حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

روش های تمیز کردن تخته گوشت

تمیز کردن تخت گوشت با روشهای ساده و کارامد

روش های تمیز کردن تخته گوشت

 تمیز کردن تخته گوشت

تخته گوشت یکی از پرمصرف ترین وسایل آشپزخانه است. طبیعی است که پس از استفاده و تماس با مواد غذایی اگر با اصول بهداشتی تمیز نشود، مرکز تجمع باکتری خواهد شد.

با روش های موثر زیر تخته ای تمیز و عاری از باکتری داشته باشید:

- در صورت عدم استفاده از تخته گوشت، آن را خشک نگه دارید.

- تخته گوشت  را با آب داغ و صابون بشویید سپس آبکشی نمایید. از قرار دادن و خیس کردن آن داخل آب خودداری کنید. چون تخته آب را جذب و بعد از خشک شدن ترک خواهد خورد.

- با سرکه سفید محکم روی تخته بکشید تا ضدعفونی شود. این روش خوبی برای کسانیست که به مواد شیمیایی حساسیت دارند.

- پراکسیدهیدروژن %3 را روی دستمال کاغذی بریزید و تخته را با آن پاک کنید. این کار را بعد از تمیز کردن با سرکه انجام دهید تا باکتری های بیش تری از بین بروند.

- سفیدکننده ملایمی را انتخاب و روی تخته بریزید. قبل از آبکشی، چند دقیقه صبر کنید. به جای آن همچنین می توانید از سرکه نیز استفاده کنید.

- می توانید از دستمال کاغذی برای خشک کردن تخته گوشت استفاده کنید یا بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

برای پاک کردن بوی تخته گوشت یکی از موارد زیر را دنبال کنید:

- روی تخته نمک یا جوش شیرین بمالید. چند دقیقه صبر کنید سپس آن را بشویید.

- روی تخته گوشت نمک بپاشید و نیمی از یکی از مرکبات را روی تخته بمالید. تخته گوشت  را با آب داغ و صابون بشویید.

- روی تخته گوشت سرکه رقیق نشده بریزید و آبکشی کنید.


موضوعات مرتبط: بهداشت، متفرقه، آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 29 فروردين 1393برچسب:, ] [ 1:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش با انجام موارد ذیل امکان پذیر است

روش تمیز کردن فرش با مواد طبیعی

تمیز کردن لکه ها یا مواد ریخته شده روی فرش با انجام موارد ذیل امکان پذیر است

با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید.

1- کمتر چیزیست که نتوان با جوش شیرین و سرکه تمیز کرد.

خوشبختانه لکه های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن کف حاصل، یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود. با جاروبرقی باقی مانده جوش شیرین را جمع کنید. برای لکه های بزرگ تر از جوش شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

2- تمیز کردن فرش با نمک

مخلوط سرکه و نمک نیز از بین برنده لکه فرش است. این دو ماده را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

3- تمیز کردن فرش با بخار

برای تمیز کردن فرش با بخار آب را داخل دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با دقت بخوانید. در صورت اجازه استفاده از مواد شیمیایی، بهتر است به جای آن از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.

4- پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق العاده ای به خصوص برای لکه های پروتئین و خون است. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود. روی محل مورد نظر آب یا سرکه سفید بمالید.

5- استفاده از زمین شور در تمیز کردن فرش

بله با استفاده از زمین شور هم می توانید فرش را تمیز کنید. 2 پیمانه جوش شیرین را با ¼ پیمانه بوره یا تکه های صابون مخلوط کنید. به این مواد 20-10 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد ¼ پیمانه آب گرم را با 1 پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین شور اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

6- پودر ذرت

چه باور کنید یا نه پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می کند. 1 پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و ½ پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شور اسفنجی روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.


موضوعات مرتبط: بهداشت، آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:, ] [ 10:43 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

افت اکسیژن می تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های خطرناک همچون پرفشاری خون، سکته قلبی و مغزی، دیابت و مشکلات خلقی شود.
یک فلوشیپ خواب با اشاره به اینکه خروپف یک زنگ خطر است، گفت: افت اکسیژن تنفسی هنگام خروپف زمینه ساز بروز پرفشاری خون، سکته قلبی و مغزی و دیابت است.

دکتر خسرو صادق نیت با اشاره به اینکه که خروپف می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال جدی به نام سندرم آپنه خواب انسدادی (وقفه تنفسی هنگام خواب) به شمار آید، گفت: خروپف ناشی از تنگ شدن راه‌های هوایی به ویژه در ناحیه حلق است که به علل مختلف در خواب اتفاق می‌افتد. وی گفت: هنگام خواب، شل شدن عضلات بدن در قسمت‌های مختلف از جمله حلق سبب باریک شدن مسیر تنفس می‌شود و این باریک شدن با ارتعاش قسمت‌های مختلف حلق و به ویژه زبان کوچک و کام نرم همراه می شود که خروپف را به دنبال دارد.

کاهش وزن به بهبود خروپف کمک می‌کند
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهترین راهکارهای درمان خروپف را کاهش عوامل تشدید کننده آن دانست و گفت: خروپف در افراد چاق و بیشتر در مردان شایع‌تر است و همچنین در زنان، پس از یائسگی شیوع بیشتری دارد. این فلوشیپ خواب کاهش وزن را یکی از راه‌های درمان خروپف عنوان و افزود: خوابیدن در حالت طاقباز این مشکل را تشدید می‌کند بنابراین خوابیدن به پهلوها می‌تواند از شدت خروپف بکاهد و در مواقع خفیف باعث قطع خروپف شود. صادق نیت تاکید کرد: اگر با رعایت این روش‌ها مشکل فرد برطرف نشود، باید موضوع جدی گرفته شود چرا که می تواند عوارض مرگباری برای فرد به همراه داشته باشد.

افت شدید و مکرر اکسیژن با قطع متناوب تنفس هنگام خواب
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه خروپف همراه با قطع گاه گاهی تنفس هنگام خواب، افت شدید و مکرر اکسیژن را در پی دارد، افزود: افت اکسیژن می تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های خطرناک همچون پرفشاری خون، سکته قلبی و مغزی، دیابت و مشکلات خلقی شود.


وی نداشتن خواب مناسب در طول شب و خواب آلودگی در طول روز را از جمله پیامدهای خروپف دانست و گفت: خواب آلودگی در طول روز باعث تصادف در رانندگی، خطای دید و حوادث شغلی می‌شود.

صادق نیت یادآور شد: در افراد مبتلا به وقفه تنفسی هنگام خواب، جریان هوا حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه قطع می‌شود، هر چند بیمار به طور مداوم برای تنفس تقلا می‌کند و علامت آن این است که شکم او بالا و پایین می رود، اما هوا جریان ندارد و صدای خروپف در این مدت قطع می‌شود. وی با بیان این مطلب که خروپف یک اتفاق ساده هنگام خواب نبوده بلکه یک زنگ خطر محسوب می‌شود، اظهار داشت: افراد مبتلا به خروپف به ویژه اگر این مشکل همراه با قطع تنفس یا خواب آلودگی طی روز باشد، باید جهت تعیین شدت مشکلات خود به پزشک متخصص خواب مراجعه کنند.

این فلوشیپ خواب در پایان خاطرنشان کرد: پس از انجام آزمایش‌های خواب مناسب‌ترین درمان مشخص می‌شود که مهمترین آنها جراحی، تجویز دستگاهی به نام CPAP و استفاده از پروتزهای مخصوصی داخل دهان است.

منبع : ایسنا


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:, ] [ 17:38 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 


یک روش مطمئن برای شناخت عسل خوب این است که آن را داخل یک لیوان اب سرد بریزید ..

گفتارنيوز:روش های زیادی که در حقیقت به افسانه شباهت داره در این باره شنیده می شود منلا می گویند اگر عسل شکرک بزنه تقلبی است یا اینکه رنگش باید کهربایی باشد یا اینکه اگر در ظرف بریزیم نباید رشته اش قطع شود اما باید بگویم هیچ کدام از این روش ها برای تشخیض عسل اصل جواب نمی دهد !


اگر قطره های عسل حل نشدند و ته لیوان ته نشین شدند عسل اصل است اما اگر عسل در اب حل و ذرات ان به صورت رشته هایی در اب ناپدید شدند تقلبی است.

منبع:جام نيوز

 

 

 روش جالب برای تشخیص عسل اصلی + عکس


موضوعات مرتبط: صنایع غذایی، نگه داری، آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, ] [ 9:28 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

انسان باید به غذای خویش بنگرد (سوره مبارکه عبس، آیه 24) 

 

احیای سلامت

آیا می دانید:

1. قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است؟ (زیر دندان خود حس کرده اید)

2. ماده اولیه کالباس از سویا است که سودا زاست و مضر است و موجب کم حافظگی می شود؟ بنابر شواهد عینی گوشتهای غیرقابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود.

3. پیامبر اسلام (ص) فرموده اند گوشت گاو مرض است، روغن آن دارو و شیر آن شفاست؟

4. گوشت گاو به گفته ابوعلی سینا عامل 16 بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دوم آن مالیخولیا (اسکیزوفرنی) و سومی آن بواسیر می باشد. جنون گاوی ویروس و میکروب نیست بلکه پروتئین گاو است؟

5. در شیر پاستوریزه فقط 2% چربی حذف شده و به جای هزینه پاستوریزاسیون ماده نگهدارنده بنزوات سدیم و وایتکس زده
می شود که خطرناک و سرطان زاست؟

6. در شیر استرلیزه که امکان نگهداری 6 ماه در خارج از یخچال را دارد غلظت بنزوات سدیم بیشتر است؟

7. در ماکارونی 20% گنوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زاست و در بسیاری از کارخانه ها نان خشک کپک زده به جای آرد در ماکارونی استفاده می شود و ماکارونی یبوست زاست؟

8. در نان باگت برای متخلخل شدن از پودرهای بکینگ یا جوش شیرین شیمیایی (نه طبیعی) زیاد استفاده می شود که در گمرکها با علامت مرگ وارد  می شود؟

9. نان های مصرفی به دلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامین های (ب) می باشند محرومند و نان باگت بدترین نانهاست؟

10. ساندیس ها، نوشابه ها، بیسکویت ها، کیکها و ... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که هزار برابر شیرینتر از قند معمولی است ساخته
می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد؟

11. رنگهای افزودنی در نوشابه ها، ساندیسها، کیکها و آدامسها همه سرطان زا هستند؟

12. ماده مخدر به نام COLA (پپسی کولا، کوکاکولا و ...) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافئین و کارامل از این دست هستند؟

13. قیمت روغن های مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار بسیار ارزانتر از این مبلغ به فروش می رسد و از یک کیلو تخمه آفتابگردان نیز ارزانتر است؟

14. بیشتر محتوای روغنهای مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاههای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده و موجب چربی خون و دیگر بیماریهایی می شود که کشنده است؟

15. سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانسها و رنگها هستند که همگی بسیار مضراند؟

16. جهت براق شدن خیارگلخانه ای از روغن مالی استفاده و خیارگلخانه ای به دلیل ندیدن نور خورشید سرطانزا و خطرناک اند؟

17. موز به جای هوای گرم جنوب در گلخانه های شهرهای مختلف، از جمله شهرهای شمالی، آن هم توسط کاربیت در ظرف چند روز به طور انبوه به عمل می آید و موجب تولید مرض و یبوست زاست؟

18. در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتی یک لیمو هم وارد نمی شود و آبلیموی صنعتی از "آب کاه" بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر علت ته نشین نشدن محتوای آبلیمو می باشد؟

19. کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها از فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماریهای ایسکمیک قلبی می شود و شعار "کره مارگارین(گیاهی)دوست قلب شما" فریب افکار عمومی است؟

20. نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلولهای کبدی، بیقراری، نامنظمی ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می شود؟

21. گاز CO2 موجود در نوشابه سبب پوکی استخوان می شود و فسفر و اسید سولفوریک آن رقیب کلسیم سطح استخوان و موجب نرمی استخوان می شود.

22. یک عدد نوشابه به اندازه یک بشقاب برنج چاق کننده است و ضرر شربتهای کارخانه ای مشابه"سن ایچ" و "رانی" کمتر از نوشابه نیست؟

23. مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانها می شود؟ (دندان شکسته داخل نوشابه پس از هفت ساعت حل می شود)

24. سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند و به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود و از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست بوده و باعث جوش صورت است؟

25. مصرف پفک توسط کودکان براساس تحقیقات علمی انجام شده در انگلستان موجب عقیمی و ناباروری در بزرگسالی می گردد؟

26. پفک حاوی تارترازین(ماده قرمز و نارنجی رنگ) سبب اختلالات رفتاری و اضطراب و پرخاشگری و عصبیت در اطفال می شود؟

27. پنیر پفک اغلب پنیر تلخ (پنیر فاسد) و گندیده و تاریخ مصرف گذشته می باشد. چسبندگی پفک براساس تحقیقات تا هفت بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی می شود؟

28. برنج پر مصرفترین اقلام سفره ایرانیان سودازاست و موجب غلظت خون می شود. برنج یبوست زاست که یبوست مادر همه بیماریهاست. برنج موجب انسداد عروقی، سنگ صفرا و سنگ کلیه میگردد. خوردن برنج موجب تیرگی پوست می شود؟

29. چای سیاه موجب کم خونی، آریتمی قلبی، اختلالات گوارشی، چروکیدگی پوست و ریزش مو می شود؟

30. شکر سفید برای کبد مضر بوده و موجب به هم خوردن متابولیسم سلولهای کبدی می گردد و قند و شکر تفاله باقیمانده چغندر قند و نیشکر است که مواد ارزشمند آن گرفته شده و به دامها داده می شود و مواد رنگبر قند و شکر هم مضر می باشند؟

31. گوشت مرغ و ماهی که متأسفانه سفارش بسیاری از پزشکان است بلغم زاست و موجب سکته و تومورهای مختلف می گردند؟

32. گوشت مرغ و ماهی های پرورشی حاوی هورمون هستند که عوارض متعدد به بار می آورند؟

33. روش ذبح مرغها سبب ترشح هورمون استرس در بافتهای آنها می شود که مضر است؟

34. به مرغها آنتی بیوتیکهای متنوع و متعددی خورانده می شود که درصد بروز و شیوع عفونتهای میکروبی مصرف کنندگان را بالا می برد. مرغهای ماشینی براساس تحقیقات فرانسوی ها بدلیل محرومیت از نور بسیار مضرند؟

35. اسیدهای چرب ترانس در چیپس پس از حرارت مکرر سرطان زا می شوند؟

36. کلیه تن ماهی ها، کنسروها، کمپوتها، سرکه، آبلیمو و آبغوره های کارخانه ای، رب کارخانه ای، بستنی ها، کاکائوها، بیسکویتها و اقلام غذایی کارخانه ای و بسته بندی حاوی به دلایل متعدد مضر، سرطان زا و کشنده هستند؟

37. ظروف استیل، سرب وارد غذا می نماید که سرطان زاست. ظروف تفلون نیز به دلیل تخریب لایه های تفلون سرطان زاست؟

38. ظروف آلومینیوم موجب کم خونی‌، آلزایمر، ضعف اعصاب و لرزش دست می شوند و ظروف لعاب دار حاوی ترکیب سرب بوده و سرطان زاست. ظروف زودپز، تندپز و ماکروویو همگی مضرند؟

39. مسواک رایج موجب از بین رفتن مینای دندان و خمیر حاوی فلوراید موجب پوسیدگی دندان می شود؟

در دنیایی که سیگار فروخته و تبلیغ می شود چه جای تعجب است و اما چه باید بکنیم؟  

ü       بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است.

ü       بهترین روغن روغن حیوانی است. روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهی هستند.

ü       بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است.

ü       بهترین روغن، روغن حیوانی است. روغن ارده کنجد و زیتون (غیر کارخانه ای) هم بهترین روغن گیاهی هستند.

ü       بهترین نان، نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک.

ü       بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل، سرکه و ... می باشد.

ü       بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف آنها توصیه می شود مثل (چای کوهی، گل گاوزبان، سنبل الطیب، گزنه، زنجبینل، میوه نسترن، پونه، بابونه، دارچین، آویشن، استخدوس و ...) همراه کمی عسل.

ü       به جای قند و شکر استفاده از عسل، خرما، شیره، کشمش و توت خشک عمل بسیار به جا است.

ü       بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب زدایی از غذا می شود ظروف سنگی و مسی می باشد که سفارش
ائمه معصومین (ع) و در کشور ما رایج بوده است.

ü       بهترین تنقلات، آجیلهای طبیعی هستند که به جهت طبع گرمشان بیشتر مفید می باشند. (مصرف آجیل ها جزء فرهنگ عمومی بوده است).

ü       مصرف سرکه های طبیعی به اندازه لازم، بسیار توصیه شده است.

ü       با خوردن انواع آش ها دچار مریضی نخواهید شد. (نام آشپزخانه امروز بی مسمی است). غذاهای خورشتی سنتی، غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن به ویژه نعنا به جای سالادهای امروزی، لبنیات محلی پر چرب و دست نخورده، حبوبات به خصوص نخود (اگر خیس شده و آب آن دور ریخته شود موجب نفخ نیز نمی شود)و سس دست ساز طبیعی (مخلوط تخم مرغ و سرکه) به طور تازه قابل استفاده است. کلیه غذاهای طبیعی به طور تازه استفاده شود.

ü       از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود. ضمناً مصرف میوه ها در محل جغرافیایی رویش طبیعی آنها مفیدترند. پوست میوه ها به عنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است. میوه ها و سبزیجات هر چه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند مفیدتر است.

ü       از نمک کامل طعام که به صورت طبیعی حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، یُد، منگنز، روی(zinc) و ... می باشد استفاده نمایید که برای بدن ضروری است.

ü       استفاده از چوب مسواک (بنام چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترین مسواک و ضد عفونی کننده طبیعی و مالش دهنده لثه خواهد بود.

ü       واکسن بدون مرض و موجب شفا، حجامت است. فصد با توصیه طبیب موجب سم زدایی از بدن می گردد.

ü       اکثر غذاها با مزاجهای چهارگانه (صفرا، دم، بلغم، سودا) که اصل بنیادین پزشکی اسلامی است، اثرات متفاوت دارد. لذا شناخت طبع (سردی و گرمی) جزء اولین مرحله خودشناسی می باشد. در این مورد به متخصصین طب سنتی مراجعه نمایید.

ü       با توجه به آیه 195 سوره مبارکه بقره که می فرماید "با دست خود، خود را به هلاکت نیاندازید" مسئولیت شرعی و الهی شما حفظ سلامت خود و اجتماع خواهد بود که با مطالعه و آگاهی بیشتر در این زمینه عمل به آن، آگاهی سازی دیگران را جزء وظایف شرعی خود بدانید.

آیا اگر وزارت بهداشت، صدا و سیما و ... نتوانند از زیر سلطه سرمایه داران، کارخانه داران، صاحبان شرکتها، تراستها، کارتل های داخلی و خارجی، بیرون بیایند ما تکلیفی برای تندرستی نداریم!!!؟


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:32 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

مصرف قند حتی نوع طبیعی آن یا مصرف نشاسته تصفیه شده، باعث افزایش میزان انسولین و ذخیره چربی در بدن می شود. این عامل همراه با کمبود کروم (نوعی ماده معدنی) خطر اضافه وزن، چاقی مفرط یا ابتلا به دیابت را بیشتر می کند. علت اصلی کمبود این عنصر به روش های کشاورزی و تهیه محصولات غذایی بر می گردد. این ماده معدنی انسولین را متعادل می کند و در کاهش وزن موثر است.

مصرف قند حتی نوع طبیعی آن یا مصرف نشاسته تصفیه شده، باعث افزایش میزان انسولین و ذخیره چربی در بدن می شود. این عامل همراه با کمبود کروم (نوعی ماده معدنی) خطر اضافه وزن، چاقی مفرط یا ابتلا به دیابت را بیشتر می کند. علت اصلی کمبود این عنصر به روش های کشاورزی و تهیه محصولات غذایی بر می گردد. این ماده معدنی انسولین را متعادل می کند و در کاهش وزن موثر است.

محققان آمریکایی دریافته اند، مصرف روزانه کروم باعث می شود 2 برابر چربی بیشتری سوزانده شود. کروم به استحکام سرخرگ ها، بهبود گردش خون و سلامت قلب کمک می کند و نقش چشمگیری در کاهش اشتها به شیرینی ایفا می کند. ماده معدنی کروم که به طور طبیعی در مواد غذایی غنی از قند طبیعی یافت می شود، به بدن در هضم و سوخت و ساز مواد غذایی طبیعی کمک می کند. با حذف این ماده از برنامه غذایی، بدن مستعد مشکلات متعدد مربوط به مصرف قند تصفیه شده از جمله افزایش وزن می شود.

علایم کمبود کروم

چاقی مفرط و اضافه وزن

اشتها به مصرف مواد غذایی شیرین و نشاسته دار

دیابت

مقاومت در برابر انسولین

سندروم متابولیک

بالا بودن کلسترول یا تری گلیسرید

منبع کروم

غلات سبوس دار، کاهو، پیاز، لوبیا، گیاهان بنشنی و گوجه فرنگی رسیده.

ماده مغذی ضدکروم

بیشتر مکمل های کلسیم و قرص های ضداسید، میزان جذب کروم در بدن را کاهش می دهند، بنابراین بهتر است جداگانه مصرف شوند. در صورت مصرف روزانه آسپرین، کمتر از مواد حاوی کروم استفاده کنید؛ اگرچه به ندرت اما احتمال مسمومیت با کروم وجود دارد، بنابراین دوز توصیه شده در مصرف آن را جدی بگیرید.

مصرف دارو

در صورت مصرف انسولین یا داروهای ضد دیابت، قبل از مصرف مکمل کروم با پزشک خود مشورت کنید. زیرا به علت تاثیر کروم در کاهش میزان بالای قند، شاید لازم باشد داروی مصرفی شما کاهش یابد. مصرف مکمل های کروم در کاهش افسردگی و خطر حمله قلبی نیز موثر هستند.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:, ] [ 12:25 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

روال پیگیری سیم کارت های دزدیده یا مفقود شده به اندازه ای طولانی و خسته کننده است که شاید راهکارهای همراه اول و ایرانسل برای ردیابی های مستقل و ویژه بیشتر به کار آید.

ردیابی گوشی های مفقودی و دزدیده شده با کم ترین هزینه

ردیابی گوشی های مفقودی و دزدیده شده با کم ترین هزینه

به گزارش شگفت انگیز :مفقود یا دزدیده شدن گوشی های تلفن همراه بیش از خسارت های مالی و معنوی که به دنبال دارد، آزردگی خاطر و نوعی استرس درونی برای مال باختگان به وجود می آورد به نوعی که آثار آن تا حدی بلند است که در برابر کوچکترین کنشی به صورت کاملا ناخودآگاه واکنش نشان می دهند.

یک مؤسسه تحقیقات روانی در اروپا نیز سال گذشته اعلام کرد که استرس ایجاد شده در بانوان بسیار بیشتر از آقایان است و البته در این گزارش بارها تأکید شده بود که آثار این سانحه برای کسانی نمود دارد که گوشی را از کنار گوش آنان قاپ بزنند و الا در شرایط دیگر یا با دیدن صحنه دزدی در پوزیشن های دیگر چندان اثری در روحیه آنان نمود نخواهد داشت.

اما در ایران همواره به کاربران موبایل توصیه شده که برای سیم کارت شان PIN Code در نظر بگیرند تا در صورت ربوده شدن گوشی، سیم کارت مورد مزاحمت و سوء استفاده قرار نگیرد؛ به کاربران گوشی های هوشمند نیز توصیه این بوده که از برنامه های کاربردی ضد سرقت استفاده کنند تا در صورت دزدیده شدن گوشی بتوان آن را قفل کرد یا حتی الامکان در صورت تعویض سیم کارت به شماره جدید آن دسترسی داشت.

رمزگذاری برای فایل ها و خودداری از نگهداری فایل های محرمانه و ضروری در گوشی همراه نیز از جمله دیگر نکاتی بوده که زبان به زبان چرخیده و دست کم کل جامعه را در بر گرفته است.

حال با تمامی این تفاسیر اگر گوشی دزدی  یا مفقود می شد، باید به مرکز خدماتی اپراتور مورد نظر می رفتیم تا با سوزاندن سیم کارت مانع از سوء استفاده از آن می شدیم یا خط را یک طرفه می کردیم تا بتوانیم تماس های ورودی به گوشی را همچنان داشته و پیگیر گوشی مفقودی باشیم.

گوشی های موجود در بازار بر حسب تنوع و قیمتی که دارند، گاهی برای مال باختگان بسیار پر اهمیت است که به دنبال سارق بگردند و از این جهت در گام اول باید به این یقین می رسیدند که گوشی آن ها دزدیده شده یا مفقود گردیدده است زیرا در صورت دزدیده شدن، موضوع کیفری می شود و در صورت مفقود شدن حقوقی؛ هر کدام از این دو موضوع نیز روالی مشخص و جداگانه برای پیگیری دارد.

اگر شخصی معتقد باشد که گوشی او دزدیده شده باید به کلانتری و با نامه ای که از آنجا می گیرد به دادسرا مراجعه کند؛ دادسرا هم مجددا نامه ای به آگاهی می زند و در این مرحله آگاهی درخواستی را برای سه اپراتور ارتباطی (همراه اول-ایرانسل-تالیا) تنظیم می کند تا پیگیر گوشی دزدیده شده از طریق شماره سریال باشند.

حال اگر بعد از گذشت مدت زمانی مشخص که معمولا ۴۵ روز است، بررسی اپراتورها نتیجه دهد روال هایی بیش از مراحل ذکر شده پیش می آید و مجددا باید بین دادسرا، آگاهی و اپراتور مربوطه طی العرض و شکوائیه ای را برای باز ستاندن گوشی دزدیده شده تنظیم کرد.

اما حالت دوم این است که مال باخته اعلام مفقودی کند که در این شرایط با توجه به حقوقی بودن موضوع، پای شورای حل اختلاف به میان می آید و برخی روال های پیگیری گوشی دزدیده شده که مطرح شد، حذف می شود.

روال رسمی تا پیش از این به شکل مطرح شده بود و از این جهت بسیاری از مردم از پیگیری گوشی دزدیده یا مفقود شده خود منصرف می شدند، اما با سیستم هایی که همراه اول و ایرانسل برای مشترکان خود پدید آورده اند، شاید با توسل به راهکارهای ساده تری نیز بشود که گوشی مفقودی یا دزدیده شده را ردیابی کرد.

*همراه اول ردیاب گوشی های مفقودی یا دزدیده شده*

مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود یا دزدیده شده خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

•         ارسال شماره سریال گوشی از طریق شماره گیری کد #۲۱۴۱*۱۱۱*

•         از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

سیستم ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و درپایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند.

پس از گذشت ۱۰ روز در صورت موفقیت در ردیابی گوشی مبلغ ۳۰۰۰ تومان به حساب مشترک منظور شده و کد

رهگیری در اختیار مشترک قرار می گیرد تا مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری نماید.

درصورت عدم موفقیت، هزینه ای از مشترک کسر نشده و مشترک می  تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند.

در هر دوره، تنها می شود درخواست ردیابی یک گوشی را از طریق یک شماره همراه اول اعلام کرد.

در طول دوره ی ۱۰ روزه نیز می توان با یکی از روش های زیر از وضعیت فعال و غیر فعال بودن سرویس ردیابی و نیز

تاریخ اتمام مهلت ردیابی اطلاع پیدا کرد:

•         شماره گیری کد #۲۱۴۰*۱۱۱*

•         ارسال ۲۱۴۰ به سرشماره ۱۱۱

*گوشی ایرانسلی را موقعیت یابی کنید*

اپراتور دوم ارتباطی هم با سرویس موقعیت یابی (LBS)، برخلاف سرویس های رایج که با استفاده از ماهواره موقعیت را تعیین می نماید از دکل های تلفن همراه برای تعیین موقعیت استفاده می کند.

به این ترتیب، امکان ردیابی هر وسیله ای تنها با یک سیم کارت ایرانسل مهیا می  گردد. (این سرویس در مقایسه با GPS از دقت کمتری برخوردار بوده و برای موقعیت یابی بسیار دقیق توصیه نمی گردد.)

برخی ویژگی های این سرویس نیز به شرح ارزان تر بودن نسبت به روش های مشابه، پوشش در اماکن مسقف و مصرف کمتر باطری نسبت به GPS است.

استفاده از این سرویس با توجه به اینکه موقعیت یابی آن بر حسب طول و عرض جغرافیایی سیم کارت صورت می گیرد، امکان این را فراهم می آورد تا حتی در فضاهای سر بسته که امکان استفاده از GPS وجود ندارد، بتوان از موقعیت یابی استفاده کرد.

از آنجایی که این سرویس تنها بر اساس شبکه تلفن همراه ایرانسل فعالیت می کند، امکان استفاده از آن در خارج از پوشش این شبکه وجود ندارد.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ] [ 17:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

غذاهایی که نباید در بهار مصرف کرد/معرفی خوراکی‌های لطیف

استاد دانشکده طب سنتی تهران گفت: مصرف خوراکی‌هاى لطیف مثل گوشت پرندگان، تخم مرغ آب‌پز عسلی و نوشیدن شربت‌های خنک مثل شربت غوره، انار و سکنجبین در فصل بهار توصیه می‌شود.

خبرگزاری فارس: غذاهایی که نباید در بهار مصرف کرد/معرفی خوراکی‌های لطیف

 

غلامرضا کردافشاری در گفت وگو با فارس در مورد توصیه های فصل بهار از دیدگاه طب سنتی گفت: بهار بهترین و معتدل ترین فصل در میان فصول چهارگانه است. هوا در بهار به تدریج گرم می شود و سرمای زمستان تحلیل می رود.

وی ادامه داد: مزاج بهار گرم و تر است و گرما و رطوبت برای حفظ سلامتی لازم و ملزوم یکدیگرند.در فصل زمستان به علت سرما، مواد زاید در بدن منجمد شده و باقی می مانند و در بهار که هوا کم کم گرم می شود، این مواد زائد به تدریج ذوب شده و به حرکت در می آیند.

کردافشاری تصریح کرد: به همین دلیل بیماری های قدیمی دوباره در زمستان قد علم می کنند و اگر عضوی از بدن ضعیف باشد، مواد زائد به آن حمله کرده و در آن تجمع پیدا می کنند.گاهی نیز مواد اضافی به سمت پوست هجوم می آورند تا بلکه از آنجا راهی برای خروج بیابند.

این متخصص طب سنتی گفت: به همین دلیل بروز دمل ها و جوشهای پوستی در این فصل شدت می یابد. بنابراین اطبای طب سنتی توصیه می کنند که قبل از اینکه این مواد اضافی برای بدن مشکلی ایجاد کنند، بهتر است که راه خروج آنها از بدن باز شود.

راههای دفع سموم بدن در فصل بهار

وی ادامه داد: راه های متعددی برای خروج مواد اضافی و پاکسازی بدن وجود دارد. یکی از مهمترین این راه ها، دفع آنها از طریق مدفوع است.بنابراین در کسی که دفع مدفوع به خوبی صورت نمی گیرد و دچار یبوست است، مواد اضافی راه مناسبی برای دفع ندارند و در نتیجه در بدن تجمع می یابند.

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای برطرف کردن یبوست، مصرف مواد غذایی ملین مانند آلو، تمرهندی، هویج، مویز و انجیر مناسب است و استفاده از داروهای مسهل مانند فلوس نیز تحت نظر پزشک طب سنتی به پاکسازی بدن از مواد زائد کمک می کند.

پرهیزات غذایی در فصل بهار

این متخصص طب سنتی در مورد اینکه در فصل بهار باید از مصرف چه غذاهایی پرهیز کرد گفت: مصرف زیاد گوشت باعث افزایش گرمی و رطوبت در بدن می شود و چون مزاج فصل بهار هم گرم و تر است، مصرف بیش از حد گوشت باعث ایجاد بیماری در بدن می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بهتر است در فصل بهار از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش پرهیز کرد.

این استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: غذاهای کنسروی، مانده و پرخوری نیز در این فصل بسیار مضر است.

توصیه های غذایی در بهار

کردافشاری افزود: علمای طب سنتی عقیده دارند که در فصل بهار باید به تلطیف غذا پرداخت. تلطیف غذا ممکن است در ذهن این معنی را ایجاد کند که باید غذایی خورده شود که از آن خون رقیق تولید شود. یا ممکن است کسی با شنیدن این کلمه فکر کند که باید غذای کمتری در این فصل مصرف کرد در حالی که مقصود از تلطیف غذا هیچ کدام از دو معنی فوق نیست.

وی ادامه داد: غذاهایی که خون رقیق در بدن تولید می کنند، اغلب طبیعت گرم دارند و مصرف غذاهای با طبیعت گرم در این فصل مناسب نیست بلکه باید غذاهای غلیظ و با طبیعت سرد مصرف شود، تا هیجان و رقت اخلاط و مواد را تعدیل کند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: همچنین گرسنگی باعث تحریک بیشتر اخلاط می شود. پس کم کردن مقدار غذا نیز در بهار صحیح نیست. اما منظور از تلطیف غذا این است که غذایی خورده شود که هر چند از لحاظ مقدار زیاد است اما ارزش غذایی کمی دارد؛ مثل میوه ها و سبزیجات.

کردافشاری تصریح کرد: در واقع باید با مصرف مقدار زیاد غذا با ارزش غذایی (کالری) کم، دستگاه گوارش را فریب داد و سرگرم کرد تا خیال کند که غذای زیادی مصرف شده ولی در واقع مواد زیادی وارد عروق نشود و به هیجان اخلاط و مواد نیفزاید.

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بنابراین باید به طبیعت فرصت داد که مواد اضافه را آماده کرده و از بدن دفع کند. مصرف خوراکیهاى لطیف مثل گوشت پرندگان و تخم مرغ آب‌پز عسلی و نوشیدن شربت‌های خنک مثل شربت غوره، انار و سکنجبین در این فصل توصیه می شود.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ] [ 1:8 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

بلوتوث  قابلیتی است که به شما امکان ارتباط بین دستگاه ها را بدون وجود سیم می دهد که این قابلیت مطمئنا  در تبلت ها و گوشی های مدرن و لپ تاپ های جدید موجود است.

در ابتدای کار برای اینکه دو دستگاه بلوتو ثی بتوانند با هم کار کنند باید با هم جفت شوند.

۵ کار مفیدی که می توان با استفاده از قابلیت  بلوتوث  انجام داد به شرح زیر معرفی می شوند:

۱-انتقال اطلاعات بین موبایل و کامپیو تر شما می توانید گوشی هوشمند یا تبلت  و یا یک لپ تاپ و کامپیو تر رومیزی که دارای بلوتو ث هستند را با یکدیگر جفت کنید و از بلوتوث  برای ارسال و دریافت فایل ها استفاده کنید.

باید دستگاه موبایل و لپ تاپ را طوری تنظیم کنید که بتوانند همدیگر را پیدا کنند، در این صورت دستگاه ها می  توانند با هم ارتباط برقرار کنند بعد از برقراری اتصال از طریق Bluetooth file transfer یا انتخاب send a file و receive file اقدام به ارسال و دریافت فایل ها کنید.

۲- انتقال فایل ها بین کامپیوتر ها

دو کامپیو تر که دارای بلوتوث  هستند می توانند با هم جفت شوند و به شما امکان ارسال و دریافت اطلاعات را بدون سیم می دهند.

۳- به اشتراک گذاری شبکه اینترنت

Tethering اشتراک گذاری اتصال شبکه یک دستگاه با دستگاه دیگر است که از طریق آن می توانید به اینترنت متصل شوید بعضی از wfi استفاده می کنند ولی این کار از طریق بلوتوث  هم امکان پذیر است.

۴- اتصال لوازم جانبی به صورت بی سیم که اخیرا انواع مختلفی از لوازم جانبی دارای بلو توث هستند.

۵- افزودن قابلیت بلوتوث  به کامپیو تر رومیزیتان می توانید دانگل های بلو توث را تهیه کرده و آن را به پورت usb کامپیوترتان وصل کنید که اتصال بوسیله بلو توث امکان پذیر است.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، موبایل، نرم افزار، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ] [ 10:33 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

باور کنید لب به غذا نزدن چاره‌ی کار نیست. صرف‌نظر کردن از وعده‌هایی غذایی تأثیر منفی روی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌گذارد. می‌دانید اگر بدنتان را از مواد غذایی محروم کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ بدن آینده‌نگری می‌کند و برای روز مبادا کلی چربی اضافی ذخیره می‌کند.
پول‌نیوز-زمانی که سال، نو می‌شود و طبیعت و زندگی جان دوباره می‌گیرد بهترین زمان برای اجرایی کردن برنامه‌ کاهش وزن است.
 
همه ما در زندگی‌مان لیستی از کارهای نکرده داریم که برای انجامشان مدام امروز و فردا می‌کنیم. در واقع همه‌ ما «فردا» ها یا «هفته‌ آینده» هایی داریم که هرگز فرا نمی‌رسند و ما همچنان کار امروز را به فردا می‌سپاریم. احتمالاً برنامه‌ لاغر شدن هم یکی از همان کارهایی است که عملی کردن آن را به فرداهای نیامده می‌سپارید. اما زمانی که سال، نو می‌شود و طبیعت و زندگی جان دوباره می‌گیرد بهترین زمان برای اجرایی کردن برنامه‌ کاهش وزن است. حالا که سال جدید فرا رسیده است 7 توصیه داریم که به شما کمک می‌کند گام موثری در جهت خوش اندامیتان بردارید. با ما همراه باشید.


موضوعات مرتبط: بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 فروردين 1393برچسب:, ] [ 2:5 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

اضافه کردن ادویه  و سبزی های معطر به رژیم غذایی می تواند برای سلامت شما مفید باشد و همچنین به حفظ وزن طبیعی کمک کند. به علاوه آنها می توانند به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک کنند، فشارخون را کاهش دهند، به کنترل قند خون کمک کنند و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشند.

• نمک را با گیاهان معطر جایگزین کنید.

گیاهان معطری مانند مرزنگوش، آویشن، رزماری، جعفری و سیر می توانند رایحه  طبیعی غذاها را بیرون بکشند.

• از سیر تازه استفاده کنید.

سیر می تواند فشارخون و کلسترول را پایین بیاورد. برای به دست آوردن حداکثر منافع لازم است دست کم سه پر سیر متوسط تازه در روز مصرف کنید. سیر خشک یا سیری که مدت ها مانده باشد، خواص خود را از دست می دهد.

• رزماری بخورید.

رزماری حاوی مواد آنتی اکسیدان است که تصور می رود حافظه را بهبود بخشد و احتمالا به پیشگیری از سرطان کمک کند.

• با خوردن ریحان، مرزنگوش و رزماری با سرماخوردگی مبارزه کنید.

اسانس های روغنی موجود در این گیاهان ممکن است بتواند در مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا به شما کمک کند.

• سرفه مزمن را با آویشن درمان کنید.

منافع بهداشتی آویشن بی نظیر است. این گیاه به طور سنتی برای درمان سرفه، حتی سیاه سرفه استفاده می شده است.

• برای تسکین کمر درد زردچوبه بخورید.

پژوهشگران دریافته اند که ماده ای به نام کارکامین که در زردچوبه یافت می شود، دارای خواص ضدالتهابی است. زردچوبه می تواند به تنهایی، و اضافه شده به ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد. البته زردچوبه را نباید پیشت سر هم یا زیاد خورد.

• با کاری به جنگ سرطان بروید.

معلوم شده است که کارکامین موجود در ادویه کاری باعث کوچک شدن پولیپ های روده بزرگ پیش -سرطانی می شود.

• از "ادویه  گرم" برای کاهش فشارخون استفاده کنید.

ادویه گرم مانند زنجبیل، جوز بویا، دارچین، فلفل شیرین، فلفل سیاه و فلفل قرمز باعث حرکت خون از قسمت های مرکزی بدن به پوست می شوند. به گفته دکتر زیک این وضعیت باعث می شود خون به صورتی یکنواخت تر در سراسر بدن پخش شود و ممکن است فشارخون بالا را نیز کاهش دهد.

• برای تسکین معده زنجبیل بخورید.

موادی به نام جینجرول ها که در زنجبیل وجود دارند می توانند به کنترل تهوع کمک کنند.

• ادویه را جایگزین شکر کنید.

ادویه جاتی مانند دارچین و جوز بویا را به جای شکر برای شیرین کردن تنقلات استفاده کنید.

 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:, ] [ 6:5 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 2133
بازدید کل : 218264
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين