حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

سطوح بالای ال‌دی‌ال با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.
کاهش طبیعی کلسترول با...

 

زیست نیوز، مازیار دانیالی - آیا از کلسترول بالا رنج می برید؟ انتخاب سبک زندگی سالم و مصرف مواد غذایی کلسترول پسند می تواند گزینه ای مناسب برای مقابله با این شرایط باشد. این مواد غذایی به کاهش سطوح کلسترول بدون نیاز به مصرف داروهای کاهنده کلسترول کمک می کنند. دریافت دزهای روزانه کلسترول مهم است و برای بسیاری از عملکردهای بدن انسان ضروری محسوب می شود، اما اکثر مردم مقادیر بیش از حد آن را دریافت می کنند. سطوح بالای کلسترول بد یا ال‌دی‌ال با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. در ادامه این مطلب 10 ماده غذایی کلسترول پسند که می توانید در رژیم غذایی روزانه از آنها برای کاهش طبیعی کلسترول استفاده کنید را معرفی می کنیم.
بادام
بادام حاوی ترکیب ویژه ای است که مانع از اکسیداسیون کلسترول ال‌دی‌ال می شود. این مساله برای جلوگیری از آسیب دیواره رگ های خونی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مهم است. مغز بادام را با پوسته روی آن مصرف کنید زیرا ترکیبات قدرتمند آن در این پوسته نهفته است. البته به خاطر داشته باشید آجیل غنی از کالری بوده و از خوردن بیش از حد آنها باید پرهیز کنید زیرا در غیر این صورت دچار اضافه وزن می شوید.
سبزیجات برگدار
سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کلم پیچ سرشار از لوتئین هستند. لوتئین ترکیبی است که با دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) مرتبط با افزایش سن مبارزه می کند. همچنین، این ترکیب می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. لوتئین از افزایش کلسترول و گرفتگی عروق جلوگیری می کند.
آوکادو
آوکادو حاوی چربی های اشباع نشده سالم و بتا-سیتوسترول است که کلسترول ال‌دی‌ال را کاهش داده، کلسترول اچ‌دی‌ال را در سطح مناسب نگه داشته و میزان کلسترول جذب شده از مواد غذایی مصرفی شما را کاهش می دهد.
گوجه فرنگی
لیکوپن، آنتی اکسیدانی که رنگ قرمز گوجه فرنگی را موجب می شود، می تواند به کاهش کلسترول نیز کمک کند. پخت و مصرف گوجه فرنگی با مقدار کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل در جذب بیشتر لیکوپن به بدن کمک می کند.
سیر
مصرف سیر در وعده های غذایی نه تنها طعم و عطر آن را تغییر می دهد بلکه از قلب شما نیز محافظت می کند. سیر خطر لخته شدن خود را کاهش داده، فشار خود را پایین آورده، کاهش کلسترول را موجب شده و گرفتگی عروق را متوقف می کند.
لوبیا، نخود، عدس
لوبیا، نخود و عدس سرشار از فیبرهای محلول کاهنده کلسترول هستند. در تماس با آب، این فیبرها ژلی را تشکیل می دهند که اسیدها و کلسترول را پیوند می دهند. این مساله از جذب آنها به بدن جلوگیری کرده و از طریق مدفوع دفع می شوند. مطالعات نشان داده اند مصرف تنها یک فنجان لوبیا، نخود و یا عدس در روز می تواند طی تنها چند هفته سطح کلسترول را به میزان 10 درصد کاهش دهد.
بلوبری
از نظر تراکم مواد مغذی، بلوبری از بهترین منابع در کره زمین محسوب می شود. در بلوبری آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرها به بدن انسان کمک می کنند تا کلسترول در سطح متعادلی باقی بماند.
جو، جو دوسر
جو و جو دوسر از دیگر منابع فوق العاده برای فیبرهای محلول به منظور دفع سموم و کاهش کلسترول محسوب می شوند. هنگام خرید جو محصولاتی با فرآوری حداقلی را خریداری کنید.
اسیدهای چرب امگا-3
اسیدهای چرب امگا-3 در ماهی، دانه ها و آجیل یافت می شوند و چربی های دوستدار قلب هستند. اسیدهای چرب امگا-3 خطر لختگی خون را کاهش داده، فشار خون را پایین آورده و کلسترول ال‌دی‌ال را کاهش می دهند.
دانه های خام کاکائو، پودر کاکائو
آنتی اکسیدان های کاکائو از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری کرده و با پاکسازی شریان ها از گرفتگی آنها جلوگیری می کنند.
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, ] [ 18:36 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

 

در این مطلب می خواهیم به شما روشی جالب برای شناسایی جنسیت سیستم خودتان را ارائه می دهیم. با نوشتن کدی مخصوص، به سیستم دستور می دهید که شروع به صحبت نماید و جنسیت خود را نشان دهد.

برای این کار برنامه Note Pad را اجرا نموده و سپس عبارت زیر را در آن تایپ نمایید.

Set objVoice = createobject("SAPI.SpVoice")

objVoice.Speak "in the name of god"

 

حال فایل مربوطه را با نام و پسوند shahedi.vbs ذخیره نمایید، اگر صدای مردی را شنیدید کامپیوتر شما آقاست و اگر صدای زن را شنیدید کامپیوتر شما خانم است.

باور ندارید؟ یکبار انجام دهید.

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، رایانه ، نرم افزار ، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 13 تير 1393برچسب:, ] [ 12:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

زمانی که مقادیر تری گلیسیرید تان خیلی بالا باشد، ممکن است هیچ گونه علایم مرتبطی در شما دیده نشود. این یک مشکل “خاموش” است، که می تواند آهسته آهسته موجب بروز اختلالات بزرگی از قبیل حمله های قلبی و یا سکته شود. پس اگر مدت زمان زیادی از آخرین آزمایش خون تان می گذرد حتماً برای ارزیابی مقادیر چربی های خونتان آزمایش دهید. در صورت بالا بودن مقادیر تری گلیسیریدتان، برنامه ی غذایی و عادات خود را تغییر دهید تا از ابتلا به بیماری ها در امان بمانید.در صورتی که افزایش مقادیر تری گلیسیرید در شما ثابت شده است، بدانید که خوردن قرص تنها راه حل درمانی شما نخواهد بود. به عقب برگردید، ببینید کدام عادات تان موجب افزایش مقادیر تری گلیسیرید شما شده است؛ دریافت زیاد چربی های اشباع یا ترانس؟ ورزش نکردن و عدم تحرک؟ و … آیا این عادات را تغییر داده اید؟ یا این که برای کاهش مقادیر تری گلیسیریدتان تنها به دارو درمانی اکتفا نموده اید؟ از امروز تصمیم بگیرید برای بهبود کیفیت زندگی خود، شیوه زندگی را تغییر دهید.
تری گلیسیرید چیست؟
تری گلیسیرید، رایج ترین نوع چربی در بدن است. از طریق غذا وارد بدن می شود، علاوه بر این مقداری از آن در بدن نیز ساخته می شود. باید توجه داشته باشید در شرایطی که مقادیر کلسترول تام بدن بالاست یا مقادیر HDL  خون تان کم است، مبتلا به دیابت یا پری دیابتی هستید یا این که فشار خون تان بالا است، معمولاً تری گلیسیریدتان نیز بالا است.
افزایش وزن و افزایش دور کمر نیز می تواند با افزایش مقادیر تری گلیسیرید همراه باشد. حال چرا در سالهای اخیر افزایش تری گلیسرید خون اهمیت بیشتری یافته است. در ادامه برخی از عارضه های ناشی از تری گلیسیرید بالا را مرور خواهیم کرد.
  • حمله قلبی و خطر سکته
مقادیر بالای تری گلیسیرید می تواند خطر بروز حمله و سکته قلبی را نسبت به افراد دارای مقادیر طبیعی آن تا 4 برابر افزایش دهد. کیفیت زندگی تان تا چه اندازه برایتان اهمیت دارد؟ تصمیم با شما است. پس از همین امروز برای کاهش مقادیر تری گلیسریدتان به طور جدی اقدام کنید.
  • دیابت نوع 2
مقادیر بالای تری گلیسیرید یکی از علایم ابتلا به مقاومت به انسولین است. بدین معنا که بدن شما نمی تواند از انسولین استفاده کند ( هورمونی که قند خون را کنترل می کند). هنگامی که انسولین نتواند عملکرد خود را انجام دهد، گلوگز وارد سلول ها نمی شود. به همین دلیل مقادیر قند خون افزایش می یابد و در نهایت موجب بروز دیابت نوع 2 می شود
ابتلا به دیابت، خطر بروز بیماری ها و حمله های قلبی را افزایش می دهد که با مقادیر تری گلیسیرید بالا ارتباط دارد. دیابت های درمان نشده یکی از معضل های اصلی سلامتی است. برای کنترل این عارضه، شما باید هر چه که می خورید را پایش کنید، قند خون تان را کنترل کنید، ورزش کنید، اضافه وزنتان را کم کنید و دارو بخورید. ولی، متأسفانه ما اغلب مورد آخر یعنی دارو درمانی را بیشتر می پسندیم.
جالب این جاست که بسیاری از افراد نمی دانند که مبتلا به دیابت، به ویژه پردیابت هستند، و شاید زمانی پی به این عارضه ببرند که زمانی از ابتلا به آن سپری شده باشد. بنابراین، کنترل مقادیر تری گلیسیرید یکی از راهبردهای مهم در درمان دیابت است.
  • اختلالات کبدی و پانکراس
اگر مقادیر تری گلیسیریدتان “خیلی بالاست”- بالای 500 میلی گرم در لیتر- به التهاب پانکراس مبتلا خواهید شد و احتمال ابتلا به بیماری های کبدی در شما چندین برابر می شود. التهاب پانکراس ( پانکراتیت) می تواند موجب آسیب زودگذر بافتی شود و با علایمی از قبیل درد شدید شکمی همراه است.
در صورت داشتن  مقادیر خیلی زیاد تری گلیسیرید احتمال ابتلا به بیماری کبدی نیز در شما افزایش می یابد، این قبیل بیماری ها اغلب بدون علایم هستند و در نهایت می توانند به سیروز کبدی منجر شوند، که موجب افت عملکرد مطلوب کبد خواهد شد.
  • سندرم متابولیک
داشتن مقادیر بالای تری گلیسیرید و نیز مقادیر غیر طبیعی کلسترول شما را در معرض ابتلا به بیماری قلبی قرار خواهد داد، و ممکن است سایر عوامل خطر از قبیل؛ مقادیر بالای قند خون، فشار خون و چربی شکمی را نیز داشته باشد. اگر شما سه عامل خطر از 5 عامل نام برده شده را داشته باشید- برای مثال؛ تری گلیسیرید بالا، کلسترول خوب کم (HDL)، وفشار خون بالا- شما به سندرم متابولیک مبتلا هستید
در واقع می توان گفت که این شرایط بیماری نیست بلکه مجموعه ای از عوامل خطر است که بزودی شما را بیمار خواهد کرد. یعنی، پیامی است برای افزایش شانس ابتلا به بیماری های قلبی در شما، نسبت به افرادی که این عوامل خطر را ندارند. ابتلا به سندرم متابولیک خطر ابتلا به دیابت را 5 برابر افزایش می دهد.
مقادیر طبیعی تری گلیسیرید چقدر است؟
معمولاً توصیه می شود که مقادیر تری گلیسیرید کمتر یا مساوی 150 میلی گرم در دسی لیتر باشد، با وجود این، انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند که بهتر است مقدار آن کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 10 تير 1393برچسب:, ] [ 9:33 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

مزاج فصل تابستان گرم و خشک است؛ به عبارت دیگر، گرما در این فصل بیش ترین حد خود را دارد و خشکی هوا و طبیعت هم بیشتر است. سبک زندگی افراد در فصول مختلف متفاوت است و غذاهایی که فرد در فصول مختلف می خورد باید متفاوت باشند وگرنه بیمار خواهد شد. حتی حالت خواب و میزان فعالیت های بدنی و... نیز باید تفاوت داشته باشد.

در فصل تابستان از چه مواد غذایی باید پرهیز کرد؟

در فصل تابستان از نظر غذا، باید بدانیم از چه مواد غذایی پرهیز کنیم. توجه داشته باشید که در طب سنتی پرهیز بر درمان مقدم است و آغاز کار حفظ سلامتی و درمان بیماری ها پرهیز است، به این صورت که از مصرف مواد غذایی مضر پرهیز شود.

* در فصل تابستان افراد با مزاج گرم و خشک، بیشتر در معرض آسیب می باشند، زیرا به دلیل گرم و خشک بودن مزاج این افراد و همچنین فصل تابستان، احتمال خطر در این افراد بیشتر است؛ بنابراین در این فصل باید از تمام خوردنی ها و نوشیدنی هایی که حرارت بدن را بالا می برند و باعث خشکی می شوند، پرهیز کرد، مخصوصاً مواد غذایی تند از قبیل فلفل و زنجبیل، دارچین، زعفران، سس های تند، خردل، سبزیجات تند مانند سیر، پیاز، ترخون، نعناع، تره، شاهی، شوید و... در نتیجه باید از غذاهای پخته ساده بدون ادویه جات استفاده شود.

* این افراد باید در مصرف نمک و غذاهای شور و تنقلات مانند چیپس شور، آجیل شور و... در فصل تابستان احتیاط نمایند. مثلاً در صورت مصرف بادام یا فندق، از انواع خام آن و به مقدار کم استفاده کنند. اکثر مغزها مزاج گرم و خشک دارند و همه افراد به ویژه کسانی که مزاج گرم و خشک دارند، نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

* سرخ کردن، بو دادن و تفت دادن باعث گرم و خشک شدن مزاج می شوند، بنابراین نباید در مصرف غذاهای تهیه شده به این روش ها زیاده روی شود.

* در مورد شیرینی جات نیز به همین ترتیب است، چون پایه مزاج این مواد هم گرم است، بنابراین نباید در مصرف شیرینی ها، شکلات ها و حتی شیرینی جات طبیعی مانند عسل، کشمش، مویز و میوه های شیرین مانند انجیر، نارگیل، موز، خربزه، آناناس و... در فصل تابستان زیاده روی شود.

* گوشت های قرمز مخصوصاً به دلیل داشتن گرما و حرارت زیاد باید کمتر مصرف شوند. به ویژه گوشت پرندگانی مانند کبک و بلدرچین که گرمای بسیار زیادی نسبت به گوشت گوسفند دارند و همچنین گوشت شتر هم به دلیل گرمای زیاد نباید زیاد مصرف شوند.

* از مصرف غذاهایی مانند فسنجان، گردو و کنجد نیز به دلیل گرم بودن مزاجشان باید در این فصل پرهیز شود.

مواد غذایی مفید در این فصل کدام اند؟

* توصیه می شود در فصل تابستان از خنکی جات (مانند آب دوغ خیار، ماست، خیار و کمی نان، سبزیجات خنک مانند خیار، کاهو، کدو خورشتی (سبز)، گشنیز، اسفناج، ماست و اسفناج) استفاده شود.

* توصیه می شود نوع غذاهایی که در تابستان مصرف می شوند، پختنی و آب پز باشد و غذاها کباب و یا سرخ نشوند. مصرف غذاهایی مانند آش، سوپ، خورش سبزیجات که سبزی آن ها سرخ نشده باشد، حبوبات آن کم بوده، مقدار زیادی گوشت نداشته باشند، کمی ترش باشند مثلاً با غوره، آب غوره، آب لیمو، لیمو و نارنج تهیه شده باشند مخصوصاً سوپ جو و آش جو (به دلیل خنک بودن) بسیار مفید بوده و از بهترین غذاها برای رفع عطش و حرارت بدن می باشند.

* مصرف میوه جات میخوش یا ملس (بین ترش و شیرین) مانند زرشک و آب زرشک، شاه توت، تمشک، سیب ترش، آلبالو، گوجه سبز، انار، هلو، زردآلو، هندوانه و گریپ فروت بسیار مفید است.

* مصرف سالادها در این فصل بسیار توصیه می شود، زیرا معمولاً مزاج های سرد و تر دارند (کاهو، خیار، آب لیمو و...).

* خوردن ترشیجات در این فصل مفید است، به شرط اینکه ترشی خیلی تند نشده باشد که در این صورت، حرارت آن ها بالا می رود.

* مصرف کافی آب، لبنیات مانند دوغ و ماست مفید است.

* مصرف گوشت های سفید نسبت به گوشت های قرمز در این فصل مناسب تر است. گوشت های سفید (مانند مرغ و ماهی) گرمای کمتری دارند، مخصوصاً ماهی که با داشتن مزاج سرد و تر، برای این فصل بسیار مناسب است به شرطی که خیلی سرخ نشده و ادویه جات تند نیز خیلی به آن اضافه نشود.

نکات

* باید توجه داشت که افراد با مزاج سرد، در مصرف این مواد غذایی مفید ذکرشده، حتی در فصل تابستان، زیاده روی نکنند.

* در این فصل باید گرسنگی و تشنگی را سریع برطرف کرد، زیرا به دلیل حرارت فصل و مزاج، ممکن است معده در صورت خالی ماندن آسیب ببیند.

* در این فصل باید استراحت بیشتری داشت تا مزاج خنک شود.

* استحمام کردن، دوش آب خنک، شنا کردن در آب روان با رعایت های مربوطه، پوشیدن لباس های خنک نخی و ورزش های سالنی که زیر آفتاب نباشند در فصل تابستان مفید است، ولی در انجام ورزش های گرم و خشک مانند فوتبال، دویدن و ... مخصوصاً در طی روز و زیر آفتاب یا فضای باز نباید در این فصل زیاده روی شود.

* ناهار باید در این فصل کم و سبک باشد، چون وسط روز هوا بسیار گرم و قوه هاضمه ضعیف است و در نتیجه غذای وسط روز نباید سنگین باشد.

* در این فصل باید کلاً از غذاهای با هضم راحت مانند ماهی های کوچک، جوجه مرغ، مرغ و ... استفاده شود.

* مصرف آب داغ و توقف در زیر نور خورشید نیز در فصل تابستان مضر است.

دکتر سید مهدی میرغضنفری، دکتر روشنک قدس (متخصص طب سنتی)

 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 6 تير 1393برچسب:, ] [ 5:35 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

آیا فکر می کنید خلال دندان فقط برای تمیز کردن لابلای دندان ها و امتحان پخت کیک مفید است؟ باز هم فکر کنید. شگردهای زیر را در رابطه با کاربردهای جدید خلال دندان در آشپزخانه، گوشه و کنار خانه و حیاط امتحان کنید و از آنها بهره ببرید.

۱- از سر رفتن غذا جلوگیری کنید

این مورد برای همه ما اتفاق افتاده است: قابلمه غذا را روی اجاق گاز می گذاریم؛ شعله زیر آن را زیاد می کنیم و با خود می گوییم چند دقیقه دیگر به آن سر می زنم اما فراموش می کنیم و ناگهان غذا سر می رود. برای اجتناب از مواجه شدن با چنین موقعیتی و کثیف شدن اجاق گاز یک خلال دندان را به طور افقی بین در و قابلمه قرار دهید. با ایجاد این فضای کوچک بخار از قابلمه به تدریج خارج می شود و از سر رفتن غذا جلوگیری می شود.

۲- میزان خروج سس سالاد را کنترل کنید

نمی خواهید دوباره خیلی سس روی سالدتان بریزد! پس این راه را امتحان کنید: فویل روی قوطی سس سالاد را برندارید. با استفاده از یک خلال دندان سوراخ هایی روی آن ایجاد کنید. با این کار از به یکباره خالی شدن قوطی سس روی سالدتان جلوگیری می کنید و علاوه بر آنکه در مصرف سس صرفه جویی می کنید از مصرف کالری بی رویه که برایتان مضر است نیز پرهیز می کنید.

۳- در مایکروویو سیب زمینی را سریع تر بپزید

دفعه آینده که خواستید سیب زمینی بپزید با خلال دندان برای آن چهارپایه درست کنید. چهار خلال دندان را در یک طرف آن وارد کنید. با این کار همه جهات آن (بالا، زیر و اطراف) در معرض امواج قرار گرفته و سریع تر می پزد.

۴- دستگاه تلفن را تمیز کنید

هر گاه میان دگمه های تلفن یا صفحه کلید کامپیوترتان جرم، دوده یا گرد و غبار گرفت یک خلال دندان را در الکل فرو کنید و با آن محل مربوطه را تمیز کنید. از این راهکار برای تمیز کردن هر شکاف یا درز دور از دسترسی می توان استفاده کرد.

۵- شمع ها را راحت تر روشن کنید

وقتی فتیله شمعی کوچک شده و یا درون پارافین فرو رفته است، خلال دندانی را آتش بزنید و با استفاده از آن فتیله را روشن کنید.

۶- ابتدای نوار چسب را نشانه گذاری کنید

اغلب پیدا کردن سر نوار چسب کار وقت گیری است (اگر نخواهم بگویم که اعصاب خردکن است.) بار بعد که از نوار چسب استفاده کردید یک خلال دندان را به سر آن بپیچید تا دوباره دچار این معضل نشوید.

۷- رنگ دیوار را لکه گیری کنید

آیا می دانید رمز خوب لکه گیری کردن چیست؟ اینکه بتوانید کمترین میزان رنگ ممکن را بردارید و به همین دلیل خلال دندان برای این کار بسیار خوب عمل می کند. انتهای خلال دندان را در رنگ فرو کنید و آهسته به محل مورد نظرتان بمالید. برعکس قلمو، بیشتر از میزان مورد نیازتان روی خلال دندان نخواهد آمد و در ضمن مجبور نخواهید شد مثل قلمو آن را بشویید.

۸- غذای هر کس را علامت گذاری کنید

با استفاده از خلال دندان های رنگی می توانید استیک، همبرگر و ... هر فرد را علامت گذاری کرده و طبق دلخواهش، متوسط، برشته یا آب دار و گریل کنید.

۹- سوسیس را به طور یکنواخت سرخ کنید

یکنواخت سرخ کردن سوسیس کار آسانی نیست چون دائم به سمت دیگر می غلتد. می توانید دو یا چند سوسیس را با خلال دندان به یکدیگر وصل کنید و به این ترتیب آن را در جای خود ثابت کرده و به طور یکنواختس رخ کنید.

۱۰- سیر را درت غذا علامت گذاری کنید

چنانچه می خواهید غذایتان را با سیر مزه دار کنید در حبه های سیر خلال دندانی فرو کنید تا هنگام سرو غذا آنها را به راحتی خارج کنید.

۱۱- سابقه خمیده شده گیاه را به حالت اول برگردانید

چنانچه ساقه گیاه مورد علاقه تان در حال خم شدن است، پایان عمر آن گیاه نیست. ساقه را با قرار دادن خلال دندانی کنار آن صاف کنید و سپس با نواری آنها را به هم بپیچید تا صاف بماند. حواستان به آن باشد تا پس از آنکه گیاه قدرت خود را بازیافت آتلی را که درست کرده اید باز کنیدتا مانع رشد ساقه نشوید.

۱۲ -سوراخ های کوچک را در وسایل چوبی پر کنید

آیا در حین انجام کار میخی را اشتباها کوبیده اید و سوراخی را ناخواسته در وسیله چوبی تان ایجاد کرده اید؟ غصه نخورید. خلال دندانی را به چسب سفید یا زرد آغشته کنید و آن را در سوراخ به وجود آمده فرو کنید و اضافه آن را بشکنید. در آخر، انتهای آن را سمباده بزنید. هیچ کس متوجه آن نخواهد شد.

۱۳- نشتی سوراخ شلنگ حیاط را بگیرید

چنانچه شلنگ حیاط نشتی دارد فورا آن را با یک شلنگ جدید جایگزین نکنید. سوراخ را پیدا کنید و یک خلال دندان در آن فرو کنید و اضافه آن را بشکنید. چوب در اثر رطوبت آب متورم می شود و جلوی نشتی را می گیرد.

۱۴- لولای پیچی را که گشاد شده است، درست کنید

آیا هیچ وقت گرفتار لولای دری که سوراخ پیچ آن گشادش ده باشد، شده اید؟ (این حالت معمولا پس از برداشتن یک در یا لولای آن ایجاد می شود). این مشکل را به این ترتیب حل کنید: انتهای خلال دندانی را به چسب آغشته کنید و آن را داخل سوراخ بچسبانید. اضافه آن را بشکنید و یک یا دو خلال دندان دیگر به داخل سوراخ اضافه کنید تا کاملا پر شود. اکنون دوباره سوراخ را دریل کنید کنید و لولا را درست در جایش پیچ کنید.

۱۵- پولک ها را بچسبانید

چنانچه در حال انجام کار هنری هستید که نیاز به چسباندن پولک یا دگمه دارد از خلال دندان استفاده کنید تا بتوانید تمیزتر کار کنید. کمی چسب روی کاغذی بریزید. یک خلال دندانی را در آن فرو کنید و با استفاده از آن مقدار کافی چسب را روی هر قطعه بمالید.

۱۶- راحت تر خیاطی کنید

با استفاده از یک خلال دندان پارچه تان را به راحتی به زیر پایه دوخت و دوز چرخ خیاطی هدایت کنید و یا پارچه ای را که در حال جمع شدن است، باز کنید و به این ترتیب سریع تر و آسان تر خیاطی کنید.


موضوعات مرتبط: متفرقه، آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 6 تير 1393برچسب:, ] [ 14:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

خانم های خانه دار بهتر می دانند! نوبت به خرید قابلمه و تابه که می رسد، فروشنده ها انواع و اقسام ظروف از جنس های مختلف را جلوی چشم مان قرار می دهند و شروع به تعریف از خوبی های بی حد و حصرشان می کنند! اینکه حرف کدام را باور کنیم و کدام ظرف را بخریم تا هم سالم بمانیم و هم غذاهای مان به بهترین نحو پخته شوند، تصمیمی بسیار سخت اما شدنی است. تنها کافی است به توصیه متخصصان ما در این زمینه عمل کرده و ظروف پخت و پز خود را براساس استانداردهایی که با شما در میان می گذاریم انتخاب کنید. دکتر محمدرضا وفا ، دکتر مسعود کیمیاگر، متخصصان تغذیه شما را در این زمینه ر اهنمایی می کنند .

به شرطی که آسیب نبینید!

تفلون و سرامیک: اگر تفلون سالم باشد و از مواد باکیفیتی تهیه شده باشد احتمال ورود املاح فلز ظرف به غذا خیلی کم می شود. درواقع وقتی در ظروف سنتی به طور مداوم غذا طبخ می شود به تدریج مقداری از فلز ظرف وارد غذا شده و مصرف مکرر خوراکی ها در این ظروف احتمال مسمومیت یا تداخل در جذب مواد مغذی دیگر را بالا می برد اما ترکیبات شیمیایی به کار رفته در کف ظروف تفلونی از تماس غذا با فلز ظرف جلوگیری کرده و احتمال مهاجرت یون های فلزی به درون خوراک را کاهش می دهد. با این حال وقتی این ظروف به طور مکرر استفاده می شوند ترکیب شیمیایی تفلون کیفیت خود را از دست می دهد. در نتیجه خراش ها و آسیب ها ممکن است باعث شوند مواد شیمیایی کف ظرف کنده شده و به درون غذا راه یابند. استفاده از ظروف تفلونی آسیب دیده بسیار خطرناک است زیرا مصرف زیاد این ترکیبات شیمیایی می تواند سرطان زا باشد. درمورد ظروف سرامیکی نیز باید گفت ترکیباتی که در لعاب این ظروف وجود دارد شیمیایی هستند و اگر آسیب ببینند یا خراشیده شوند مثل ظروف تفلون می توانند خطرناک باشند. ظروف تفلون سنتی نیز همان ظروف سفالی لعاب دار بودند و اگر این لعاب سالم باشد مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

انتخاب های نه چندان مناسب!

رویی، مسی و آهنی: مشکل عمده ظروف سنتی رویی، مسی و آهنی این است که مصرف مکرر خوراک در آنها خیلی راحت می تواند باعث مهاجرت املاح به داخل غذا شود که این میزان بالای املاح برای بدن انسان بسیار خطرناک است؛ به خصوص برای خانم های باردار، کودکان و سالمندان. اگرچه روی یک ماده مغذی موردنیاز بدن است اما مصرف بیش از اندازه آن یا سایر فلزات ازجمله مس و آهن می تواند به عنوان یک ماده سمی مشکلاتی جدی برای ارگان های حیاتی بدن مثل کبد ایجاد کند. در نتیجه افرادی که برای طولانی مدت در این ظروف غذا طبخ می کنند در خطر مسمومیت با این املاح قرار دارند.

مقاوم و در عین حال سالم

چدنی و سنگی: چدن یک ترکیب آلیاژی از آهن و چند فلز دیگر است و به همین دلیل مقاومتش به نسبت تک تک این فلزات خیلی بیشتر است، بنابراین برای طبخ غذا می تواند بسیار مناسب باشد چراکه احتمال ورود املاح فلز به داخل غذا در آن بسیار کمتر است. ظروف سنگی نیز یکی از سالم ترین گزینه ها برای طبخ غذا هستند. برخی سنگ ها دارای کانی های فلزی هستند که البته مقدار این کانی ها بسیار ناچیز است.

سالم ترین ظروف برای طبخ غذا

پیرکس و استیل: شاید بتوان گفت پیرکس سالم ترین ظرف برای تهیه و طبخ خوراک است. این ظروف دیگر مشکل ورود املاح به غذا را ندارند و مشکلی برای سلامت ایجاد نمی کنند. البته هر غذایی را در ظروف پیرکس نمی توان طبخ کرد. درواقع این ظروف برای استفاده در وسایل گرمایشی غذا مثل فر و مایکروفر بهترین انتخاب هستند. ظروف استیل نیز مانند پیرکس جزء بهترین انتخاب ها محسوب می شوند با این تفاوت که نمی توان آنها را داخل مایکروفر قرار داد.

پخت و پز در ظروف برنجی مفید نیست!

به علت جدا شدن مواد به کار رفته در ظروف تفلون و وارد شدن آن به غذا، تفلون ها عمدتا ظروف مناسبی به منظور طبخ غذا نیستند. البته عده ای عنوان می کنند که چون این مواد جذب نشده و وارد سیستم گردش خون نمی شوند، ضرر ندارند، بنابراین چنین موضوعی نیازمند کار و مطالعه بیشتر است. همچنین استفاده از ظروف مسی منسوخ است. از طرف دیگر ظروف آلومینیومی و استیل انتخاب مناسبی هستند. تفاوت اینها با یکدیگر در نحوه انتقال حرارت شان است. اخیرا عنوان می شود پخت غذا در ظروف برنجی به ویژه برای کودکان مفید است در صورتی که این گونه نیست و ما نمی دانیم چه مقدار آلیاژ وارد بدن کودک می شود. بهتر است مواد مورد نیاز بدن را از طریق مواد مغذی و سالم تامین کنیم چون مایل نیستیم ماده ای از طریق ظرف وارد بدن شود.

خطر ظروف لعابی غیر استاندارد

روکش های لعابی معمولا روی ظروفی از جنس سرامیک یا چدن کشیده می شوند. اگر ظروف لعابی در شرایط استاندارد تهیه نشوند، می توانند حاوی ترکیبات سمی ازجمله سرب، کادمیوم، آرسنیک و پیگمنت های رنگی شیمیایی باشند. استفاده از ظروف لعابی غیراستاندارد برای سلامت مضر است و باعث کندذهنی، افسردگی و بعضی مسمومیت های درازمدت دیگر می شود. توجه داشته باشید که هنگام شست وشوی ظروف لعابی نباید از سیم استفاده کرد و در صورتی که این ظروف ترک بردارند باید از استفاده آنها خودداری کرد و حتی برای نگهداری غذا هم از آنها استفاده نکرد. ظروف لعابی زردرنگ که در قدیم از آنها استفاده می شد، بهترین نوع این ظروف برای پخت و پز و نگهداری غذا هستند.

نباید به طور مداوم از ظروف مسی استفاده کرد

ظروف مسی حاوی قلع هستند و استفاده بی رویه از این ظروف سبب افزایش این ماده در مواد غذایی و آسیب رساندن به سلامت انسان می شود، بنابراین نباید از این ظروف به طور مداوم استفاده شود. بعضی افراد معتقد هستند استفاده از این ظرف ها سبب تامین مس مورد نیاز بدن می شود اما این تفکر اشتباه است زیرا به مقدار مورد نیاز بدن، مس در مواد غذایی وجود دارد و نیازی به استفاده از این ظروف جهت تامین این ماده در بدن نیست. همچنین ممکن است حین استفاده یا بر اثر شست وشوی ظروف مسی، لایه قلع این گونه ظروف جدا شود و وارد مواد غذایی شود. اگرچه این ظروف برای هدایت گرما بسیار مناسب هستند و از زمان قدیم برای پخت و پز استفاده می شدند، اما در صورت تشکیل اکسید مس یا زنگ مس که ماده ای زردرنگ و دارای ترکیبی بسیار سمی است، استفاده از آنها به سلامت بدن آسیب می رساند.

غذا را درون ظروف چدنی نگهداری نکنید

استفاده از ظروف مختلف برای پخت غذا بسیار اهمیت دارد و افرادی که کیفیت و طعم غذا برای آنها مهم است، باید به کیفیت ظرفی که در آن غذا تهیه می شود نیز اهمیت بدهند. جنس ظرف و روکش آن در پخش گرما و سرعت پخت غذا تاثیر دارد. چدن ها که ترکیبی از آهن و کربن هستند، عمر بالایی دارند. این ظروف مناسب پخت طولانی با دمای متوسط هستند و اگر فاقد آلومینیوم باشند، برای پخت و پز مناسب محسوب می شوند. قبل از خرید ظروف چدنی حتما به برچسب و ترکیبات مندرج در آن دقت کنید. قبل از استفاده از این ظروف باید چند دقیقه ای آنها را روی حرارت بگذارید تا گرم شوند. برای آنکه از گرم شدن کافی ظرف مطمئن شوید، می توانید قطره ای آب داخل آن بریزید و اگر به سرعت تبخیر شد، یعنی ظرف گرم شده است. برای شست وشوی چدن از ابر استفاده کنید چراکه سیم ظرفشویی باعث خراشیدگی و آسیب آن می شود. بعد از اتمام پخت، ماده غذایی را از درون ظروف چدنی خارج کنید تا اکسید نشود. در ضمن در ظروف چدنی فاقد روکش، نباید مواد اسیدی مثل آبلیمو یا سس گوجه فرنگی ریخت.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، صنایع غذایی، نگه داری، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 5 تير 1393برچسب:, ] [ 1:33 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

زردآلو می تواند یک منبع بسیار خوب نیز برای افرادی باشد که نیاز به ویتامین ث دارند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های هم برای بدن است که با رادیکال های آزاد جنگیده و آن ها را به مواد غیر سمی برای بدن تبدیل کند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تابستان فصل میوه های تازه و خنک است که می تواند گرمای بی حد آن را کمی تحمل پذیرتر کند. این میوه ها شامل گوجه سبز، آلو، هلو و زرد آلو هستند که باید به میزان کافی از آن ها استفاده کنید. دراین میان زردالو میوه ای است که این روزها می توانید در همه مغازه ها پیدا کنید. به همین علت لازم است از این میوه خوشمزه بیشتر بدانید.

** سعی کنید زردآلو را به صورت تازه مصرف کنید تا کالری کمتری وارد بدنتان شده همچنین تمام خواص آن به طور تازه وارد بدن شما می شود. این میوه می تواند از بیماری های شش و سرطان ریه جلوگیری کند.

** بهترین منبع در ویتامین A است و کارتئین بسیار زیادی در آن یافت می شود. این میوه را کارشناسان توصیه می کنند به طور روزانه حداقل یک عدد استفاده کنید. زردآلو می تواند  پوست را شفافیت بخشیده و آن را زیباتر از گذشته کند.

** زردآلو می تواند یک منبع بسیار خوب نیز برای افرادی باشد که نیاز به ویتامین ث دارند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های هم برای بدن است که با رادیکال های آزاد جنگیده و آن ها را به مواد غیر سمی برای بدن تبدیل کند.

** زردآلوها همچنین دارای موادی مانند پتاسیم، آهن و روی است که هر کدام بدن ما را به نوعی پوشش می دهند. این میوه می تواند از بیماری های قلبی و از مسدود شدن رگ های عروقی بدن جلوگیری کند.

** زرد آلو را البته باید به دقت مصرف کنید و البته از زیاده روی در آن جدا خودداری کنید. زردالو باداشتن طبعی سرد می تواند باعث دل دردهای شدید شده و حتی شما را راهی بیمارستان کند.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, ] [ 1:32 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 2126
بازدید کل : 218257
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين