حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

 

این میوه دارای سطح بالایی از اسید تارتاریک است که باعث طعم تند آن می شود. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و رادیکال های آزاد و مضر را از ارگانهای بدن حذف می کند.
مطالعات نشان داده است که عصاره تمبرهندی خواص فوق العاده ای را برای اسهال خونی، دردهای شکمی، تب، عفونت های انگلی، یبوست و بیماری های چشمی دارد. علاوه بر این دارای خواص آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد سم و شفابخش زخم بوده و از بدن در برابر مارالیا، آسم و دیابت حفاظت می کند.

تمبرهندی میوه عجیبی است که بر روی درختان بسیار بلند حبوباتی چون لوبیا رشد کرده و عمدتا در مناطق گرم و خشک هند، آسیا، مکزیک و شمال آفریقا رشد می کند.این درختان تولید غلاف قهوه ای رنگی را می کنند که دانه های ریز قهوه ای را به همراه یک خمیر چسبنده احاطه کرده است.
 
گفتنی است که این میوه به هنگام کال بودن طعم تلخی دارد.

حال در اینجا به چند خاصیت تمبر هندی اشاره می شود:
 
100گرم تمبرهندی میزان دوز روزانه توصیه شده از مواد مغذی، 36 درصد تیامین، 35درصد آهن، 23درصد منیزیم و 16درصد فسفر را تامین می کند.
 
تمبرهندی به طور سنتی به هضم غذا، کاهش ناراحتی های معده و درمان اختلالات صفراوی کمک کرده و به عنوان ملین عمل می کند.
 
این میوه دارای سطح بالایی از اسید تارتاریک است که باعث طعم تند آن می شود. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و رادیکال های آزاد و مضر را از ارگانهای بدن حذف می کند.
 
از تمبرهندی در تهیه داروهای طبیعی برای بیماری های روماتیسم، گرمازدگی، تب، التهاب و گلودرد استفاده می شود. همچنین از برگ و گل این میوه ضمادی ساخته می شود که در درمان جوش، ورم مفاصل، بواسیرو رگ به رگ شدن بسیار موثر است.
 

 

موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 20 تير 1394برچسب:, ] [ 8:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

لیموترش دارای اثر زیادکننده فعالیت گلبول‌های سفید خون در دفاع از بدن است، مقوی قلب، سیستم عصبی، سمپاتیک، ضدرماتیسم، نقرس، همچنین آرام‌کننده و ضد اسکوربوت، ضدآسم و بندآورنده خون نیز است.
 
 کارشناس تغذیه گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی هرمزگان گفت: لیموترش اثرات درمانی مفیدی در بسیاری از بیماری‌ها دارد و علاوه بر اینکه خون را تصفیه می‌کند، یک ضدعفونی‌کننده قوی نیز محسوب می شود.

لادن صدیق، اظهار کرد: لیموترش دارای اثر زیادکننده فعالیت گلبول‌های سفید خون در دفاع از بدن است، مقوی قلب، سیستم عصبی، سمپاتیک، ضدرماتیسم، نقرس، همچنین آرام‌کننده و ضد اسکوربوت، ضدآسم و بندآورنده خون نیز است.

وی با بیان اینکه لیموترش گوهر تمام میوه‌ها است، افزود: این میوه خون را تصفیه و مخاط را پاک و ضدعفونی می‌کند، همچنین کشنده میکروب نیز است، علاوه بر آن ویتامین C موجود در لیمو عامل تقویت نسوج است.

صدیق گفت: لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی‌کننده قوی است. اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیموترش را در آن بریزید، آب ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

وی عنوان کرد: اگر به سلامت گوشت و ماهی تردید دارید می‌توانید از آب تازه لیموترش استفاده کنید. همچنین برای اینکه مطمئن شوید شیر بریده است یا نه می‌توانید چند قطره از آب لیموترش در شیر بچکانید و بعد هم بزنید. اگر شیر حالت دانه دانه پیدا کرد، معلوم است که بریده است و قابل استفاده نیست. آب تازه لیموترش اثر قلیایی کننده و ضداسیدیته معده دارد، زیرا لیموترش دارای مقداری اسید سیتریک است و هنگامی که این اسید وارد بدن می‌شود جذب و اکسیده می‌شود و پس از تغییراتی تولید کربنات و بی‌کربنات‌های کلسیم و پتاسیم می‌کند که خود باعث قلیایی نگهداشتن خون می‌شود.

صدیق ادامه داد: محل گزش حشرات را با یک قطعه لیموترش مالش دهید که در درمان و رفع ناراحتی‌های آن کمک می‌کند. برای تقویت لثه‌ها اگر یک برش از لیموترش تازه را بر روی لثه‌ها بمالید باعث تقویت و استحکام آنها می‌شود همچنین برای شادابی و تقویت دستها اگر آب لیمو تازه را به کف دستها ریخته و مالش دهید باعث سلامت و شفافیت دستها می‌شود.

کارشناس تغذیه گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی استان با اشاره به اینکه آب لیموترش مخلوط با عسل در دهان باعث از بین رفتن آفتها و التهابات مخاط دهانی می‌شود، بیان کرد: قرقره کردن آب لیموترش برای رفع آنژین‌ها موثر است. همچنین افرادی که دارای پوست چرب هستند باید لوسیون حاصل از لیموترش را صبح و شب به پوست صورت بمالند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کرده، بعد با آب ولرم شستشو دهند و سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنند.

صدیق با بیان اینکه لیمو اثرات درمانی مفیدی در بسیاری از بیماری‌ها دارد، گفت: بالا بودن فشار خون، هموفیلی، خونریزی‌های معده و روده، وجود خون در ادرار، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های مربوط به روده، مالاریا، بی‌اشتهایی، رماتیسم و نقرس، دفع رسوبات ادراری و صفراوی، واریس، چاقی، یرقان و استفراغ از جمله بیماری هایی است که مصرف لیموترش در درمان آنها مفید است.

وی افزود: یک برش لیموی تازه در داخل یک فنجان قهوه داغ غلیظ بیندازید و بنوشید، زیرا یک مسکن بسیار مقوی است. اگر آب یک عدد لیمو را با یک لیوان آب گرم مخلوط نموده و به صورت کمپرس استفاده کنید، برای از بین رفتن نفخ شکم، دل به‌هم خوردگی و سایر اختلالات هاضمه و رفع ترشی معده مفید است.

صدیق با اشاره به اینکه آب لیموی تازه مخلوط با نصف لیوان آب و کمی عسل، نوشابه بسیار مفرحی است که برای بیماران تب‌دار بسیار موثر خواهد بود، گفت: برای گلودرد، بهترین دارو، لیموترش است. یک قاشق چایخوری آب لیموترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید، ورم گلو و گلودرد را برطرف خواهد کرد .همچنین برای گرفتگی بینی و زکام کافی است، چند قطره آب لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید.

وی اظهار کرد: برای رفع ورم معده و روده باید یک لیموترش را با پوست و هسته له کنید و آن را با یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کرده و به مدت یک ساعت قبل از خواب بنوشید. برای جلوگیری از خونریزی بینی نیز کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آب لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید، خون دماغ را برطرف خواهد کرد.

وی عنوان کرد: پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می‌دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می‌برد. لیموترش سرشار از ویتامین‌های (آ) و (ب) و به ویژه ویتامین (ث) و دارای آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. در لیموترش اسیدهای زیادی وجود دارد که از همه مهمتر اسید سکوربیک و اسید سیتریک است که از بین برنده اسیداوریک است.

صدیق گفت: افراد کم‌خون‌ می‌توانند در هر وعده غذایی، آب لیموی ترش تازه را به مقدار زیاد به غذای خود اضافه کنند. ویتامین C موجود در لیموترش، جذب آهن از منابع گیاهی از جمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش می دهد.
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 20 تير 1394برچسب:, ] [ 8:18 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 2132
بازدید کل : 218263
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين