حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

thin در کمتر از سی روز با اضافه وزن خداحافظی کنید
اگر مشکل چاقی  دارید و از خوردن نوشیدنهیا تکراری کلافه شدهاید و در پی یافتن  معجونی معجزه انگیز برای خداحافظی با اضافه وزن هستید، مارگاریتای کاهو را امتحان کنید. با این نسخه میتوانید در کمتر از سی روز سایزتان را 1 یا 2 شماره کم کنید

 

مارگاریتای کاهو

مواد لازم برای تهیه مارگاریتای کاهو برای یک لیوان بزرگ یک نفره:

  • کاهوی رسمی: 6 برگ
  • گشنیز: یک دسته کوچک، نصف شده
  • لیموترش: یک عدد
  • آناناس تازه: یک پیمانه، خرد شده

> قبل از مصرف کاهو بهصورت خام یا پخته احتیاط کنید، زیرا کاهو یکی از سبزیجاتی است که بسیار مستعد آفت است بنابراین قبل از مصرف بهطور کامل آن را با آب سرد بشویید.

> بعد از شستن کاهوها 6 برگ از آن را جدا کنید و سراغ گشنیزها بروید. گشنیزها را مانند کاهوها بهخوبی شسته و قسمتهای تازهتر آن را جدا کنید. بعد از این مرحله آناناسهای تازه را خرد کرده (فراموش نکنید آناناس کنسرو شده را جایگزین آناناس تازه نکنید) و تکتک مواد نام برده را داخل مخلوطکن بریزید، اما قبل از زدن دکمه آن یک لیموی تازه را به آنها اضافه کنید، در آخر دکمه را فشار دهید.

> این معجون بیشتر برای افرادی که دچار مشکل افزایش وزن هستند، میتواند بسیار مفید باشد. چون هرکدام از مواد تشکیل دهنده آن نقشی در کاهش وزن دارند و بهراحتی قابل هضم هستند.

> اگر بازهم نگران کالری این معجون سبزرنگ هستید، بهتر است بدانید که ارزش غذایی برای هر لیوان 100 کالری عبارت است از: پروتئین سه گرم، کربوهیدرات 32 گرم، فیبر یک گرم، شکر 19 گرم، چربی نیمگرم و سدیم 19 میلیگرم، پس با خیال راحت بنوشید.

آناناس با فیبرش شما را لاغر میکند

آناناس خواص بیشماری دارد که مهمترین آن بالا بردن افزایش ایمنی بدن است، بههمین دلیل زمانی که به بیماریهای عفونی دچار میشوید یا عمل جراحی انجام دادهاید، به شما توصیه میشود از آناناس تازه استفاده کنید. اما آناناس با فیبری که دارد باعث پر شدن حجم معده و ایجاد احساس سیری میشود همچنین خوردن آن علاوه بر کنترل وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، میزان قندخون هم بهصورت طبیعی کنترل میشود. بنابراین افت قندخون بهویژه در افرادی که رژیم غذایی دارند، بروز نخواهد کرد.

لاغرکننده و محافظ قلب

کاهو یکی از سبزیجاتی است که منبع غنی انواع مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، مس، کلسیم و پتاسیم است که هر کدام از اینها موجب بالا رفتن سوختوساز بدن میشوند. اما بهتر است از خواص پتاسیم غافل نشویم چون به داشتن فشارخون تحتکنترل کمک کرده و با تنظیم تعادل مایعات بدن موجب سلامت قلب میشود.

این چاشنی شما را لاغر میکند

همانطور که میدانید از دیرباز لیموترش بهعنوان یکی از خوراکیهای کاهشوزن، معرف حضورتان است که خیلی از افراد چاق سعی میکنند از تاثیر آن بیبهره نمانند. بهعلاوه لیموترش بهعنوان یک چاشنی در خیلی از خوراکیها و غذاها استفاده میشود که این معجون هم از این اصل مستثنی نیست.

منبع- مجله سیب سبز


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 30 آبان 1393برچسب:, ] [ 21:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کار‌شناسان از جمله دیگر سبزیجات موثر برای کاهش وزن بدون نیاز به گرفتن رژیم‌های غذایی سخت و دشوار اسفناج و پرتغال را نام می‌برند.

مصرف کلم بروکلی سبب کاهش کلسترول و تری گلیسیرید افراد می شود، ضمن اینکه در افراد مبتلا به مرض قند نیز سبب کاهش میزان قند خون می شود.

آب هویج ویتامین، مواد معدنی و فیبر زیادی دارد و به همین دلیل دارای مزایای متعدد برای کاهش وزن است.

کار شناسان سرانجام مفید ترین میوه برای لاغری و کاهش وزن فوری در افراد را شناسایی کردند.

گفتنی است، براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تگزاس ایالات متحده، مصرف هویج و کلم بروکلی در طول روز به صورت روزانه، می تواند سبب کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام آرمانی در افراد شود.

بررسی ها نشان می دهند، کار شناسان با مطالعه بر روی ۱۷۵ کودک از اهالی منطقه آمریکای لاتین که به اضافه وزن مبتلا بوده اند و قرار دادن هویج و کلم بروکلی در رژیم غذای روزانه آن ها متوجه کاهش وزن سریع و رسیدن به تناسب اندام در آن ها شده اند.

کار شناسان از جمله دیگر سبزیجات موثر برای کاهش وزن بدون نیاز به گرفتن رژیم های غذایی سخت و دشوار اسفناج و پرتغال را نام می برند.

کار شناسان اعتقاد دارند، این سبزی ها باعث تغییر در عملکرد هورمون انسولین خون می شود.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 26 آبان 1393برچسب:, ] [ 15:23 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

شلغم علاوه بر داشتن ویتامین و مواد معدنی، خواص درمانی ویژه ای دارد.

مصرف شلغم به صورت روزانه موجب از بین رفتن اسیداوریک در خون می شود و به رفع سنگ های کلیه کمک می کند و دردهای بیماران مبتلا به نقرس و بیماری های مفصلی را تسکین می دهد.

علی حسینی در مورد خواص شلغم گفت: بهترین شیوه برای تهیه شلغم که ویتامین و خواص درمانی آن حفظ شود بخارپز کردن شلغم است. در این شرایط تمام خواص درمانی شلغم حفظ می شود. در حقیقت این روش در مقایسه با آب پز شدن شلغم بهتر است زیرا هنگام آب پز شدن بخشی از خواص درمانی شلغم که مانع از ابتلای مصرف کننده به سرطان می شود از شلغم خارج می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: شلغم علاوه بر داشتن ویتامین و مواد معدنی، خواص درمانی ویژه ای دارد که از آن برای درمان یبوست، تقویت بینایی و بهبود التهاب های مجاری تنفسی در زمان سرماخوردگی استفاده می کنند. وی با اشاره به دارا بودن مقادیر فراوان گوگرد در شلغم گفت: گوگرد موجود به تقویت حافظه و سیستم عصبی کمک کرده و مصرف روزانه و خام شلغم نیز برای درمان جوش های صورت و شادابی پوست موثر است. مواد مغذی موجود در شلغم نیز برای تشکیل بافت های استخوانی مفید است به همین دلیل در دوران بارداری برای افزایش استقامت بدن مادر و تقویت بافت استخوانی جنین مناسب است.

حسینی ادامه داد: شلغم می تواند در درمان برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم هم موثر باشد. شلغم به میزان زیادی ویتامین C دارد و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. این متخصص طب سنتی افزود: نوشیدن آبی که شلغم در آن پخته شده برای درمان گلودرد و التهاب های مجاری تنفسی توصیه شده است.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, ] [ 10:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

سرکه سفید یکی از محصولات خوراکی معجزه کننده است که به غیر از مصرف خوراکی و درمانی جایگزین خوبی به جای مواد شوینده است.

سرکه یکی از موادی است که در اکثر خانه ها می توانیم آن را ببینیم. از این ماده اسیدی نه تنها در برخی از غذاها و خوراکی ها بلکه در تمیز کردن خانه نیز استفاده می شود.

سرکه سفید یکی از محصولات خوراکی معجزه کننده است که به غیر از مصرف خوراکی و درمانی جایگزین خوبی به جای مواد شوینده است.

تمیز کردن وسایل خانه با سرکه :

یک فنجان سرکه سفید را در لباسشویی یا ظرفشویی بریزید و ماشین را روشن کنید؛ این کار باعث می شود جرم های داخل ماشین از بین برود و ضدعفونی شود.

داخل یک سطل آب گرم کمی سرکه بریزید و جرم کاشی ها را با آن از بین ببرید. (به غیر از سنگ)

یک قوطی سرکه را شب در سرویس های بهداشتی بریزید و بگذارید تا صبح بماند؛ تمام جرم سرویس ها را از بین می برد.

مبلمان چوبی قدیمی را با دستمالی که از سرکه سفید مرطوب شده پاک کنید.

یک کاسه سرکه مخلوط با آب را در ماکروفر قرار دهید و ماکروفر را به مدت ۵ دقیقه روشن کنید سپس با دستمال داخل آن را تمیز کنید؛ ماکروفر تمیز و ضدعفونی می شود.

با مخلوط سرکه، آب گرم و برس می توانید موکت ها و فرش ها را برق بیاندازید.

ظروف استیل یا شیرآلات استیل با سرکه سیب براق می شوند؛ مخلوط آب و سرکه را بر روی ظروف و شیرآلات استیل بریزید و چند دقیقه بعد آنها را بشوئید.

برای شستن شیرآلاتی از کروم باید یک حوله را به سرکه آغشته کنید و آنها را تمیز کنید.

جا مسواکی را با سرکه بشوئید.

کتری را از سرکه پر کنید و بگذارید نیم ساعت بجوشد تا داخل آن تمیز شود.

ظروف چرب را با مخلوط آب گرم، سرکه و مایع ظرفشویی بشوئید.

در مرحله آخر شست و شوی لباس در لباسشویی می توانید یک لیوان سرکه داخل ماشین بریزید تا هر نوع باکتری موجود در لباس و ماشین از بین برود.

سرکه سفید لباس ها را خوش بو می کند، لباس سفید را براق می کند و مانع ایجاد الکتریسیته لباس می شود.


موضوعات مرتبط: بهداشت، آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 24 آبان 1393برچسب:, ] [ 23:40 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

آدامس برای سلامتی مفید است یا مضر؟
جویدن آدامس می‌تواند باعث تحریک ترشح بزاق شده و از پوسیدگی و جرم‌های دندانی جلوگیری کند.

در هر فروشگاه، مغازه، کیوسک روزنامه فروشی و یا هر جای دیگری که فکرش را بکنید آدامس وجود دارد. این ماده ی جویدنی کش دار برای تازه تر کردن نفس و یا تمیز کردن دندان ها بعد از غذا خوردن خوب است. اما همیشه این سوال وجود دارد که آیا آدامس برای سلامتی مفید است یا مضر؟ اثرات مثبت آن چیست؟ چه مضراتی می تواند داشته باشد؟ از چه نوع آدامسی باید استفاده کرد؟ در این مطلب قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. لطفا با ما باشید.

آدامس با قند

آدامس های شیرین حاوی قند همانطور که از اسمشان پیداست از قند درست می شوند. بهتر است از جویدن این نوع آدامس ها بپرهیزید چون در طولانی مدت باعث جرم دندان و خرابی زودهنگام مینای دندان ها می شوند.

آدامس با شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، گزیلیتول و سوربیتول

این نوع آدامس ها حاوی قند نیستند اما برای ساخت آن ها از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می شود. این شیرین کننده ها از ترکیبات سنتزی تشکیل می شوند. قدرت شیرین کنندگی این ترکیبات بالاتر از قند است و برخلاف قند حاوی کالری اندکی هستند. این قبیل آدامس ها باعث جرم و پوسیدگی دندان نمی شوند.

آدامس با آسپارتام

رایج ترین شیرین کننده ی مصنوعی آسپارتام است. اگر لیست ترکیبات غذایی را بخوانید بدون شک با این ترکیب برخورد خواهید کرد. در سرتاسر جهان بیش از 5 هزار ماده ی غذایی از این شیرین کننده ی مصنوعی ساخته می شود که آدامس نیز جزو آن ها می باشد. باید بدانید که نتایج بررسی های متعدد نشان داده است که این شیرین کننده ی مصنوعی عوارض جانبی روی سیستم عصبی به جا گذاشته و باعث بروز مشکلاتی از قبیل سردرد، حالت تهوع و مشکلات بینایی می شود.

آدامس با گزیلیتول

بیشتر کارخانجات تولیدکننده ی آدامس از گزیلیتول استفاده می کنند که از عصاره ی میوه های وحشی کوچک گرفته می شود و به جای قند استفاده می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این شیرین کننده میزان باکتری های مضر داخل دهان را کاهش می دهد. در واقع این ماده به حفظ تعادل شیمیایی دهان کمک کرده و به این ترتیب از تشکیل جرم های دندان پیشگیری می کند. گزیلیتول باعث خنثی شدن اسید شده و از مینای دندان محافظت می کند. علاوه بر این گزیلیتول باعث تحریک ترشح بزاق می شود که این مسئله باعث از بین بردن پلاک ها و بقایای مواد غذایی از رو و لای دندان ها می شود.

آدامس با سوربیتول

سوربیتول یکی دیگر از جایگزین های قند است که در ترکیب آدامس استفاده می شود. این ترکیب نیز مانند گزیلیتول حاوی خواص آنتی باکتریال است. با این حال مصرف زیاد آن می تواند قدرت جذب کنندگی روده ها را کاهش دهد و اثرات ملینی به جا بگذارد.

اندر فواید آدامس جویدن

آدامس برای بهداشت دهان و دندان

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که جویدن آدامس های بدون قند باعث افزایش سلامت دهان می شود. به عقیده ی متخصصان جویدن آدامس می تواند باعث تحریک ترشح بزاق شده و از پوسیدگی و جرم های دندانی جلوگیری کند. از این گذشته این کار باعث تقویت مینای دندان؛ کاهش خطر خونریزی و ورم لثه بشود. در واقع ترشح زیاد بزاق در حین جویدن آدامس باعث خنثی شدن اسید تولید شده از کربوهیدرات ها می شود. بعد از غذا، pH دندانی اسیدی می شود که این مسئله باعث تضعیف دندان ها شده و آن ها را مستعد پوسیدگی می کند. در این مواقع است که جویدن آدامس حاوی سوربیتول می تواند باعث کاهش آسیب های احتمالی شود. البته توجه داشته باشید که نمی شود آدامس جویدن را جایگزین رعایت بهداشت کامل دهان و دندان کرد. توصیه می کنیم که روزانه دو مرتبه دندان هایتان را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.

آدامس برای افزایش تمرکز و استرس زدایی

نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که جویدن آدامس باعث افزایش تمرکز، افزایش هشیاری، خوش خلقی و کاهش استرس و اضطراب می شود. به عقیده ی برخی از محققان زمانی که ما در حال جویدن چیزی باشیم استرس مان کاهش پیدا می کند. در واقع محققان به این نتیجه رسیده اند که میزان هورمون کورتیزول(همان هورمون استرس) در حین جویدن کاهش پیدا می کند. به عقیده ی این محققان فعالیت عضلانی جویدن نیز باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می شود. در نتیجه مغز اکسیژن بیشتری دریافت می کند و سطح هشیاری آن بالا می رود.

اندر مضرات آدامس جویدن

آدامس جویدن می تواند باعث سردردهای میگرنی شود

نتایج پژوهشی که در ژانویه ی سال 2014 در مجله ی Pediatric Neurology به چاپ رسیده است نشان می دهد که جویدن مداوم آدامس در طولانی مدت می تواند یکی از عوامل پیدایش دردهای میگرنی در بین برخی از نوجوانان و کودکان شود. به عقیده ی این محققان جویدن طولانی مدت یکی از مکانیسم های برانگیزنده ی سردرد است.

آدامس جویدن باعث نفخ می شود

جویدن آدامس باعث افزایش ترشح بزاق می شود. زمانی که آدامس می جوید در عین حال هوا را نیز می بلعید که این کار باعث بروز مشکلات گوارشی مانند نفخ می شود. به عقیده ی محققان جویدن آدامس در برخی مواقع بعد از غذا می تواند مفید باشد اما زیاده روی در این کار همانند هر نوع افراط دیگر برای سلامتی چندان سودمند نخواهد بود به خصوص اگر از مشکلات گوارشی مانند نفخ رنج می برید.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 17 آبان 1393برچسب:, ] [ 9:7 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

چای سیاه به غلط در فرهنگ ما رواج یافته است و حتی مبتلایان به فشار خون و چربی می‌توانند چای ترش را جایگزین این نوشیدنی کنند.
زیبا شو دات کام: چای ترش برخلاف چای سیاه منبع غنی از آهن است. چای سیاه به غلط در فرهنگ ما رواج یافته است و حتی مبتلایان به فشار خون و چربی می‌توانند چای ترش را جایگزین این نوشیدنی کنند.
 
چای ترش سرشار از آهن!
 
از قدیم الایام، مصرف چای سیاه یا همان چایی که به طور معمول در بین ما ایرانیان در وعده صبحانه و طی روز مصرف می‌شود عوارض خاص خود را دارد.
 
از آنجایی که طعم چای معمولی تلخ است، عادت کرده‌ایم که کنار آن از یک نوع شیرینی مانند قند استفاده کنیم که به‌الطبع با مشکلاتی مانند بالا رفتن میزان قند خون و جلوگیری از جذب یکسری مواد در بدن همراه می‌شود.
 
امروزه با فعالیت شرکتهای صنعتی، گیاهان مختلفی فرآوری شده و انواع چای‌های مختلف مانند چای دارچین، چای سبز و چای ترش به بازار آمده است که می‌تواند جایگزین خوبی برای چای سیاه باشد.
 
چای قرمز یا چای ترش در قدیم به عنوان شاداب کننده و برطرف کننده بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گرفته، افزود: چای قرمز برای افرادی که به دنبال نوشیدنی رژیمی هستند بسیار مناسب است.
 
نوشیدن چای ترش سبب کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خون، آرامبخشی می‌شود.
 
یکی از مشکلات مصرف چای سیاه دفع آهن است،  اما با خوردن چای ترش نه تنها آهن بدن دفع نمی‌شود بلکه اینگونه چای منبع غنی‌ از آهن به شمار می‌آید و افرادی که دارای قند، فشارخون بالا، سردی و حتی کم‌خونی هستند می‌توانند مصرف این نوشیدنی‌ را جایگزین چای معمولی کنند.
 
نـوشـیـدنـی ایـن گیاه کاهش‌دهنده فشار خون، خـنـک‌کـنـنـده بـدن، رقـیـق و تـصـفـیـه‌کـنـنده خون، کـنترل‌کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام بخشی مناسب می‌باشد و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌شود چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌آید.
 
 
طریقه مصرف چای ترش
 
افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، ۵ گرم از گل برگ‌های چای قرمز را داخل یک فنجان ریـخـته و سپس آب جوش بر روی آن بریزند و سرپوشی گذاشته، ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد، سپس صاف کرده و میل کنید.
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, ] [ 8:31 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
[ جمعه 9 آبان 1393برچسب:, ] [ 9:59 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

مئاحی شب پنجم محرم مهدیه وطنی هابرای دانلود بر روی لینک کلیک کنید

 

 علی نصیری وطن

http://uploadkon.ir/fl/d/NDQxNTc%3D

 

مداح حاج آقا میر شاهی از گنبد

uploadkon.ir/fl/d/NDQxMDI%3D

 علی میرداروطن

http://uploadkon.ir/fl/d/NDQxNTg%3D


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 16:55 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

جام نیوز - بارها در مورد عوارض جسمی و ذهنی بازی‌های رایانه‌ای مطالبی خوانده یا شنیده‌ایم. مثلا این که کمبود تحرک جسمی در حین بازی‌های رایانه‌ای سبب بروز مشکلاتی نظیر افزایش وزن (به ویژه در میان کودکان و نوجوانان) می‌شود. یا این که بسیاری از بازی‌های خشن می‌توانند اثرات نامطلوبی را بر روی روحیه و ذهن افراد داشته باشد. بازی‌های رایانه‌ای اما درست مانند هر پدیده‌ دیگر ساخت دست بشر علاوه بر جنبه‌های منفی، ویژگی‌های مثبت نیز دارند. مزایای بازی‌های رایانه‌ای در چند سال اخیر مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و به نتایج جالبی هم انجامیده است. آشنایی با نتیجه بررسی های مربوط به 7 مورد از سودمندی های این بازی ها خالی از لطف نیست:

1. کمک به کودکان و نوجوانان دارای بیماری‌های مزمن

پژوهشگران دانشگاه یوتا سال گذشته تحقیقی را منتشر ساختند که نشان می‌داد انجام منظم بازی‌های رایانه‌ای توسط بچه‌های دارای بیماری و اختلالاتی نظیر اوتیسم، افسردگی و پارکینسون سبب افزایش استقامت و روحیه مقاومت آن‌ها در برابر مشکلات ناشی از بیماری می‌شود. دانشمندان بر این باورند که این گونه بازی‌ بر روی سازوکارهای عصبی خاصی تاثیر گذاشته و موجب ایجاد هیجانات مثبت می‌شود. به این ترتیب کودک یا نوجوان درگیر بیماری مزمن بهتر می‌تواند با پیامدهای ناشی از بیماری خود مبارزه کند.
 

2. افزایش توانایی‌های حرکتی کودکان پیش‌دبستانی

با اینکه قرار دادن یک کودک کم سن و سال در برابر تلویزیون برای انجام بازی رایانه‌ای کار درستی تلقی نمی‌شود، اما این همه ماجرا نیست. زیرا پژوهش دانشمندان دانشگاه دیکن در ملبورن استرالیا نشان می دهد انجام بازی‌های تعاملی رایانه‌ای به تقویت مهارت‌های حرکتی کنترل اشیا در کودکان می‌انجامد.
 

3. کاهش استرس و افسردگی

دامنه فواید بازی‌های رایانه‌ای تنها به کودکان و نوجوانان محدود نمی‌شود. پژوهشی که در سال 2009 منتشر شد نشان می‌دهد انجام بازی های رایانه ای می‌تواند به افرادی که از مشکلاتی نظیر استرس یا افسردگی رنج می‌برند کمک کند تا بتوانند تا حدی بر این مشکلات غلبه کنند. این پژوهش نشان داد برخی افراد با تیپ شخصیتی A (که معمولاً بسیار فعال هستند) با انجام این بازی ها می توانند فرصتی برای آرامش بیابند و به این ترتیب از میزان استرس آن‌ها کاسته شود.
 

4. کاهش شدت درد

بازی‌های رایانه‌ای نه‌تنها می‌توانند موجب کاهش اثرات منفی مشکلات ذهنی ‌شوند، بلکه حتی می‌توانند دردهای جسمی را هم کاهش دهند. دانشمندان دانشگاه واشینگتن نوعی بازی طراحی کرده اند که به بیمارانی که از درد شدیدی رنج می‌دهند امکان می‌دهد از درد خود بکاهند. این بازی که «دنیای برفی» نام دارد نوعی بازی واقعیت مجازی است که در آن به فرد خود را در یک سرزمین پوشیده از برف می‌بیند و می‌تواند گلوله‌های برفی را به سمت پنگوئن ها و آدم برفی هایی که می بیند پرتاب کند. به ‌این ‌ترتیب حواس بیمار از درد به بازی معطوف می‌شود. بررسی‌ها نشان داد بیمارانی که از این بازی استفاده کرده اند ند نیازمند داروی مُسکّن کمتری بوده اند.
 

5. تقویت توان بینایی

پدر و مادرها معمولاً به فرزندان خود می‌گویند نشستن در برابر تلویزیون منجر به کاهش قدرت بینایی می‌شود. دانشمندان دانشگاه مک مستر کانادا اما به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دست یافتند. افرادی که دچار بیماری آب‌مروارید هستند می‌توانند با انجام بازی‌هایی که در آن کاربر باید به هدف‌هایی مشخص شلیک ‌کند، قدرت بینایی خود را تقویت کنند. این دست از بازی‌ها سرعت بسیار بالایی دارد و نیازمند تمرکز زیاد هستند و به این ترتیب فرد باید خود را برای دیدن سریع موارد مختلف و تصمیم گیری آنی عادت دهد. این بازی‌ها همچنین موجب تولید هورمون‌های دوپامین و نیز آدرنالین شده که به صورت بالقوه می‌تواند به افزایش توانایی انعطاف‌پذیری مغز کمک کند.
 

6. تقویت توانایی تصمیم‌گیری

بیشتر بازی‌های رایانه‌ای نیازمند تصمیم‌گیری و واکنش سریع کاربر هستند. دانشمندان عصب شناس دانشگاه روچستر نیویورک به این نتیجه رسیدند که انجام بازی‌های رایانه‌ای سبب تمرین مغز برای تصمیم‌گیری سریع می‌شود. بازی‌هایی نظیر شبیه‌سازی موقعیت‌هایی که باید در آن به سرعت تصمیم گرفت کاربر را عادت می‌دهد تا به سرعت اطلاعات محیطی را بررسی و بلافاصله به آنها واکنش دهد.
 

7. افزایش شادی در میان سالمندان

پژوهشگران در دانشگاه کارولینای شمالی به بررسی رابطه بازی‌های رایانه‌ای و سلامت روانی (شادی) افراد سالمند پرداختند. این مطالعه به این نتیجه رسید افراد سالمندی که گهگاه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دادند شادتر از سایر هم‌سن و سالان خود بوده‌اند و هیجانات مثبت‌تری از خود بروز می‌دادند.

بازی‌های رایانه‌ای علاوه ‌بر زیان‌، فوایدی نیز به دنبال دارند. در این میان توجه به نوع بازی و البته زیاده‌روی نکردن در انجام آن نقش مهمی در استفاده صحیح از این فناوری سرگرم کننده دارد.


موضوعات مرتبط: بهداشت، فناوری و سیستم، فناوری ، رایانه ، نرم افزار ، بازی و سرگرمی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, ] [ 6:38 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 2134
بازدید کل : 218265
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين