حرفه وطن
 
قالب وبلاگ
چقدر عجيب است که غم و اندوه موجب ريختن آب از چشم هايمان مي شود. در بين تمامي موجودات تنها ما انسان ها هستيم که به دليل احساساتمان اشک مي ريزيم. به گفته محققان، علت اين رفتار علاوه بر ابراز احساس همدردي با اطرافيان، خارج کردن برخي مواد مضر از بدن است

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،انسان ها در زندگي روزمره خود رفتارهايي بروز مي دهند که بسياري از آن ها عجيب و منحصر به فرد است.در اين مطلب به بررسي ۱۰ رفتار عجيب و ناخواسته انسان و دلايل انجام هر يک از آ ن ها مي پردازيم.


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 28 تير 1392برچسب:, ] [ 12:10 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کتاب جدید کار و فناوری پایه هفتم را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود کتاب


موضوعات مرتبط: آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, ] [ 1:20 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

دانش آموزسالاری؛ پدیده ای جدید در مدارس

« بهرام! چرا بیخودی می خندی؟ هنوز بلد نیستی سر کلاس بنشینی؟» با فریاد معلم که بر سر بهرام ۱۱ ساله هوار شد، همه بچه ها ساکت شدند. معلم انگشت سبابه اش را به سمت بهرام گرفته بود و بهرام زیرچشمی به معلم نگاه می کرد. معلم می گفت و می گفت تا صدای در کلاس، او را متوقف کرد: «ببخشید خانم ریاحی، ممکنه چند لحظه تشریف بیاورید، بابای بهرام اومده» و معلم با خشم، کلاس را ترک کرد. تنها چند دقیقه کافی بود تا معلم با پاکتی کوچک در دست وارد کلاس شود و در حالی که لبخند آرام و پرمهری به لب داشت، رو به بهرام گفت: «پسرم کمی مرتب باش» و دیگر هیچ، اما بهرام این بار نه زیرچشمی که با گردن افراشته از غرور، به معلم لبخند می زد!

 این خاطره چندسالی است که دستمایه خنده پسربچه های همکلاسی بهرام است که حالا بزرگ تر شده اند و بهرام از راز پاکت کوچک پرده برداشته است، پدر برای تولد معلم، تمام سکه ای به تحفه آورده بود...

«دانش آموزسالاری» پدیده خزنده ای است که در سال های اخیر بنابر دلایل مختلف در مدارس مقاطع مختلف و در مدارس دولتی و غیرانتفاعی رشد کرده و به گفته خود معلمان، از اقتدارشان در کلاس کاسته است. هرچند به گفته برخی کارشناسان، نمی توان انتظار داشت، ارتباط دانش آموز و معلم مانند ۳۰ تا ۴۰ سال قبل خشک و غیرمنعطف باشد؛ ولی انعطاف اجباری مسوولان مدارس نسبت به عملکرد برخی دانش آموزان نیز ماهیت آموزش رسمی و کارکرد آن را تحت الشعاع قرار داده است.

● دوره زمونه، عوض شده

حلقه مادران برای بردن بچه هایشان از دبستان پسرانه هر روز ساعت یک بعدازظهر تشکیل می شود. آنها از همه چیز می گویند؛ از خرید و خیاطی و پخت و پز تا روش های تربیتی و تنبیه و تشویق؛ اما این بار به جمعشان وارد می شوم و می خواهم مسیر بحثشان را به دانش آموزسالاری تغییر دهم. بعضی ها دل پردردی دارند و آن را محکوم می کنند. خیلی ها هم مدافع آن هستند.مادری که فرزندش سوم ابتدایی است، می گوید: «دوره زمونه عوض شده. من که سوم دبستان بودم از معلمم می ترسیدم، به همین خاطر مدرسه را دوست نداشتم. توی خونه هم از پدرم می ترسیدم، به همین خاطر استعدادم کور شد. بعد از سوم راهنمایی ازدواج کردم که هم از دست پدرم و هم مدرسه خلاص بشم.»

مادر دیگری نظرش را رد می کند که «وقتی من بچه بودم، مادرم تمام مسائل مرا با معلم مطرح کرد. اگر مشکلی داشتم، معلم از همه چیز آگاه بود. به من هم کمک می کرد، حتی وقتی معلم تنبیهم می کردم، مادرم حامی او بود...»

دیگری حرف او را قطع می کند که «من اصلا دوست ندارم معلم، بچه ام را تنبیه کند. او حق تنبیه ندارد. اگر لازم باشد، خودم این کار را می کنم.»

خلاصه هرکس چیزی می گوید، بعضی ها دانش آموزسالاری را دنباله فرزندسالاری در خانواده می دانند و آن را حمایت و بعضی نکوهش می کنند؛ اما براحتی می توان پی برد که بیشتر اولیا به دلیل ارتقای آگاهی یا خودمختاری در تربیت فرزند، برخی اصول آموزش رسمی را نمی پذیرند که یکی از این اصول، توجه به اقتدار معلم و اعتماد به او در تربیت فرزندشان است، همین جا را می توان نقطه شروع دانش آموزسالاری دانست.

● تعارض آموزش رسمی و غیررسمی

پدر فریاد می کشد و معاون و مدیر و مشاور را تهدید می کند که حق دخالت در کار خانواده او را ندارند. او عصبانی است، حاضر به گفتگو با من نمی شود. حتی چشم غره ای می رود و از دفتر مدرسه خارج می شود. قضیه را که جویا می شوم، کسی حوصله توضیح ندارد جز معاون مدرسه که به نظر بیشترین تهدیدها به جانب اوست.

«دختر این آقا، لوازم آرایش به دبیرستان آورده، ابروهایش را هم برداشته، ما به جای برخورد مستقیم با او، از پدرش خواستیم تا بیشتر هوای دخترش را داشته باشد که متاسفانه از کوره در رفت و هر چه خواست نثارمان کرد، چرا؟ چون ماهانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به مدرسه کمک می کند، ما هم به دستور مدیر مدرسه ساکت ماندیم و جوابش را ندادیم»!

در سال های اخیر آنچه باعث تشدید دانش آموزسالاری در مدارس شده، ناتوانی مدرسه در اداره امور و رشد کمک های مردمی است. بعضی از والدینی که پول بیشتری به حساب مدرسه واریز می کنند، به طور طبیعی خواهان توجه بیشتر اولیای مدرسه به فرزندانشان هستند.

دبیر دینی یکی از دبیرستان های پسرانه در منطقه ۴ تهران می گوید: بسیاری از اصول اخلاقی را که در کلاس آموزش می دهم از سوی پدرها و مادرها در خانه به مسخره گرفته می شود. وقتی از نگاه حرام و رابطه با نامحرم به پسرهای جوان ، اصولی را که در شرع آمده، می گویم، بعضی از خانواده ها که ماهواره دارند و هر موسیقی و مجلسی را می پسندند، اصلا حرف های مرا قبول ندارند، در اینجا دانش آموز در کلاس به من معلم بی احترامی می کند و می داند که خانواده اش از او حمایت می کنند.»

بنابراین می توان دانش آموزسالاری را به نوعی تاثیر سایر عوامل غیر از مدرسه در جامعه پذیری و تربیت دانش آموزان دانست. بیشتر معلمان معتقدند؛ حرف شنوی دانش آموزان کاهش یافته که نمودهای این رفتار شامل بی اعتنایی و عملکرد خودسرانه در مدرسه، شوخی و شلوغی در کلاس، بی توجهی به تکالیف درسی، بی اعتنایی به نتایج امتحانات و طغیان و خشونت نسبت به معلم و سایر کارکنان مدارس است.

باور کنید خودروی من یک جای سالم ندارد، مجبورم آن را چند کوچه دورتر از مدرسه پارک کنم تا دست بچه ها به آن نرسد، چون با کلید و شیشه و خودکار روی آن خط می کشند؛ این را دبیر یکی از دبیرستان ها می گوید.

خدیجه رسولیان، کارشناس ارشد مشاوره در یک دبیرستان دخترانه است که ضمن تایید کاهش قدرت معلمان در کلاس، می گوید: «متاسفانه قوانین و مقررات انضباطی در مدارس کافی نیست، نگرش والدین و توقعات آنها بخصوص آنها که کمک مالی بیشتری می کنند، از مدرسه افزایش یافته به همین دلیل حمایت از دانش آموز خطاکار به مراتب از معلم بیشتر است و همین مساله، شان و منزلت معلمان را کاهش داده است، رسولیان که ۱۷ سال سابقه فعالیت در مدارس شهر تهران را دارد، معتقد است؛ «وقتی قانون ممنوعیت تنبیه را ابلاغ کردند، هیچ قانون یا آموزشی ارائه نشد که در صورت تخلف دانش آموز باید با او چه کرد، بسیاری از روش های تربیتی، ناکافی و ناقص است و از طرفی، همیشه انگشت اتهام به سمت معلم است.» وی از تجربه خود در برخورد با پدر و مادری می گوید که با آگاه شدن از ارتباط دوستی دخترشان با یک پسر، به جای همدلی با او و ارائه راه حل، بشدت به او هتک حرمت کرده اند، می گوید: «پدر آن دخترخانم به من گفت به شما هیچ ربطی نداره دختر من دوست پسر داره، اصلا شما چه کاره اید؟ درستان را بدهید و بروید پی کارتان»!

در مجموع به همان میزان که تنبیه بدنی دانش آموز تخلف از حقوق انسانی اوست، دانشآموزسالاری و همسو نبودن فضای آموزش رسمی و غیررسمی (خانواده) در سال های اخیر تنش تربیتی در مدارس را بیشتر کرده و به دانش آموزسالاری منجر شده است. به نظر می رسد معاونت پرورشی و مشاوران مدارس به جای توجه صرف به مناسبت ها و جشن ها و آموزش های یکسویه باید بیش از گذشته برای این پدیده خزنده چاره جویی کنند.

 


موضوعات مرتبط: آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, ] [ 8:42 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

علل میل به تقلب در کودکان

یکی از مسائل مهم مورد بحث و مورد ابتلای مدارس و خانواده ها، مسأله تقلب کردن کودکان است. تقلب موضوعی است که در آن کودک شدیداً تحت فشار اطرافیان، قرار می گیرد. زمانی هم ممکن است موانع و برخوردها با کودک به گونه ای باشند که طفل از این صدمات و فشارها آسیب دیده و یا سر از انحراف و لغزش درآورد.

 

تقلب چیست؟ تقلب رفتاری است غیرصادقانه، طی طریقی است به غیر از شیوه شرافتمندانه، و رسیدن به واقعیت و حقیقتی است غیر از طریق مشروع و نشان دادن خود با چهره ای وارونه و غیرصحیح. تقلب نوعی دزدی است، منتها دزدی در مال نیست، بلکه دزدی رتبت و مقام و موقعیت و از این قبیل است. بر اثر آن آدمی سعی دارد چیزی را از آن خود کند که شرعاً یا عرفاً از آن او نیست و در تملک آن موقعیت و مقام راه شرافتمندانه را طی نمی کند. تقلب در حقیقت کوتاهترین راهی است که آدمی برای طریق و رسیدن به مقصود خود انتخاب می کند و سعی دارد با میان بُر زدن به جایی برسد که دیگران در سایه کوشش ها و تلاش های مداوم بدان جا می رسند.

کودکان دیگر در سایه درس خواندن و رنج بردن به قبولی می رسند و او بدون کار و تلاش و زحمت. اساس موضوع این است که برخی از افراد در عین تنبلی و در عین احساس عقب ماندگی ظرفیت تحمل محرومیت را ندارند و می خواهند هرچه زودتر و سریعتر به درجه و موقعیتی برسند که دیگر افراد عادی از آن برخوردارند. اینان خود را دوست دارند و نمی خواهند گرد و غباری بر چهره شان از این بابت بنشیند. نمی خواهند سر و گردنی کوتاهتر از دیگران داشته باشند. اگرچه ظرفیت و تحمل روحی دیگران را ندارند.

● علل و عوامل تقلب در کودکان

دلایل متعددی برای تقلب در کودکان وجود دارد کودکان کوچک تر دوست دارند برنده باشند و مهم نیست که چگونه. حتّی یک بچّه پنج ساله نیاز به درستکار بودن را حس می کند و در عمق وجودش دوست دارد چیزی را که می خواهد، بدون تقلب به دست آورد. بعضی از کودکان که قبول شکست برایشان مشکل است، در بازی ها برای برنده شدن تقلّب می کنند و به طور حق به جانبی کودکان دیگر را از اینکه در آن بازی ضعیف هستند، محکوم می کنند. یکی از علل عمده تقلب در کودکان انتظارات بیش از حد والدین از فرزندانشان است. بچّه ها وقتی در مقابل انتظارات بی مورد پدر و مادر قرار می گیرند، گاهی مجبور می شوند تمایلات و احتیاجات خود را در مقابل آنچه والدین می خواهند فدا کنند و تسلیم نظریات والدین شوند. انتظارات بیجای پدر و مادر سبب شکست بچّه ها در انجام کارهای معینی می شود. پدر و مادر انتظار دارند که کودک در درس ریاضی یا علوم نمره عالی به دست آورد ولی او نمی تواند نمره عالی در این درس ها کسب کند، درنتیجه دچار شکست می شود و از ترس اینکه والدین او را با بچّه های دیگر مقایسه کنند و نسبت به او بی مهری نشان دهند، ممکن است به تقلب مبادرت ورزد.

یکی دیگر از علّت های تقلب در کودکان کثرت سرگرمی های آنهاست. برخی از کودکان به علت خوبی وضع زندگی و رفاه نسبی از وسایل و اسباب بازی بسیاری برخوردارند. وضع تفریحات، گردش ها و مسافرت های والدین آنها فوق العاده است. دائماً اشتغال به بازی و تفریح دارند و همه اوقاتشان به این امور می گذرد و دیگر وقت و فرصتی برای کار و تلاش و درس باقی نمی ماند. بدین نظر در هنگام امتحان برای آنها امکان موفقیت و احساس کفایت نیست و یکی از راه های مقابله با آن تقلب است و چنین کودکی خود را ناگزیر از آن می بیند.

ناآگاهی کودکان نسبت به عمل تقلب یکی دیگر از علل تقلب است و این واقعیت مسلمی است که در رابطه با کودکان خردسال می توانیم ذکر کنیم.

برخی از کودکان تن به تقلب می دهند و واقعیت این است که آنها متقلّب نیستند. در عالم باصفای خود اگر چیزی را نمی دانند از دیگری کمک می گیرند و حتّی در جلسه امتحان بدون اینکه ترس و وحشتی به خود راه دهند، به صورت طبیعی به دست دیگری نگاه می کنند. شما این حالت را در کودکان کلاس اوّل و در آنها که بسیار خردسال اند نیکو ملاحظه می کنید، و طبیعی است که با تذکری آنها را باید به وضع کار و برنامه آگاه کرد.

تنبلی و تن پروری کودکان هم می تواند یکی از علل روی آوردن آنها به تقلب باشد. کودکانی که در طول سال تحصیلی درس نخوانده و راه تن پروری در پیش گرفته اند، در حین امتحان دچار مخمصه و دشواری عظیم خواهند شد و برای نجات خود از وضع و موقعیتی که در آن اند می کوشند تن به تقلب دهند. عده این گونه دانش آموزان در بین افراد متقلّب اندک نیست.

اغلب متقلبان کسانی هستند که آمادگی و شرایط لازم را برای کسب موقعیت موردنظر به دست نیاورده اند. از دیگر عواملی که می تواند باعث روی آوردن کودک به تقلب شود، می توان به این موارد اشاره کرد:

روش تدریس نامناسب معلّم و سخت گیری وی در نمره دادن، انتقام گرفتن از معلّم مستبد و خشن، دشواری سؤالات امتحانی، هرج ومرج در کلاس و مدرسه، ترس از مردودی، اشتغال کودک به کار، مسئولیت نشناسی و حادثه جویی کودک، عقب ماندگی ذهنی و درسی کودک، تفوق طلبی، حفظ آبرو و وسوسه شدن کودک.

نتیجه اینکه، معلّمی که مطالب درسی و یادگیری را متناسب با توانایی ها و رغبت های گوناگون تنظیم می کند، بی شک از تعداد و فراوانی تقلب در کلاس خویش به طرز چشمگیری می کاهد. بسیاری از مواقع کودکان نمی دانند درسی که می خوانند چگونه می تواند برای آنان مفید باشد. بنابراین کوتاه ترین راه را برای گرفتن نمره قبولی طی می کنند. در کلاس هایی که خسته کننده و یا پرتنش است یا تأکید فریاد روی فراگیری مواد درسی گذاشته می شود که ارزش آن درس ها در ذهن دانش آموز مورد تردید است، طبیعی است که باید انتظار تقلب بیشتری را در بین این کودکان داشت. انتظار بیش از حد والدین از دانش آموزان نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشت بلکه صدمات روحی و روانی جبران ناپذیری بر آنها وارد خواهد کرد. اگر برای والدین تنها نمره ۲۰ مورد قبول باشد و نه کمتر، آنها ممکن است برای برآوردن تقاضای والدین خود، دست به عمل خطای تقلّب بزنند و یا با مشکلات متعدد دیگری مواجه شوند و سلامت جسمی و روانی آنها به خطر افتد.

غلامرضا آتش دامن ـ کارشناس علوم تربیتی   

روزنامه اطلاعات ( www.ettelaat.com )


موضوعات مرتبط: آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, ] [ 23:15 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

خوراکی هایی که با دندان ها ناسازگار است

خوراکی هایی که با دندان ها ناسازگار است

 

 

 اغلب ما از مراجعه به دندان پزشک واهمه داریم.زیرا علاوه بر هزینه بالا، درد ناشی از پر کردن و عصب کشی دندان را نمی توان به راحتی فراموش کرد. پس آیا بهتر نیست از همان ابتدا با اتخاذ یک برنامه غذایی مناسب، احتمال خرابی دندان را کاهش داد؟

 دندان پزشکان توصیه می کنند که برای حفظ سلامت دندان باید از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز شود.در ادامه مطلب به برخی از این مواد اشاره می شود.

نوشابه گازدار، چه معمولی و چه رژیمی؛این نوشیدنی حاوی اسید است که مینای دندان را ضعیف می کند. استفاده از نی برای نوشیدن باعث می شود تا میزان تماس آن با دندان محدود شود

 


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 13 تير 1392برچسب:, ] [ 6:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

چگونه خودرو خود را سالم نگهداریم


*- از رانندگی با سرعت زیاد در جاده های ناهموار یا دارای سنگ ریزه خودداری کنید.
*- بدنه خودرو خود را همیشه تمیز نگه دارید و از آلوده شدن به مواد روغنی ،جلوگیری نمایید.
*- از پارک کردن خودرو در فضاهای آلوده، محیط های صنعتی ،کارگاههای ساختمانی،زیر درختان ،انبارهای دارای رطوبت و زیر نور شدید آفتاب خودداری کنید.درصورت ضرورت حتما از چادر خودرو استفاده کنید. بهترین مکان پارک (توقف)خودرو فضاهای سرپوشیده با جریان هوای آزاد است.
*- لکه های احتمالی، رنگهای مزاحم، قیر و... را قبل از شست و شوی ، با حلالهای مناسب که به رنگ اصلی خودرو، آسیبی وارد نمیکنند پاک کنید.

 


موضوعات مرتبط: خودرو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, ] [ 9:10 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

دشمنان دستگاه گوارش را بشناسید

دشمنان دستگاه گوارش را بشناسید

 

اكثر افراد دچار مشكلات گوارشی در طول عمر خود می‌شوند. برخی از این مشكلات به خودی خود برطرف شده یا برخی به كمك دارو درمان می‌شوند، اما از طرفی بعضی دیگر نیز همچنان به صورت مزمن باقی می‌مانند.

 

سوزش سردل

سیستم گوارش بدن شامل یك لوله (مجرا) از دهان تا روده (مری، معده و روده) و همچنین سایر اندام‌هایی است كه به این مجرا متصل می‌شوند. قسمت شكم، كاملاً توسط اندام‌های دستگاه گوارش پر شده است، بنابراین اهمیت سالم بودن دستگاه گوارش از آن جهت است كه تمامی سلول‌های موجود در بدن از طریق همین دستگاه تغذیه می‌شوند. بیماری‌های دستگاه گوارش بر اثر عوامل متعدد و دارای نشانه‌های مختلفی هستند. ناراحتی‌های روده‌ای (روده بزرگ و كوچك)، یبوست، اسهال، استفراغ، عدم هضم مواد غذایی و... همه و همه از بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش می‌باشند. اغلب بیماری‌های دستگاه گوارش ناشی از عوامل زیر هستند:

 

استرس


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, ] [ 5:59 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

تاثیر متفاوت خندیدن, تمسخر دیگران و قلقلک برروی <a
href="http://tehrankids.com" >مغز</a>!

 

تحقیقات نشان می‌دهد، انواع مختلف خنده دارای تأثیرات متفاوت مغزی است و انسان از سنین کودکی قادر به تمایز قائل شدن بین خنده ناشی از شادی، قلقلک یا تمسخر دیگران است. محققان دانشگاه توبینگن آلمان با بررسی تغییرات در الگوی مغز در زمان شنیدن انواع مختلف خنده، تأثیر آن را بر روی عملکرد مغز و سلامتی مورد ارزیابی قرار داده اند.
مطالعه ای بر روی 33 زن سالم و بررسی شبکه ادارکی- احساسی نشان می دهد، بخش هایی از مغز که به پردازش اطلاعات اجتماعی و سطح بالا حساس هستند،بیشتر به خنده های ناشی از شادی یا قلقلک و مناطق حساس به صداهای پیچیده به خنده های تمسخرآمیز واکنش نشان می دهند.
در این تحقیق برای نیمی از داوطلبان یک فیلم کمدی بصورت جمعی نمایش داده شد و گروه دوم نیز یک فیلم کسالت بار را تماشا کردند؛ پس از اتمام فیلم، نمونه گیری از سلول های ایمنی موسوم به سلول های قاتل طبیعی گرفته شد که با سلول‌های سرطانی ترکیب و میزان اثربخشی آنها در زمان وقوع بیماری مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج بدست آمده نشان می دهد، افرادی که در هنگام دیدن فیلم کمدی خندیده بودند،از سیستم ایمنی قوی تری برخوردار بودند و خنده می تواند تا 40 درصد سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

دکتر «دیرک ویلدگروبر» سرپرست تیم تحقیقاتی خاطر نشان می کند: خندیدن به کسی یا خندیدن با دیگران با پاسخ های متفاوت مغز همراه است؛ مغز با قدرت تمایز قائل شدن بین انواع مختلف خنده (ناشی از شادی، قلقلک یا تمسخر) می تواند عملکرد بدن در مقابل بیمار یها را تقویت کند. با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) فعالیت مغزی افراد در هنگام شنیدن سه نوع خنده مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
خنده ناشی از قلقلک در پستانداران غیر انسانی نیز دیده می شود، اما در انسان دارای عملکردهای پیچیده ای است که می تواند دارای بار مثبت یا منفی بوده و الگوهای ارتباطی متفاوتی در مغز ایجاد می کند. مناطق مغزی حساس به پردازش اطلاعات اجتماعی پیچیده در زمان شنیدن صدای خنده ناشی از شادی یا قلقلک فعال می شوند که این فعالیت در زمان شنیدن خنده تمسخرآمیز دیده نمی شود.
به گفته محققان،محرک هایی که بر این الگوها تأثیر می گذارند،می تواند برای آزمایش روش های درمانی جایگزین مورد استفاده قرار بگیرد. نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

 


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 7 تير 1392برچسب:, ] [ 9:18 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

۱۰ استفاده جالب از فلش مموری که فکرش را هم نمی کنید!


فلش مموری ها راهی ارزان و ساده برای پشتیبان گیری از اطلاعات و جابجایی داده ها بین کامپیوترها هستند. اما از آنجایی که روزانه استفاده از پردازش ابری و اینترنت بیسیم گسترش پیدا می کند، فلش مموری ها آن استفاده گذشته خود را از دست می دهند. احتمالا شما هم الان در کشوی میزتان چند فلش مموری دارید که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ اگر می خواهید نفس تازه ای به فلش مموری های خود بدهید در پست امروز چند روش استفاده غیرمعمول اما مفید آموزش خواهیم داد تا نفس تازه ای به روح خسته فلش مموری هایتان بدمید!

۱- نصب توزیعی از لینوکس
اگر از استفاده کنندگان یا دوستداران لینوکس باشید می دانید که اغلب توزیع های لینوکس را می توان از طریق دیسک زنده یا Live CDs بدون نیاز به نصب کامل و تنها از طریق بوت از روی لوح فشرده اجرا کرد. در سال های اخیر این روند به سوی ساخت USB ها به جای CD ها رفته است. شما می توانید برنامه ها و توزیع لینوکس دلخواهتان را انتخاب کرده و آنها را دانلود و برروی فلش مموری خود انتقال دهید، و از طریق آن به تست و یا نصب و ایجاد سیستم عامل لینوکس برروی کامپیوترتان اقدام کنید. این کار سریع تر و لذت بخش تر از نصب از طریق CD هاست. فلش مموری ها حجم بیشتری از اطلاعات را می توانند در خود جای دهند و برای نصب توزیع های حجیم بسیار مناسب می باشند.

۲- بوت یک سیستم عامل پایدار
اگر چیزی بیش از یک سیستم عامل زنده برروی فلش مموری خودتان نیاز دارید تا تمامی تغییرات را برروی دیسک قابل حمل خود داشته باشید، می توانید چندین توزیع را مستقیما برروی فلش مموری خود نصب کنید. از این طریق می توانید سیستم عامل خودتان را برروی کامپیوتر دیگران بالا آورده و استفاده کنید، همچنین به اطلاعات و فایل هایی که ایجاد کرده اید بعلاوه برنامه هایی که برروی سیستم عاملتان نصب کرده اید دسترسی داشته باشید. Pen Drive Linux یکی از این گزینه هاست که می‌توانید از طریق آن به این کار اقدام کنید. هرچند اکنون بسیاری از توزیع های عمده مانند اوبونتو این امکان را به شما داده اند که سیستم عامل را برروی فلش مموری خود نصب و استفاده کنید.

۳- اجرای نرم افزارهای قابل حمل
درباره نرم افزارهای قابل حمل بارها شنیده اید. برنامه هایی که بدون نیاز به نصب برروی سیستم عامل قابل اجرا می باشند. سایت Portable Apps به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که برنامه های مورد علاقه خودشان را بدون نیاز به نصب و بوت ویندوز خودشان اجرا نمایند. از دیگر سرویس هایی که به ارائه نرم افزارهای قابل حمل می پردازند می توان به Liber Key و Win Pen Pack اشاره کرد.

۴- استفاده به عنوان رم
در مواردی که کامپیوتر شما سرعت چندان مناسبی به دلیل کمبود رم دارد و فلش یا فلش مموری هایی با فضای آزاد بسیاری در اطراف شما هست می توانید از این فلش مموری ها به عنوان رم کامپیوتر استفاده نمایید تا سرعت کامپیوتر شما تا حدودی افزایش یابد و در مدیریت نرم افزارها بهتر عمل کنید. مایکروسافت‌ Ready Boost را برای اینکار فراهم آورده تا بتوانید فلش مموری خودتان را به عنوان رم به کامپیوتر اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

۵- پارتیشن بندی دیسک سخت
نصب نرم افزار Parted Magic برروی فلش مموری به شما این امکان را می دهد که از طریق USB درایو خود بتوانید به پارتیشن بندی و تغییر سایز پارتیشن ها بپردازید. پارتیشن بندی در حال اجرای سیستم عامل کار نسبتا خطرناکی است، و ممکن است باعث ازبین رفتن برخی اطلاعات شما گردد اما پارتیشن بندی از طریق بوت و بدون اجرای سیستم عامل این ریسک را از بین خواهد برد. (البته همیشه باید مراقب اطلاعات در حین پارتیشن بندی بود و نمی توان احتمال از بین رفتن اطلاعات را صفر دانست.)

۶- بازی ها
نصب بازی برروی فلش مموری را نمی توان به عنوان نرم افزارهای قابل حمل یاد کرد، برخی از بازی ها را می توانید برروی فلش مموری نصب کنید، و بدون در نظر گرفتن خرابی سیستم عامل و ترس از دست دادن مراحل ذخیره شده بازی کنید. (به یاد داشته باشید که سیستم عامل ها باید یکی باشند.) همه بازی ها این قابلیت را ندارند، یکی از بازی های موفق که این امکان را ارائه داده است Minecraft است.

۷- فایل ها را امن و خصوصی نگه دارید
شما می توانید کل فلش مموری خودتان را به پارتیشنی رمزگذاری شده تبدیل کنید تا بتوانید فایل ها و اطلاعات مهم خودتان را درون آن بصورت امن نگهداری کنید. همچنین می توانید برروی فایل هایتان رمزعبور گذاشته تا دسترسی به آنها تنها با وارد کردن رمزعبور امکان پذیر باشد.

۸- رمزگذاری برای ورود به سیستم عامل
اگر فکر می کنید که رمز عبور گزینه امنی برای کامپیوترتان نیست و برای امن کردن بیشتر اسکنر بیومتریک نیز ندارید، نگران نباشید، گزینه های جایگزینی نیز وجود دارد. تنها کار مورد نیاز این است که فلش مموری خودتان را به کلید تبدیل کنید! با اینکار بدون اتصال فلش مموری شما به کامپیوتر امکان ورود به سیستم عامل وجود نخواهد داشت. اگر از ویندوز استفاده می کنید می توانید از predator استفاده کنید. البته این نرم افزار تنها راه تبدیل فلش مموری به کلید ویندوز نیست.

۹- نجات کامپیوتر آلوده
این امکان نیز وجود دارد که برروی فلش مموری آنتی ویروس نصب کنید تا از طریق آن ویروس ها، نرم افزارهای مخرب و تروجان ها را شناسایی و از بین ببرید. برای اینکار پیشنهاد ما استفاده از AVG یا Kaspersky است.

۱۰- همگام سازی خودکاری فایل ها
احتمالا شما نیز مانند اغلب کاربران فایل ها را با کپی و پیست به فلش هاستان منتقل می کنید. Sync Toy و Sync Back SE دو نرم افزاری ویندوزی برای این کار هستند. Good Sync 2 Go هم برای سیستم عامل های مک قابل استفاده است.

نتیجه گیری
با اینکه استفاده از فلش مموری ها برای جابجایی اطلاعات به دلیل استفاده از اینترنت و پردازش های ابری کمتر شده است اما این قطعات، ابزاری فوق العاده برای بوت سیستم عامل های دلخواه، نصب آنها و همچنین تعمیر کامپیوتر می باشند. این ابزار هرساله با کاهش قیمت در برابر افزایش حجم ذخیره سازی ابزاری مناسب برای این فعالیت ها هستند.
شما چه استفاده های دیگری از فلش مموری ها می کنید؟

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 7 تير 1392برچسب:, ] [ 6:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

عضوی از بدن که سالی یکبار باید شسته شود

آیا این عضو از بدنتان را می شناسید و چرا تنها سالی یک بار باید آن را شست؟

 


بسیاری از افراد عادت به تخلیه موم گوش خود دارند،این در حالی است که این ماده نیز به نوبه خود به سلامت بدن کمک می‌کند و تخلیه غیراصولی آن درد، خارش، شنیدن صدای زنگ در گوش و حتی کاهش شنوایی را در پی دارد.

 

موم گوش به وسیله مخلوطی از ترشحات غددی که در سراسر مجرای گوش قرار دارد،به اضافه مقداری سلول پوستی ورقه شده و تعدادی مو شکل می‌گیرد.

 

خود این ماده به عنوان عاملی موثر جهت شستشوی گوش عمل می‌کند و به‌علاوه محافظ بخش‌های حساس مجرای گوش است و به نوعی مجرا را روان و چرب می‌کند.

 

به طور طبیعی مقدار بیش از اندازه این ماده به طور خودکار و بدون دخالت فرد،به کمک حرکات آرواره‌ای به سمت جلو حرکت کرده و از مجرا خارج می‌شود و این زمانی است که می‌توان این خرده‌های بیرون زده را به طور کامل تخلیه کرد.اما به شدت توصیه می‌شود که خود فرد به جستجوی این مواد زاید اقدام نکند و فقط آن مقداری که به طور خود به خود بیرون زده را پاک کند.

 

البته باید گفت که اگر چه این ماده برای سلامت گوش خوب است ولی مقدار زیاد آن می‌تواند دردسر ساز باشد.
اما چگونه می‌توان مقدار اضافی این ماده را تخلیه کرد؟

 

تنها راه ممکن شستشوی گوش با آب است تا به این ترتیب موم اضافی تخلیه شود.همچنین توصیه می‌شود که پزشکان از بیمار خود راجع به سابقه یا پیشینه موم گوش خود سوال کنند.

 

افرادی که از وسایل کمکی برای شنیدن استفاده می‌کنند باید به طور مرتب برای معاینه گوش و افزایش تدریجی موم گوش مراجعه کنند.این امر به حفظ عملکرد صحیح وسیله کمکی برای شنوایی کمک می‌کند.

 

توصیه می‌شود که فرد شخصا به کمک گوش پاک کن یا هر وسیله دیگر اقدام به زدودن موم اضافی نکند. افرادی که مستعد گرفتگی ناشی از موم گوش هستند باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار برای شستشو مراجعه کنند.

 

عوارض ناشی از گرفتگی موم گوش می‌تواند دردناک و پیشرونده باشد و باعث عفونت و از دست دادن شنوایی شود.

 


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ] [ 22:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

رتقاي فناوري در ارتباطات

طي هفته گذشته نمونه آزمايشي نوعي جوهر مخصوص چاپ توسط شرکت زيراکس ارائه شد که با استفاده از نوعي کاغذ مخصوص متن را به روشي چاپ مي کند که نوشته ها پس از 24 ساعت به صورت خود به خود پاک مي شوند.
فرآيند پاک شدن متن روي صفحه در واقع بلافاصله پس از چاپ آغاز مي شود و در فاصله يک روز تمام متن از روي صفحه محو مي شود. در حقيقت جوهري که محو مي شود از مولکول هاي حساس به اشعه فرابنفش حاضر در طيف نور خورشيد ساخته شده اند و استفاده از آن مي تواند در مصرف حدود هزار ميليارد برگه کاغذ در سال صرفه جويي کند.ايده ايجاد گونه اي از تونل نامرئي کردن اشياء در فضا هم هفته گذشته مطرح شد. در واقع دانشمندان با الهام گرفتن از فناوري ساخت پوشش نامرئي کننده ايده منحصربه فرد ايجاد گونه اي از تونل غيرقابل رويت ، بين دو نقطه در فضا را ممکن مي سازند. اين فناوري قادر است اشيائ نامرئي کننده اي را توليد کند که تنها هنگام قرار گرفتن در برابر پرتوهاي ريز موج اجسام را نامرئي کنند اما تئوري رياضي مطرح شده در اين دستاورد به دانشمندان اين امکان را مي دهد تا در قبال امواج الکترومغناطيسي با هر فرکانسي اشيائ را از درون لوله اي نامرئي منتقل کنند. يکي از کاربردهاي اين تونل ها در پزشکي خواهد بود، چرا که انتقال دادن ابزار جراحي از طريق چنين تونل هايي به گونه اي موثر مي تواند باعث ناپديد شدن آنها از مقابل ميدان مغناطيسي مخرب شود و در نتيجه تنها سر انتهايي آنها براي جراح قابل رويت باشد.اگر بخواهيم سري هم به دنياي فناوري اطلاعات و ارتباطات طي هفته اي که گذشت بزنيم به نرم افزار مبادله مراسلات 2 مي رسيم که به وسيله شرکت نوکيا براي به کارگيري در گوشي هاي سري E و بعضي از گوشي هاي سري N معرفي شده است.
اين نرم افزاز علاوه بر اين که تمام امکانات ايميل از قبيل نامه هاي وارده ، تقويم و ديگر کاربري هاي آن را در اختيار کاربران قرار مي دهد. همانند يک رايانه واقعي مي توان از امکانات ياهو، هات ميل و جي ميل آن استفاده کرد و تمام امکانات جستجوگر شرکت مايکروسافت از قبيل استفاده از فهرست هاي راهنما يا برنامه ريزي قرار ملاقات ها و جلسات را در گوشي ها پياده مي کند. به اين ترتيب حتي گوشي هاي ساده هم در آينده اي نزديک تمام گزينه هاي روي مانيتور رايانه را خواهند داشت.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ] [ 9:37 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 2137
بازدید کل : 218268
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين