورد علاقه گوریل های باغ وحش ، کرفس است

آیا میدانید: در هر ثانیه در امریکا بیش از ۵۵۰ هات داگ خورده میشود !

آیا میدانید: اروپا تنها قاره بدون صحرا است .

آیا میدانید: سطح ریه های شما ، تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است

آیا میدانید: زنبور عسل می تواند نور فرابنفش را ببینید .

آیا میدانید: در هر اینچ مربع از بدن انسان به طور متوسط ​​۳۲ میلیون باکتری وجود دارد

آیا میدانید: کوچک ترین استخوان بدن شما ، در گوش شماست

آیا میدانید: اکثر مردم نیمی از جوانه های چشایی خود را از دست داده اند .

آیا میدانید: وزن مجسمه آزادی در امریکا ، بیش از ۲۲۵ تن است

آیا میدانید: آلبرت انیشتین هرگز نمیتوانست رانندگی کند !

آیا میدانید: قدیمی ترین فسیل سوسک مربوط به ۲۸۰ میلیون سال پیش است

آیا میدانید: شتر می تواند ۹۴ لیتر (۲۵ گالن) آب را در کمتر از ۳ دقیقه بنوشید

آیا میدانید: اولین تاکسی سرویس در سال ۱۹۰۷ در نیویورک آغاز شد

آیا میدانید: اولین پرش چتر نجات از هواپیما در سال ۱۹۱۸ بیش از فرانسه بود

آیا میدانید: بدن انسان در هر ثانیه ۲،۵۰۰،۰۰۰ سلول قرمز خون تولید میکند

آیا میدانید: یک گاو به طور متوسط ​​روزانه ۴۰ لیوان شیر تولید میکند

آیا میدانید: کمترین سوخت و ساز بدن در حیوانات متعلق به نهنگ است

آیا میدانید: ۶۰ راس گاو می تواند در هر روز یک تن شیر تولید کنند

آیا میدانید: جعبه سیاه هواپیما ، در حقیقت نارنجی رنگ است .

آیا میدانید: متوسط یک کوه یخی ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تن است

آیا میدانید: گربه ماهی بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ جوانه های چشایی دارد

آیا میدانید: ۱۳۲ اتاق کاخ سفید در ایالات متحده وجود دارد

آیا میدانید: آفتاب پرست می تواند همزمان چشم خود را در دو جهت حرکت دهد

آیا میدانید: املای کلمه "تاکسی" در زبان های انگلیسی،آلمانی،فرانسوی،سوئدی و پرتغالی یکیست

آیا میدانید: تمام مار گوشتخوار هستند

آیا میدانید: درب بطری بازکن در سال ۱۸۹۰ اختراع شد

آیا میدانید: نام اصلی بانک آمریکا، بانک مرکزی ایتالیا بود

آیا میدانید: زمستان ۱۹۳۲ آنقدر سرد بود که آبشار نیاگارا به طور کامل یخ زد

آیا میدانید: راک پایتون آفریقایی می تواند ۲ سال بدون غذا خوردن زنده بماند

آیا میدانید: ۴۵٪ از آمریکایی ها نمی دانند که خورشید یک ستاره است

آیا میدانید: نام خانوادگی گارسیا ، شایع ترین نام در اسپانیا است

آیا میدانید : این مطلب را از سایت راد اس ام اس میخوانید !؟

آیا میدانید: بزرگترین منبع درآمد اسپانیا از صنعت گردشگری است

آیا میدانید: طول عمر خرس های وحشی به طور متوسط ۱۷ سال است

آیا میدانید: طول عمر متوسط ​​سنجاب ۹ سال است

آیا میدانید: بیش از ۱۰۰،۰۰۰ گونه های مختلف پروانه وجود دارد.

آیا میدانید: بیش از ۸۰،۰۰۰ گونه مختلف از مورچه ها وجود دارد

آیا میدانید: بیش از ۲۲۵٫۰۰۰ درخت در پارک مرکزی نیویورک وجود دارد

آیا میدانید: بیش از ۳۲۰ گونه طوطی وجود دارد

آیا میدانید: بیش از ۷،۰۰۰ انواع مختلف سیب وجود دارد.

آیا میدانید: بیش از ۹۰۰٫۰۰۰ گونه های شناخته شده ای از حشرات وجود دارد.

آیا میدانید: بیش از ۹۰۰ گونه از خفاش ها وجود دارد

آیا میدانید: قهوه محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان با بیش از ۴۰۰ میلیارد فنجان مصرف در هر سال است


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 13:13 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

رایانه ای که هیچ گاه خراب نمی شود !

رایانه ای که هیچ گاه خراب نمی شود !  -  www.taknaz.ir
 
محققان دانشگاه کالج لندن دست به ساخت یک رایانه جدید زده‌اند که با تقلید از بی‌نظمی طبیعت می‌تواند با ترمیم داده‌های خراب به سرعت خود را از اشکالات پیش‌آمده بازیابی کند.

به گزارش
تکناز ، رایانه خود ترمیم‌کننده «سیستماتیک» اکنون در دانشگاه کالج لندن مورد استفاده بوده و می‌تواند ماموریت‌های حساس را انجام دهد. برای مثال این رایانه می‌تواند به پهپادها اجازه برنامه‌ریزی مجدد خودشان را برای سازگاری با آسیب‌های جنگی داده یا به ایجاد مدلهای واقعی‌تر از مغز انسان کمک کند.

رایانه‌های روزمره برای مدلسازی فرآیندهای طبیعی مانند چگونگی عملکرد نورون‌ها یا هجوم زنبورها مناسب نیستند. این از آن جهت است که رایانه‌ها بطور متوالی کارهای سخت انجام داده و هر دستور را در یک زمان انجام می‌دهند.

این در حالیست که به گفته محققان، طبیعت به این شکل نبوده و فرآیندهای آن به شکل غیر متمرکز و احتمالاتی توزیع شده است. همچنین احتمال خطا در آن کم بوده و قادر به خودترمیم هستند.

این محققان رایانه‌ای را ساخته‌اند که در آن داده‌ها با دستورالعملهای اجرایی آن سازگار هستند. برای مثال این رایانه، دمای بیرون را با اینکه اگر دما خیلی بالا برود، چه باید کرد؟ مرتبط می‌کند. سپس نتایج به مخازنی از نهادهای دیجیتالی موسوم به سیستم تقسیم می‌شوند.

هر سیستم از یک حافظه شامل داده‌های حساس نسبت به محیط برخوردار بوده که به معنی قابلیت تعامل آن با سیستمهای مشابه دیگر است. این سیستمها بجای استفاده از یک شمارشگر برنامه در زمانهای انتخابی توسط یک مولد عدد شبه تصادفی کار می‌کنند.

این سیستم‌ها دستورالعملهای خود را بطور همزمان انجام می‌دهند، بدون اینکه سیستمی بر دیگری اولویت داشته باشد.

مهمتر اینکه، رایانه سیستماتیک از چندین نسخه از دستورالعملهای توزیع شده در سیستمهای خود برخوردار بوده از این رو اگر یک سیستم خراب شود، رایانه می‌تواند به یک نسخه پاک دیگر برای ترمیم کد خود دست یابد. همچنین برخلاف سیستم عاملهای رایج که در صورت عدم دسترسی به یک بیت حافظه خراب می‌شوند، رایانه سیستماتیک به کار خود ادامه می‌دهد؛ چرا که هر سیستم از حافظه خود برخوردار است.

محققان اکنون در حال آموزش این رایانه برای بازنویسی کد خود در واکنش به تغییرات در محیط از طریق فراگیری دستگاه هستند.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، رایانه ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 7:11 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

با روش های مقابله با آلرژی فصل بهار آشنا شوید !

../upload/76/0.596964001364046610_taknaz_ir.jpg

آلرژی چیست؟


آلرژی واكنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است .یکی از مسائلی که برخی از مردم با آن در فصل بهار، مواجه می‌شوند، آلرژی فصل بهار است. این آلرژی ناشی از استنشاق گرده‌های گیاهی ناشی از گرده‌افشانی گیاهان است. به عبارت بهتر آلرژی فصلی واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به موادی است که به ظاهر، مضر نبوده و بی‌ضرر هستند، اما بدن نسبت به آنها واکنش‌های شدیدی نشان می‌دهد. این آلرژی یکی از شایع‌ترین انواع آلرژی‌هاست.

عوامل بروز آلرژی


دكترمحمود موحدی فوق تخصص ایمونولوژی آسم وآلرژی، علت اصلی حساسیت های فصلی به ویژه در فصل بهار را گرده افشانی گیاهان بیان می كند. وی می گوید:«حساسیت فصلی ناشی از گرده افشانی گیاهان به تناسب شرایط جغرافیایی وگیاهان آلرژی زای مناطق مختلف كشورمتفاوت است.»
موحدی با بیان این كه حساسیت به گرده گیاهان درفصول مختلف سال نیز متفاوت است افزود: « گرده افشانی درختان دربهار، علفها و چمنها در تابستان و درختچه ها وعلفهای هرزدرفصل پاییزموجب بروزحساسیتهای فصلی می شود».

 

دکتر مژگان صفری، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در زمینه حساسیت فصلی می گوید: «نام دیگر آلرژی فصلی، تب یونجه است، اما بر خلاف تصور ارتباط مستقیم با یونجه ندارد، بلکه هر نوع علف هرز و یا گیاهی می تواند موجب بروز آن شود».


دکتر صفری در مورد عوامل آلرژی زا می گوید:« مبتلایان به حساسیت فصلی با شروع گرده افشانی گل ها و گیاهان علائم خود را نشان می دهند. در این حالت، نگهداری گلدان های کوچک در فضای منزل، پر پرندگان خانگی و نگهداری حیواناتی مانند جوجه اردک، گربه، سگ و غیره، بیماری را شدت می دهد».

وی در ادامه می گوید:« حساسیت فصلی فقط مخصوص فصل بهار نیست، بلکه در تابستان و پاییز با خوردن بعضی از میوه ها نظیر هندوانه، خربزه، انگور، گوجه فرنگی و توت فرنگی ممکن است آلرژی ظاهر شود. گرده های گل ها و درختان وقتی وارد ریه می شوند، ممکن است منجر به بیماری آسم شوند که در این حالت بیمار باید تحت نظر پزشک مداوا شود».
دکتر منصور رضایی ، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می گوید:« برخی از غذاها سبب افزایش یا کاهش عوارض ناشی از آلرژی خواهد شد؛ به‌عنوان نمونه، از سویا، تخم‌مرغ، ماهی، خربزه، گوجه فرنگی،گوجه سبز، کرفس و برخی از شکلات‌ها، می‌توان به‌عنوان برخی از غذاهای تشدید‌کننده عوارض ناشی از آلرژی فصلی نام برد».

علایم و نشانه های آلرژی


تقریبا یک چهارم جمعیت جهان از عوارض آلرژی رنج می‌برند. از سوی دیگر، زندگی شهرنشینی و صنعتی‌شدن، به‌دلایل مختلف، باعث افزایش آمار مبتلایان به آلرژی فصلی شده است.


دكتر محمود موحدی ، فوق تخصص ایمونولوژی آسم وآلرژی ، گفت:« نشانه ها و عوارض حساسیتهای فصلی شامل ،آبریزش بینی، ریزش اشك، سرفه وعطسه ازجمله علا ئم آلرژی است كه به علت مصرف داروها ، مواد شیمیایی وحتی شرایط فیزیكی خاص ایجاد می شود».


محمود موحدی دراین باره گفت: «آثار ناشی ازحساسیتهای فصلی درچشم ودستگاه تنفسی بروزمی كند».
وی در ادامه گفت: « حساسیت فصلی درچشم موجب ورم ملتهبه بهاره، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش وآب ریزش بینی و دردستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، خس ،تنگی نفس می شود».

روش های مقابله با آلرژی فصلی


اولین قدم برای مقابله با این مشكل، بهبود عملكرد سیستم ایمنی است. گنجاندن مقادیر زیادی از آنتی اكسیدان‌ها مثل میوه‌ها، سبزیجات و چربی امگا 3 به رژیم غذایی شما را تا حد زیادی به این هدف نزدیك می‌كند. به این ترتیب توصیه می‌شود كه یك رژیم غذایی مقوی و سالم را دنبال كنید.
حتما از مكمل‌های طبیعی با طیف كامل و طبق تجویز پزشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده كنید.
با افزایش مصرف موادغذایی ضد التهابی مثل روغن ماهی و میوه و سبزی از علائم التهابی آلرژی فصلی به میزان قابل توجهی بكاهید.
از مواد غذایی و مكمل‌های حاوی فلاوونوئید بیشتر استفاده كنید.
برای كاهش التهاب در بدن از مواد حاوی كاروتنوئید مثل اسفناج و سیب زمینی شیرین بیشتر مصرف كنید.
حتما اسیدهای چرب امگا 3 در فهرست غذایی روزانه خود بگنجانید.
مصرف گوشت قرمز را كاهش دهید.


از مواد هضم كننده طبیعی استفاده كنید. مبتلایان به آلرژی اغلب در هضم غذا دچار مشكل می‌شوند. با مصرف هضم كننده‌های طبیعی مثل مواد غذایی پروبیوتیك می‌توانید تا حد زیادی به این مشكل غلبه كنید.
خوراكی‌هایی مثل قند و لبنیات را كه به آنها حساسیت دارید، شناسایی كرده و تا حد امكان از مصرف آنها پرهیز كنید.
حتما روزانه 30 دقیقه ورزش كنید.

كاربردی ترین اقدامات طبیعی برای كاهش علائم آلرژی‌های فصلی


سینوس‌های خود را روزانه شست و شو دهید. بهترین شیوه برای پاك كردن سینوس‌ها شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمك است. با انجام همین اقدام ساده یك یا دو بار در روز می‌توانید به میزان زیاد و یا حتی به طور كامل علائم آلرژی فصلی را برطرف كنید.


در روزهای خشكی كه باد می‌وزد حتی‌الامكان در منزل یا سایر فضاهای بسته بمانید و از رفتن به فضای باز خودداری كنید. برای افرادی كه آلرژی فصلی دارند بهترین زمان برای خارج شدن از منزل پس از یك بارندگی خوب است چون باران گرده‌های موجود در هوا را می‌شوید.


از تهویه كننده‌های هوا و فیلترها استفاده كنید. در فصل آلرژی پنجره‌ها را ببندید و دستگاه تهویه را روشن كنید. - در فضای خیلی مرطوب با استفاده از دستگاه رطوبت زدا هوا را خشك نگه دارید چون رطوبت زیاد باعث رشد هاگ‌ها و قارچ‌ها می‌شود و آلرژی را تشدید می‌كند.


به جای فرش و قالی از كف پوش استفاده كنید. قالی‌ها محل تجمع گرد وغبار و گرده‌ها و سایرعوامل آلرژی زا هستند. - كارهای باغ داری و گل كاری را به زمان پس از گرده افشانی و بعد از پایان فصل آلرژی موكول كنید

منبع : salamatnews.com


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 6:58 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 2124
بازدید کل : 218255
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين