حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

 

چگونه میتوانید بفهمید که آیا سیستم شما به یک بد افزار آلوده شده است؟ شما یک آنتی ویروس نصب کرده اید و گمان میکنید که بعد از این همه چیز در امن و امان است. اما اشتباه نکنید، شاید سیستم شما به یک بد افزار آلوده است که آنتی ویروس شما قادر به شناسایی آن نیست. بد افزاری که در حال سرقت اطلاعات شما است!

چندی پیش شرکت سیمانتک گزارش داد که در سال 2013 نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس ها تنها موفق به مهار 43 درصد از حملات سایبری و بد افزارها شده اند. این آمار حاکی از آن است که بیش از 50 درصد از حملات سایبری موفق بوده اند.

نتیجه این امر تنها یک موضوع است: اینکه ما تنها میتوانید 50 درصد به نرم افزار امنیتی خود اتکا کنید. 50 درصد باقی مانده را باید از هوش و ذکاوت خود مایه بگذارید تا مطمئن شوید که سیستم شما آلوده نیست. ما به شما علایم اصلی آلوده بودن سیستم را نشان میدهیم:

سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟

بهترین راه برای تشخیص آلوده بودن سیستم، شناخت علایم آلودگی و وجود بد افزار در سیستم است. معمولا یک سیستم آلوده یکی یا چند یا حتی همگی نشانه های زیر را از خود بروز میدهد:

1 – تغییر یکباره در صفحه اصلی یا موتور جستجوی پیش فرض مرورگر شما

2 – کندی یا فریز شدن مداوم مرورگر

3 – کندی یا سرعت پایین و فریز شدن بی دلیل سیستم به شکل کلی

سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟

4 – عدم توان باز کردن وب سایت های امنیتی و یا Microsoft.com

5 – به یک صفحه وب هدایت یا Redirect میشوید که قصد بازدید از آن را نداشته اید

6 – نوار ابزار یا Toolbar ناخواسته در مرورگر خود مشاهده میکنید

7 – نرم افزار امنیتی یا فایروال سیستم از کار افتاده و آیکون آن قرمز شده است

8 – Pop up های غیر منتظره و نا شناخته حین وب گردی

9 – بالن های اخطار در Tray سیستم

10 – استفاده شدید و حداکثری از منابع سیستم به ویژه CPU

11 – فعالیت و ارتباط مداوم اینترنت حتی در مواقع بیکاری – فعالیت مداوم مودم.

12 – پیام های خطای غیر منتظره از سوی ویندوز

13 – اجرای خودکار برخی برنامه ها

14 – غیر فعال شدن برخی امکانات اساسی ویندوز همچون Task Manager یا ویرایشگر رجیستری

15 – نصب خود کار برخی برنامه های ناشناخته در سیستم

اگر با یکی یا چند مورد از این علایم در سیستم خود مواجه هستید، این احتمال وجود دارد که سیستم شما آلوده به بد افزار است. بهترین کار این است که با استفاده از ابزارهای امنیتی خود ویندوز یا سایر ابزارهای امنیتی برای پاکسازی سیستم اقدام کنید و اگر موفق نبودید چاره ای جز نصب مجدد سیستم عامل ندارید.

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، رایانه ، نرم افزار ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 30 مهر 1393برچسب:, ] [ 10:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

در حالی که داشتن تنها یک شب خواب راحت، آرزوی بسیاری از مبتلایان به اینسومنیا (insomnia) و یا همان بی خوابی است، خیلی از ما به دلایل متفاوت همواره تلاش می کنیم تا کمتر بخوابیم. شاید به این خاطر که می خواهیم به تمام کارهای روزمان تمام و کمال برسیم. غافل از اینکه بی خوابی چه تاثیرات منفی بر عملکرد جسمی و ذهنی ما دارد. در اینجا می خواهیم حقایقی را با شما در میان بگذاریم که اگر منطقی به آنها نگاه کنیم، شاید حداقل دیگر با چراغ خاموش تلویزیون نگاه نکنیم و یا بعد از گفتن شب بخیر، دیگر سراغ کامپیوتر یا موبایل خودمان نرویم.

1- سیستم ایمنی بدن با خواب کافی تقویت خواهد شد

همه ما می دانیم که برای عملکرد طبیعی بدن، خواب کافی امری ضروری است. اما مطالعات زیادی نشان داده اند که داشتن خواب کافی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. در حقیقت این مطالعات پاسخ ضعیف برخی افراد دچار اختلال خواب و کم خوابی را به واکسن های درمانی آنفلوانزا و هپاتیت نشان داده اند و این نشان دهنده تضعیف سیستم ایمنی بدن در اثر کم خوابی است.

2- حافظه شما تقویت می شود

کاملا واضح است که خواب و استراحت جسمی و روحی می تواند بر عملکرد مغزی و حافظه تاثیر بگذارد. در حقیقت طی بررسی های مکرر، پاسخ افراد به تست های حافظه بعد از داشتن خواب کافی همواره بهتر بوده است. علاوه بر تاثیر بر حافظه، خواب کافی همچنین در وضعیت یادگیری افراد نیز موثر می باشد.

3- احساسات شما تقویت خواهد شد

همانطور که می دانید افراد دچار اختلالات خواب، استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری های روحی مانند استرس و افسردگی دارند. البته افراد مبتلا به استرس و افسردگی نیز در بسیاری از موارد، اختلالات خواب و مخصوصا بی خوابی را تجربه می کنند.

یکی از علت های مهم این ارتباط این است که خواب نقش مهمی در فرایند های عاطفی و احساسی افراد بر عهده دارد. جالب است بدانید لذت بخش ترین بخش خواب، فاز آخر آن یعنی فاز REM است که افراد مبتلا به اختلالات خواب، معمولا آن را تجربه نمی کنند. متاسفانه خیلی از افراد مخصوصا افراد جوان و پرمشغله فکر می کنند خواب به معنی تلف کردن و هدر دادن عمرشان است. در حالی که این اعتقاد کاملا غلط است. خواب برای تامین سلامتی شما امری صددرصد حیاتی و ضروری است و در حقیقت این بی خوابی و کم خوابی است که تمام تلاش ها و زحمات شما را بی ثمر می کند.

4- ذهن شما آزادتر و پاک تر خواهد بود

خواب بهترین فرصت برای احیای مغزی است. متخصصین مغز و اعصاب بر این باورند که اتصالات و ارتباطات مغزی در طول خواب توسعه بیشتری پیدا می کند. همچنین ترشح انتقال دهنده های عصبی آرامبخش طی خواب شبانه، ده ها برابر بیش از طول روز خواهد بود و این همان آرامشی است که یک خواب مناسب به فرد خواهد داد.

5- تنظیم قند خون نیز از خواب شبانه تاثیر می پذیرد

همه ما می دانیم که یکی از عوامل موثر در ابتلا به دیابت، اختلال خواب و نداشتن خواب کافی است. علت آن است که بی خوابی باعث ایجاد مقاومت به هورمون انسولین می شود. در نتیجه انسولین قادر نخواهد بود قند ها را به داخل سلول هدایت کند. بنابراین باعث افزایش قند خون و ابتلا به دیابت می شود.

6- کاهش وزن هم از خواب تاثیر می پذیرد

اگر می خواهید وزن کم کنید و لاغر شوید، حداقل هفت ساعت خواب شبانه را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید. خواب کم به تولید و ترشح بیش از حد هورمونی به نام گرلین و کاهش ترشح هورمون لپتین منجر خواهد شد. هورمون گرلین مسئولیت تحریک اشتها را بر عهده دارد. هورمون لپتین کاهش دهنده اشتهاست. کاهش لپتین از یک طرف و افزایش گرلین از طرف دیگر، زمینه را برای افزایش اشتها و چاقی فراهم خواهد کرد.

7- خواب طول عمر را نیز بیشتر می کند

مطالعات زیادی نشان داده اند افرادی که به طور مزمن و در طولانی مدت خواب کمتر از هفت ساعت در شب را دارند، طول عمر کمتری نسبت به افراد با خواب کافی خواهند داشت.

طی بررسی های متعدد دیده شده این افراد از لحاظ ابتلا به فشار خون بالا، سکته و حملات قلبی نیز در گروه پر خطر جامعه قرار دارند.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:, ] [ 22:40 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

پول‌نیوز-خوردن پنیر می‌تواند باعث تحریک و تشدید برخی بیماری‌ها مانند صرع و سردرد شود.

به‌طور کلی، شیر و سایر محصولات لبنی پاستوریزه طی فرآیند تولید، حجم بالایی از چربی خود را از دست می‌دهند و گاهی افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های مختلفی هم به آنها اضافه می‌شود. از این رو، معمولا طبع بیشتر لبنیات، سرد و تر است و مصرف آنها می‌تواند برخی مشکلات گوارشی مانند نفخ یا کولیت را به دنبال داشته باشد.

پنیرها دو نوع تازه و کهنه دارند و طبع نوع تازه آنها، سرد و تر است اما پنیرهای کهنه، طبع گرم و خشکی دارند. با این حال برای هر دوی این پنیرها، مصلح‌های یکسانی در طب سنتی در نظر گرفته شده است.

بهترین مصلح پنیر که از گذشته تاکنون بیشتر ما عادت به مصرف آن داریم، گردو است اما می‌توان از سبزی‌های معطر، آویشن، نعناع خشک و حتی عسل هم به‌عنوان تعدیل‌کننده طبع انواع پنیر استفاده کرد.

معمولا ممنوعیت خوراکی برای همراه کردن مواد غذایی دیگر با پنیر در طب سنتی مطرح نیست اما خوردن پنیر می‌تواند باعث تحریک و تشدید برخی بیماری‌ها مانند صرع و سردرد شود. از این رو، افراد مبتلا به این بیماری‌ها باید درباره مصرف، نوع و میزان استفاده از پنیر با پزشک خود مشورت کنند.

منبع: salamat.ir


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 24 مهر 1393برچسب:, ] [ 9:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

سیر یکی از قوی‌ترین مهاجمین علیه سرماخوردگی است.

همان طور که می دانید رژیم غذایی و سبک زندگی در ابتلا و درمان خیلی از بیماری ها و شرایط بالینی نقش تعیین کننده ای دارند؛ اما یکی از بیماری هایی که در فصل پاییز شیوع بالایی می گیرد سرماخوردگی و آنفلوانزا است. وقتی خودمان یا یکی از نزدیکانمان به سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می شویم، همین طور توصیه های تغذیه ای است که از این طرف و آن طرف به گوش می رسد؛ اما دیگر وقت آن رسیده که به این موضوع نگاه کاملا علمی داشته باشیم. چیزی که در پیشگیری و درمان سرماخوردگی مهم است تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ اما چگونه؟ چطور سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم؟


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:, ] [ 17:36 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

این یک آزمون استاندارد روان شناسی است. شما باید خودتان را در هر یک از ده موقعیت زیر تصور کنید و گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید و علامت بزنید. بعد از آن، باید نمره مناسب خودتان را در پرانتز انتهای هر گزینه بخوانید و مجموع نمرات تان را حساب کنید تا بفهمید که آیا شما از آن آدم هایی هستید که زیر فشارهای زندگی، به هم می ریزند و تسلیم می شوند یا این که با صبر و اعتماد به نفس، در برابر مشکلات زندگی مقاومت می کنید و می ایستید.

فرض کنید کارفرمایتان از شما می خواهد به دفتر او بروید و هنگامی که شما را در دفترش می بیند، با لحن تندی با شما برخورد می کند. شما در این حالت، کدامیک از کارهای زیر را انجام می دهید؟

1) احساس شکست و تحقیر می کنید و هنگامی که به محل کارتان برمی گردید، ماجرا را برای بقیه همکاران تان هم تعریف می کنید. (2 نمره)

2) به محل کارتان برمی گردید و سعی می کنید همه چیز را فراموش کنید. (5 نمره)

3) موضوع را با یکی از صمیمی ترین دوستان تان در میان می گذارید و سعی می کنید با کمک او راه حلی برای مشکل تان پیدا کنید. (7 نمره)

فرض کنید که یک هفته است وارد محل کار جدیدی شده اید اما هر چه تلاش می کنید، نمی توانید با هیچ کدام از همکاران جدیدتان دوست شوید. چه کار می کنید؟

1) حوصله تان از این کار جدید سر می رود. دیر سر کار می روید و زود برمی گردید. (2 نمره)

2) کارتان را به درستی انجام می دهید اما هم زمان به دنبال کار مناسب تری هم می گردید. (5 نمره)

3) سعی می کنید بفهمید که مشکل از شماست یا همکاران تان. سعی می کنید علت این نوع رابطه را کشف کنید و راه حلی برایش پیدا کنید. (7 نمره)

فرض کنید چند ساعت روی یک پروژه وقت گذاشته اید اما کامپیوترتان دچار مشکلی می شود و تمام اطلاعاتی که روی سیستم ذخیره کرده بودید،  از دست می رود. آن وقت شما ...

1) دل تان می خواهد با مشت به صفحه مونیتور بکوبید و آن را خرد کنید. (2 نمره)

2) با عصبانیت از محل کارتان بیرون می آیید و از صحنه دور می شوید. (5 نمره)

3) ناراحت می شوید اما به این فکر می کنید که از چه راهی می شود دوباره این اطلاعات را به دست آورد و ذخیره کرد. (7 نمره)

فرض کنید که یک هفته برای پروژه تان زحمت کشیده اید و فقط چند ساعت دیگر تا موعد تحویل پروژه، وقت دارید اما هنوز قسمت هایی از کارتان مانده است که باید کامل شود. چه کار می کنید؟

1) می خواهید کارتان را تمام کنید ولی آن قدر هیجان زده و عصبی هستید که نمی توانید روی کارتان تمرکز کنید. (2 نمره)

2) با خودتان می گویید: شاید بد نباشد اگر کمی هم استراحت کنم. (5 نمره)

3) با خودتان می گویید: «من که تا اینجا آمده ام، این چند ساعت را هم کار می کنم» و بعدش هم تصمیم می گیرید کارتان را به اتمام برسانید. (7 نمره)

فرض کنید کارفرمایتان شما را از سر کارتان اخراج می کند. چه کار می کنید؟

1) آنقدر نگران و پریشان می شوید که شب خواب تان نمی برد. (2 نمره)

2) تصمیم می گیرید که چند روزی از کار به دور باشید (مثلا بروید مسافرت) و بعدش برگردید و به یک شغل جدید فکر کنید. (5 نمره)

3) نیازمندی های روزنامه را باز می کنید و به دنبال کار می گردید و از طریق دوستان و آشنایان تان هم جویای کار می شوید. (7 نمره)

فرض کنید در ارتباط با صمیمی ترین دوست تان دچار شک و تردید شده اید. چه کار می کنید؟

1) مدام به این فکر می کنید که دوست تان قصد دارد شما را فریب بدهد و به  شما خیانت کند. (2 نمره)

2) ارتباطتان را با او قطع می کنید. (5 نمره)

3) تصمیم می گیرید با او حرف بزنید و بفهمید که مشکل کجاست. (7 نمره)

فرض کنید رابطه تان با صمیمی ترین دوست تان به هم خورده است. آن وقت شما...

1) خودتان را به بی خیالی می زنید و می گویید تقصیر خودش بود! (2 نمره)

2) سعی می کنید با دوست دیگری، یک ارتباط صمیمانه برقرار کنید. (5 نمره)

3) سعی می کنید بفهمید مشکل تان کجای کار بوده و اگر رفع شدنی است، مشکل را رفع کنید؛ وگرنه، در ارتباط های بعدی، بیشتر دقت کنید. (7 نمره)

شب است و شما دارید در بزرگراه رانندگی می کنید که ناگهان اتومبیل تان دچار مشکل می شود و در تاریکی تنها می مانید. آن وقت شما...

1) وحشت می کنید که مبادا به شما حمله کنند یا ماشین تان را بدزدند. (2 نمره)

2) ماشین را قفل می کنید و برای کمک گرفتن به نزدیک ترین محل می روید. (5 نمره)

3) سعی می کنید از ماشین های دیگر کمک بگیرید. (7نمره)

دارید درست رانندگی می کنید اما ماشین پشت سرتان دستش را گذاشته است روی بوق و می خواهد از شما سبقت بگیرد. چه کار می کنید؟

1) می گذارید رد شود ولی به او ناسزا می گویید. (2 نمره)

2) اهمیت نمی دهید چون هنوز فاصله اش با شما زیاد است. (5 نمره)

3) کنار می کشید تا از شما سبقت بگیرد و رد شود. (7 نمره)

پلیس دارد به اشتباه شما را جریمه می کند در حالی که شما اطمینان دارید هیچ خلافی مرتکب نشده اید. چه کار می کنید؟

1) با پلیس جر و بحث می کنید و به او می گویید به هیچ عنوان این جریمه را قبول نخواهید کرد. (2 نمره)

2) می دانید که بحث کردن با او هیچ فایده ای ندارد و به همین خاطر جریمه را سریع قبول می کنید. (5 نمره)

3) سعی تان را می کنید که در کمال آرامش او را متقاعد کنید اما وقتی می بینید که او به هیچ وجه، قبول نمی کند جریمه را قبول می کنید. (7 نمره)

تفسیر آزمون

به کسانی که در این آزمون، بیشتر از 65 امتیاز آورده اند باید تبریک  گفت و آنهایی هم که امتیازشان بین 30 تا 65 شده است، باید بدانند که در مواجهه با استرس های زندگی شان کمی مشکل دارند و بهتر است درباره راه های مقابله با استرس بیشتر مطالعه و تمرین کنند.


موضوعات مرتبط: بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 10 مهر 1393برچسب:, ] [ 14:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

بعد از خوردن غذاها این کارها را هرگز انجام ندهید

بعد از خوردن غذاها این کارها را هرگز انجام ندهید
اگر می خواهید همیشه سالم باشید بعد از غذا خوردن این کارها را انجام ندهید.

بلافاصله نخوابید

خوابیدن بلافاصله بعد از صرف غذا، باعث ایجاد اختلال در هضم غذا می شود و این امر می تواند به عفونت و گاستریک منجر شود.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن پس از مصرف غذا مانند کشیدن ۱۰ نخ سیگار تاثیر منفی دارد و احتمال سرطان را افزایش می دهد.

میوه مصرف نکنید

هنگامی که میوه را همراه غذا مصرف می کنید، میوه و محتویات غذا به معده می چسبد و به موقع به روده نمی رسد. این روند طولانی باعث فاسد شدن غذا در معده می شود. بنابراین توصیه می شود یک عدد میوه را یا یک ساعت بعد یا قبل از صرف غذا میل کنید.

کمربند را شل نکنید

شل کردن کمربند نه تنها باعث پیچ خوردن روده ها می شود بلکه باعث می شود شما پرخوری کنید. با شل کردن کمربند، دوباره احساس راحتی می کنید و به خوردن ادامه می دهید.

راه نروید

راه رفتن بلافاصله بعد از غذا خوردن منجر به رفلاکس و سوءهاضمه می شود. اما پیاده روی نیم ساعت بعد از غذا خوردن به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مفید است.

حمام نکنید

حمام کردن بعد از غذا خوردن باعث افزایش جریان خون به دست، پا و بدن می شود در نتیجه میزان خون در اطراف معده کاهش پیدا می کند. این امر باعث تضعیف گوارش در معده می شود.

چای نخورید

برگ های چای حاوی اسید است. این ماده باعث می شود ترکیبات پروتئین ماده غذایی که مصرف می کنیم سفت شود در نتیجه هضم آن سخت می شود. چای را حداقل یک ساعت پس از غذا میل کنید.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:, ] [ 22:43 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

تاریخ انقضا بر روی بسته بندی مواد غذایی درج شده و به این وسیله مصرف کننده از تاریخ تولید و انقضا محصول مطلع می شود. مصرف برخی مواد غذایی بعد از تاریخ انقضا موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری ها می شود.

محققان استرالیایی اظهار کردند: برخی مواد غذایی نباید حتی یک روز بعد از انقضا مصرف شوند. این مواد غذایی به شرح ذیل است:

سبزی های بسته بندی و خردشده: این مواد بعد از تاریخ انقضا مکان مناسبی برای رشد باکتری های عفونت زا هستند.

توت تازه: شستن کامل توت بعد از خرید بسیار بااهمیت است. توت مکان مناسبی برای انگل هاست و موجب اسهال در انسان می شود. اگر تاریخ مصرف آن به پایان رسیده و حالت خرابی دارد حتما از مصرف آن خودداری کنید.

گوشت بسته بندی شده: با به پایان رسیدن تاریخ مصرف گوشت باکتری لیستریا در آن رشد کرده هر چند این ماده غذایی در یخچال نگهداری شود. اگر رنگ گوشت تغییر کرد یا بوی نامطبوعی داشت هرگز آن را مصرف نکنید.

تخم مرغ: مصرف تخم مرغ تاریخ گذشته نیز بسیار خطرناک است. باکتری ها در پوسته تخم مرغ رشد کرده و موجب عفونت خواهند شد.

گوشت چرخ کرده: مصرف این ماده غذایی تاریخ گذشته یا حتی پیش از اینکه تاریخ مصرف آن به پایان برسد اگر در مکان مطلوب و طبق اصول بهداشتی نگهداری نشود نیز بسیار خطرناک است.

پنیر: زمان انقضا پنیرهای مختلف متفاوت است. بخصوص اگر پنیر از شیرغیرپاستوریزه تهیه شده باشد موجب عفونت خواهد شد.

جوانه ها: جوانه ها برای رشد نیاز به محیط گرم و مرطوب دارند. متاسفانه این محیط برای رشد بسیاری از باکتری ها مناسب است. به دلیل اینکه این مواد به صورت خام مصرف می شوند بهتر است بعد از پایان رسیدن زمان انقضا مصرف نشوند.

مرغ خام: به دلیل خوب پخته نشدن مرغ باکتری های بسیاری در آن رشد می کنند. اگر مدت مصرف آن به پایان برسد قطعا عفونت در بدن نیز حتی با پخته شدن آن افزایش می یابد. مصرف مرغ تاریخ مصرف گذشته ارزش خطر کردن ندارد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 6 مهر 1393برچسب:, ] [ 20:58 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

نوشیدنی های گازدار در جوامع امروز به عنوان یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها هستند و هر روز شکلی جدید از آن ها تولید و روانه بازار می شود.

نوشابه های گازدار معده را تنبل می کنند

یک نوشیدنی گازدار در مقایسه با نمونه بدون گاز همان نوشیدنی است و هیچ تفاوتی از نظر ارزش غذایی ندارد اما اینکه چرا مصرف کنندگان ترجیح می دهند از نوشیدنی های گازدار استفاده کنند تنها یک پاسخ دارد: تغییر ذائقه. در حقیقت عاملی که باعث پرطرفدار بودن نوشابه های گازدار نزد مصرف کنندگان می شود احساس خوشایندی است که ذائقه بیشتر افراد آن را می پسندد.

گاز موجود در این نوشیدنی ها هنگام مصرف پرزهای چشایی را تحریک می کند و باعث می شود که فرد احساس بهتری از مصرف آن داشته باشد. البته گاز موجود در این نوشیدنی ها در سیستم گوارش و عمل هضم غذا نیز تأثیراتی دارد. گاز محلول در نوشیدنی های گازدار با ایجاد حالت اسیدی باعث هضم بهتر مواد غذایی در معده می شود. این ویژگی نکته ای است که از سال های دور، مردم به طور تجربی به آن پی برده بودند و برای کمک به هضم غذا از آن استفاده می کردند. البته باید یک نکته را نیز در مورد مصرف نوشیدنی های گازدار مورد توجه قرار دهیم و آن، این است که مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها در طولانی مدت باعث می شود سیستم گوارش به میزان اسیدی که به طور مصنوعی همراه با نوشیدنی وارد بدن می شود، عادت کند. اگر این کار برای بدن به صورت عادت درآید دستگاه گوارش همواره نیازمند ورود این مقدار اسید به معده خواهد بود و اگر این اتفاق نیفتد، عمل هضم غذا به شکل مطلوب انجام نمی شود و به اصطلاح قدیمی ترها معده تنبل می شود.

اثر نوشابه روی کلیه ها

خطرات ناشی از این نوشیدنی به مقدار قند بالای آن محدود نمی شود، وزن را بالا می برد و برای افراد مبتلا به دیابت مضر است. یکی دیگر از خطرهای این نوشابه محتوای اسید فسفریک آن است؛ این ماده که در نوشابه یافت می شود دارای طعم و مزه ترش است؛ اسید فسفریک یک مانع در عملکرد کلیه است و موجب ترویج سنگ کلیه می شود.

محققان آمریکایی برای نشان دادن این پدیده 500 نفر را مورد آزمایش قرار دادند؛ تمام عادات غذایی در یک پرسشنامه جمع آوری شد؛ در این تحقیق مشاهده شد دو لیوان نوشابه خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را دو برابر می کند، باید گفت در مورد نوشابه های لایت هم همین طور است. نارسایی کلیه یک بیماری شایع است و در حال حاضر 3 میلیون فرانسوی را تحت تأثیر قرار داده است. بیماری کلیوی دیر تشخیص داده می شود و یک بیماری موذی است که طی سال ها به آرامی تکامل پیدا می کند تا زمانی که به صورت آشکار خود را نشان می دهد و غیرقابل برگشت است. افرادی که در معرض این بیماری هستند باید بیشتر مراقب باشند: افراد بالای 60 سال، افرادی که دارای سابقه بیماری کلیوی ژنتیکی، فشارخون بالا و به ویژه کسانی که در معرض خطر دیابت هستند. در حال حاضر به بیماران کلیوی توصیه می شود از نوشیدن نوشابه و دیگر مواد غذایی که دارای اسید فسفریک هستند مانند گوشت خودداری کنند چون موجب گسترش این بیماری می شوند؛ افراد سالم نیز باید مراقب مصرف روزانه خود باشند.

نوشابه و بیماری قلبی

یک پژوهش جدید نشان می دهد افرادی که مقادیر زیادی مواد غذایی و نوشابه های حاوی فروکتوز مصرف می کنند، به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت دچار می شوند. این پژوهشگران درعین حال افزودند که منظور آن ها فروکتوز طبیعی موجود در میوه ها نیست بلکه منظور شربت ذرت مملو از ماده فروکتوز است. فروکتوز قند طبیعی است که در میوه ها، عسل و برخی شیره ها یافت می شود و برای شیرین کردن بسیاری از غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پژوهشگران تحقیقاتی را روی 559 نوجوان و جوان 14 تا 18 ساله انجام داده و دریافتند که رژیم غذایی مملو از فروکتوز با افزایش فشارخون، دیابت و عفونت های منجر به ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در ارتباط است. این تحقیقات نشان داد: میانگین کلسترول خوب در جوانان و نوجوانانی که در مصرف قند فروکتوز زیاده روی می کنند، پایین است.

دکتر وانسیا باندی از شرکت کنندگان در این تحقیقات گفت: بسیار مهم است که تعادل سلامتی را در غذاهای کودکان خود تامین کنیم و به شیرینی ها و قندهایی که در خانه یا خارج از آن مصرف می کنند، توجه کنیم. همچنین پژوهش ها نشان می دهد قند فروکتوز که به طور فراگیر در فراورده های غذایی به کار می رود، ممکن است باعث آن شود که سلول های چربی در کودکان با سرعت بیشتری تکثیر کنند و به این ترتیب می تواند نقش مهمی در چاقی کودکان و بزرگسالان داشته باشد.

فروکتوز که از جمله در شربت ذرت وجود دارد، به طور گسترده ای در محصولات غذایی از جمله نوشابه های گازدار، آبنبات ها و بسیاری از غذاهای کارخانه ای به کار می رود.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 5 مهر 1393برچسب:, ] [ 10:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

براساس آمارهای جهانی اکنون یک سوم مردم جهان با چاقی و مشکلات آن روبرو هستند از این رو کارشناسان علم تغذیه می گویند، مصرف مداوم و روزانه سبزیجات و میوه ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و اثربخش است.

میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می شود.

هیچ غذا یا خوراکی نمی تواند چربی بدن را آب کند، اما 9 میوه مقوی و پرانرژی وجود دارد که اشتهای شما را برای غذاهای پرچرب گرفته، قند خون را متعادل کرده و متابولیسم بدن را افزایش می د هد.

سیب

هر سیب به اندازه تقریبی یک شیرینی کوچک کالری دارد و به همان اندازه نیز از الیاف برخوردار است.

دانشمندان برزیلی طی پژوهشی دریافتند افرادی که در روز فقط سه سیب می خورند بیش از کسانی که روزانه فقط سه شیرینی سالم مصرف می کنند، وزن کم می کنند. اما پوست سیب نباید کنده شود. این پژوهش ها نشان می دهد که بین اسید اورسولیک موجود در پوست سیب و خطر چاقی رابطه ای معکوس وجود دارد.

شاه بلوط

شاه بلوط از همه خواص آجیل ها برخوردار است، بی آن که کالری یا چربی موجود در آنها را داشته باشد. شاه بلوط همچنین منبع خوبی برای پروتئین، الیاف و ویتامین E است. اما برخلاف دیگر آجیل های درختی، از ویتامین ث هم به حد وفور برخوردار است.

گفته می شود که ویتامین ث در سوخت و ساز چربی موثر است.

کلم بروکسل

تنها مصرف 226 گرم از این خوراکی فوق العاده مغذی، روزی 4 گرم الیاف و بیش از میزان لازم ویتامین ث وارد بدن می کند. بنا به گزارش مجله معتبر ژورنال تغذیه، هرچه ویتامین ث در بدن بیش تر باشد به سوخت چربی بیشتر کمک می کند.

کدو حلوایی

حتی پس از پختن، 88 درصد وزن کدوحلوایی را آب تشکیل می دهد. بنابراین معده را پر کرده و جای کمی برای کالری های اضافی می گذارد. از آنجا که 3 درصد آن را الیاف تشکیل می دهد، پس منبع خوبی برای کسب الیاف مورد نیاز بدن است.

تخمه کدو

تخمه کدو مقدار زیادی پروتئین، چربی مفید و الیاف را در پوسته کوچک خود ذخیره کرده است. هر سه این مواد به آهستگی هضم و جذب بدن می شوند. آهستگی این روند هضم برای مدت طولانی به انسان احساس سیری می دهد و میزان قند خون را ثابت نگاه می دارد.

شلغم

شلغم جزو سبزیجات ریشه ای است که سه ماده مغذی مفید برای کم کردن وزن را یک جا داراست: الیاف، کلسیم و ویتامین ث. تنها الیاف موجود در شلغم (بیش از 2درصد) آن را گزینه ای طبیعی برای کم کردن وزن می کند.

دانه کاج

اسیدهای چرب موجود در هسته کاج موجب افزایش ترشح هورمونی در بدن می شود به نام کولسیستوکینین، که بنا به برخی از گزارش ها، حس سیری به انسان می دهد. به علاوه، کسانی که اهل آجیل خوردن هستند به طور کلی از کسانی که آجیل نمی خورند کمتر چاق می شوند.

گلابی

گلابی سرشار از الیاف و مملو از ویتامین ث است. نتایج گزارش های اخیر حاکی از آن است که مواد مغذی موجود در گلابی همچنین قابلیت متابولیسم بدن را افزایش می دهد. به علاوه، مصرف گلابی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد.

انجیر

انجیر تازه یا خشک سرشار از الیاف است، به میزان 4 گرم در هر 100 کالری. انجیر همچنین کلسیم زیادی دارد که برای سوخت و ساز بدن بسیار مفید است. انجیر در ضمن اشتیاق به مصرف قند را کاهش می دهد.

 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 4 مهر 1393برچسب:, ] [ 22:33 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 2131
بازدید کل : 218262
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين